Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.1.2014 14:41
Pitäiskö valojen välähtää ku polkasee?
19.1.2014 23:45
Pitäis välähtää.
22.1.2014 23:15
osaisko joku kertoo miks am6 ei mee vaihteet normaalisti päälle, ku pitää hirveästi käyttää voimaa että saa vaihdettua vaihteen. moottori on vasta remontoitu ja kaikki prikat ja muut härpäkkeet on paikoillaan.
22.1.2014 23:31
Jos oot käyttänyt lohkoja auki juuri ennen vikaa, niin prikka siellä on luultavammin kuitenkin väärin laitettu. Jos vaihderummun kumpaankin päähän on pistetty prikat, kun prikka kuuluisi laittaa vain toiselle puolelle, niin se nyt ainakin vois pistää polkimen jumittamaan. Vaihdepolkimen akselia on sen sijaan vaikeampi saada jumittamaan pelkkien prikkojen kanssa sähläämisellä, koska siihen tulee kuitenkin prikat molempiin päihin ja moni tuskin erehtyisi laittamaan useampia prikkoja päällekkäin.
23.1.2014 22:29
Kiitos vastauksesta! Vika oli juuri tuossa että olin laittanut vahingossa vaihdepolkimen akselista yhden prikan vaihderummun alle, eli kaks prikkaahan siellä oli vaihderummussa
29.1.2014 0:21
kertokaapa te viissaammat ihmiset minkä kokonen mäntä on rieju mrt power up 2009 mallissa pitäs saaha äkkiä uus niin onko se joku 40.30mm?
29.1.2014 18:24
Jep alkuperäinen koko on 40.30mm
31.1.2014 0:01
Mites, tietääkö kukaan noista Artek kampuroista? Kun katoin niin purkuosat24:ssa oli myynnissä Artek kampura AM6:lle, tämä 14k rpm kierroksia kestävä malli ymmärtääkseni. Netistä ei oikein löytynyt mitään tietoa hakemalla, ei itseasiassa koko kampuraa am6:lle, että tehdäänkö sitä edes AM6:lle vai sekoileeko purkuosat? Jos kellään on kokemuksia ja tietoa siitä, niin arvostasin. Ja sen verran löyty netistä et ainakin moni noista Artekin kampuroista mitä skoottereihin tehdään on vissiin 10mm männäntapilla, entäs am6 versiot..?
31.1.2014 21:39
JVEL kirjoitti: Netistä ei oikein löytynyt mitään tietoa hakemalla, ei itseasiassa koko kampuraa am6:lle, että tehdäänkö sitä edes AM6:lle vai sekoileeko purkuosat?
Kyllä noita Artekin kampuroita AM6 löytyy, tosin on pirun harvinainen kampura. Sanoisin, että melko identtinen Airsalin kanssa, eli tommonen Sport-luokan kampura.
http://www.nonolesgaz.net/vilebrequins-roulements-am6/1146-vilebrequin-artek-k1-am6.htmlTuossa on samanlainen kampura, mikä Purkuosat24llä on myynnissä.
31.1.2014 23:16
Kiitti! Pitäs kestää 75cc Italkit?
Ja c3 laakerit kaverina pitäs olla soppelit?
1.2.2014 21:44
JVEL kirjoitti:Kiitti! Pitäs kestää 75cc Italkit?
Ja c3 laakerit kaverina pitäs olla soppelit?
Kestää Italkitin erittäin hyvin! Ja C3 laakerit on tarpeeksi hyvät noille setupeille, kun C4 tarvitaan korkeintaan tiukoilla mid-race setupeilla.
2.2.2014 1:38
Vaikka am6 männäntapin neulalaakeri taitaa olla 12x15x15, niin käykö ProXin 12x15x14.3? Kun haluaisin vähän laadukkaamman laakerin kuin 5e motorforce eikä proxilla ole 12x15x15 kokoa ja tuon 12x15x14,3 kohdalla lukee että sopii am6 mopoihin.
2.2.2014 2:33
Mitat ovat varmaankin sisähalkaisija-ulkohalkaisija-leveys. Eli saattapi sopia tuo 14.3mm ihan ok. Tosin Proxilla ja Motoforcella tuskin on laadullisesti mitään eroa noissa laakereissa.
2.2.2014 11:58
No taidan sitten kokeilla tota proxia
2.2.2014 22:23
varpaat_suussa kirjoitti:Kellään tietoa mistä sais tpr vaihderumpuja uutena? Suomesta mitä löysin niin ovat loppu kaikissa paikoissa, enkä ulkomailta löytänyt. Aattelin sitten kun rempan aika tulee niin hifistellä vähän.
gearparts24:stä löytyy kaikki
http://www.gearparts24.de/schaltwalze-t ... a4082.html