Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.8.2018 14:27
Tuliko katsottua tyhjäkäyntisuutin?
29.8.2018 14:35
En oo tyhjäkäyntisuutinta kahtonu. Toisella kaasarilla testasin eikä lähteny käyntiin. Tulppa kastu joka kerta.
29.8.2018 14:41
Onko siellä kampikammio täynnä bensaa, jos se on aiemmin tulvinu? Työnnä vähän aikaa vaikka kakkosvaihde päällä ilman tulppaa ja kokeile sitte.
EDIT: Ja vaihda tulppa.
EDIT2. Ja koitappa sillain, että laitat tulpan reiästä bensaa sisään, tulppa paikoilleen ja polkaiset.
29.8.2018 15:13
Omalla kaasuttimella lähtee käyntiin. vikana on vaan se että ei kierrä niinku pitäs, tyhjäkäynti ei toimi ja kaasu pohjassa että lähtee käyntiin ja 4-10 polkasua. Ennen ekalla polkasulla käyntiin ryyppyäki sai käyttää. Ja nyt kun tuo kaasutin alko yhden yön jälkeen vuotaan bensaa pohjasta ei ota kierroksia juuri ollenkaan. Sen verran että pysyy käynnissä. Tulppaa en vihtis uusia ku niitäki löytyy ja pari päivää sitte uuden ostin.
29.8.2018 17:17
Mulla oli yks DT hoidossa, mikä oli tulvinu, ja bensaa jokapuolella. Lootastaki tuli melkeen pelkkää bensaa. Kävi helvetin huonosti eikä kulkenu, loppujen lopuks tukehtu. Putsasin kaasarin perusteellisesti, laitoin manuaalihanan, tyhjensin lootan ja laitoin uudet öljyt, sit alko toimii. Putkessaki oli katti irti. Sekään ei meinannu kunnolla lähtee käyntiin.
Kannattaa myös tutkii se tk suutin kunnolla, parista seisoneesta vehkeestä on ollu suuttimet tukossa, eikä oo ilmalla lähteny. Jollain rautalangan pätkällä oon niitä rassannu, ja sit on auennu.
29.8.2018 17:48
mopon kans edetty sen verran että kaasutin ei vuoda pohjasta enään. Käytin kaikki suuttimet auki ja putsailin. Konettahan on aukastu viikko sitten sen verran että kampiakselin stefat molemmin puolin vaihdettu. Ei näkynyt mitään erikoisempaa siinä yhteydessä. En saanut nyt polkemalla käyntiin. Lähti työntämällä. Eteen päin pääsi kävely/pyöräilyvauhtia. Meinas lähtä kunnolla kiertämään ja vetämään mutta sitte sama jatku vain. Loppujen lopuksi ei enää liikkunut eteenpäin ja sammu vaihde ykkösellä kaasu pohjassa.
30.8.2018 0:25
Kuulostaa kyl aika samalta ku se DT mitä laittelin. Kannattaa viel tarkastaa ettei oo jokapaikka täynnä bensaa. Sitä voi valuu putkeenki, eikä välttämättä meinaa kunnolla lähtee pois.
Savuttaako se? Oothan kattonu ettei kannentiiviste vuoda?
9.9.2018 18:36
Mikäs on kun kakkosvaihteelta yrttää kolmoselle vaihtaa niin vaihdepoljin liikkuu samanlailla kuin kutosvaihteelta yrittäisi nostaa ylemmäs, eli poljin nousee tyhjää pari senttiä ennenkuin ottaa vastaan. Vaihde ei siis vaihdu. Vaihdoin öljyt mutta ei auttanut.
Ongelma alkoi muistaakseni kun vaihdoin öljyt jonkun aikaa sitten. Ensin ongelma oli vain vitos- ja kutosvaihteen välissä, mutta aina sai vaihteen kuitenkin ylös kunhan käytti uudestaan nelosella ja nosti takaisin vitoselle.
Siitä se on pikkuhiljaa pahentunut ja enää ei saa edes kolmoselle. Ongelma on siis ollut vain 3-4 ja 5-6 vaihtaessa. Ykkös- ja kakkosvaihde toimii kuitenkin normaalisti.
10.9.2018 17:41
Mikä on tuon tiivisteessä olevan "ylimääräisen" osan tehtävä, kun suurimmassa osassa pytyistä siihen ei mene mitään (katso kuva). Moottorin lohkoissa siihen tiivisteen kohtaan joku kanava menee. Mikä on sen kanavan ja tiivisteessä olevan osan merkitys?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
20.9.2018 20:45
Vaikuttaako mihinkään kun:
Mopossa kiertää imukaulassa neste ja menee sieltä kanteen. Jos tämän poistaa välistä niin että vetää suoraan letkun kanteen. Pelkään pahaa että vaikuttaa jotain nesteenkiertoon kun kiertorata lyhenee.
20.9.2018 21:47
Ei vaikuta, tuki pois. Ainut tehtävä tuolla on estää luistin jäätyminen jumiin.
30.9.2018 13:04
Mikä mahtaa mopossani olla vikana?
ykkös ja kakkos vaihteella toimii täyskaasulla mutta kolmosesta eteenpäin täyskaasulla käy pätkimään ja booaamaan eikä toimi yhtään. pintakaasulla kyllä voin ajaa kaikilla vaihteilla ja toimii hyvin. kaasaria olen kokeillut putsata muttei ole vaikuttanut mitenkään. männänvaihdon jälkeen toimi vielä huonommin.
mopo on siis rieju mrt 2014 vm.
1.11.2018 19:40
mikäs on kun laittaa vaihteen päälle ja työntää mopoa niin kiksi pyörii eteenpäin ja kun työntää taaksepäin kiksi menee toiseen suuntaan? Onko moottorin vaiheistossa joku asennusvirhe vai kiksi asennettu väärin?
2.11.2018 0:18
Kyl mä uskon että kiksin puolelta löytyy vika.
8.11.2018 14:15
Onko näillä nipoilla joku suurempihin merkitys -99 vuosimallin xlimitissä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.