Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 20:56

nallekto kirjoitti:On semmoset välit et pitäis aika nopeesti lähtee :D mut mites kiihtyvyys et onko paljon parempi?


Tarkotinki just että jos oot esim. jonossa ja ei ole "alavääntöjä" yhtään -> mopo sammuu tai sitte ku painat kaasua ni keula pystyssä edelläajavan perään. :D
Ihan turhaa ostaa mitään kireetä 50cc sylkkää normiajeluun, ne on tarkotettu ajettavaks urku auki radalla eikä 30km/h pintakaasulla liikenteessä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 12:38

mikä olis semmone suht tehokas pytty am6:selle jolla vois ajaa liikenteessä(eli ei mikää männänvaihtoväli 1-2tkm) ja ei tarttis mahollisesti lohkoja avartaa

koska en oo iha varma ku sit ku pitää laittaa vakioksi nii meneekö se vakiopytty enää kii ja toimiiko jos lohkoja on avarrettu, jos jollakin on tietoa niin olisi kiva tietää, ja jos avartaa huonosti niin voiko käydä niin että ei toimi ollenkaan?mikä olisi oleellista tietää ennenkuin sellaista menee tekemään?

mut jos vakiopytty toimii vaikka on lohkoja avarrettu niin sitten käy sellasetkin pytyt. putkena on metrakit pro race 3, ostaisin pr 3 pytyn mut vitun kalliiksi se käy, kun ei pelkällä pytyllä selviä(pääasiassa se kisasähköjen ostaminen on liikaa, jos ilman niitä selviäisi ostaisin pr3 pytyn ja muut)

ei haittaa vaikka putkesta saisi irti enemmänkin paremmalla pytyllä, mahdollisimman yläkiertoinen pytty olisi kiva, ja en mielellään haluaisi viilata mitään pyttyä mitä ostan(pelkään että taidot ei riitä, eikä auta asiaa kun tietää että on parin sadan pytty käsissä minkä saa pilalle pikku virheviilaamisella) toivottavasti joku jaksoi lukea.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 13:25

Malossin pytyille ei tarvi avartaa lohkoja, eli MHR replica tai pelkkä MHR (ei team). Nuo ovat siis mid race luokan pyttyjä, johon tarvit vahvistetun kampuran ja kytkimen. Oma mielipide on, että ton putken takia tarvit vahvistetun alakerran. Esim, perus airsalin kanssa ei tarvi normaalisti vahvistaa sitä, mutta toi putki kiertää niin paljon, että kannattaisi vahvistaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 13:42

eniten mietin sitä ku jossai oli et 110cc parmakitin kaa ne vaihdeakselit ja joka ikinen pikku hilpe koneen sisällä pitää vahvistaa. tuo pelkkä MHR taitaa olla tehokkaampi, kenelläkään tietoa että paljonko heppoja lähtee?

jos ostan uudet kytkinlevyt ja jäykemmät jouset, kampiakselin, niin noillako jo selviää? kuinkahan paljon tommone MHR kiertää, ja missä ne tehot on, koska tos mun putkessa on tehot 7500-14500(alkaa kyl repii vast 9000rpm kunnolla). ja mikä on männänvaihtoväli ja saako niitä mäntiä mistä?

e: gearpartsin sivulla on tuo http://www.gearparts24.de/zylinderkit-malossi-mhr-80cc:a5086.html mäntää ja männänrengasta vaihetaa 3-5tkm. saako noita mäntiä ja männänrenkaita mistään? kierroksia lupaavat oikeilta osilta jopa 13000rpm, kyl pro race putkel luulis lähtevän 13000rpm.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 18:07

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9461 tuolta mäntä mhrään

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 18:27

Varmaan toimii melko hyvin yhteen tuo PR ja MHR, saman tehoalueen palikoita kun ovat.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 18:47

joku12345 kirjoitti:nii meneekö se vakiopytty enää kii ja toimiiko jos lohkoja on avarrettu
Meneehän se toki, ei vaan enään tule toimimaan samoilla lohkoilla. Seos pyörteilee huuhtelujen kohralla siltä osin jotta rötää vaan suurimaksi osaksi. Sitte kun piikille pääsee, niin alkaa pätkimään yläkierroksilla.

joku12345 kirjoitti:eniten mietin sitä ku jossai oli et 110cc parmakitin kaa ne vaihdeakselit ja joka ikinen pikku hilpe koneen sisällä pitää vahvistaa
Ei itse asiassa tarvitse, kytkinlevyt, kampura ja jäykät kytkinjouset + lohkojen avarrus riittää. Moni luulee jotta se teho mikä parmasta tai muusta High-End pytystä lähtee, silppuaa ne rattaat sinne koneeseen. Näin ei kuitenkaan ole, sillä ne "kisa" vaihrelaatikot ja kytkinpuolen ensiörattaat mitä myyrään ovat pienemmillä vaihteille pitempiä välityssuhteiltaan ja suuremmilla vaihteilla kierrokset pysyvät ylempänä vaihretta vaihtaessa vrt. vakio vaihteiston välityssuhteisiin. Tästä linkistä näkyy Bidalotin AM6 vaihteiston hyötyprosentti verrattuna vakioon: http://www.rrd-preparation.com/en/Compl ... -1585.html

joku12345 kirjoitti:jos ostan uudet kytkinlevyt ja jäykemmät jouset, kampiakselin, niin noillako jo selviää?
+ 24-28 mm Kaasari, imukaula, Pipercrossi, suuttimia jne.. Kisasähköjä ei tolle tarvitte, kaveri sai Malossi MHR Replica 80cc pytyllä ja muilla hilppeillä vakiosähköt hajalle (staattori) vaihrettiin staattori, toimi jonkun aikaa ja hajos taas. Kisasähköillä alko toimimaan eikä sen suhteen ollu hajoamisia.

Ledinauha kirjoitti:Varmaan toimii melko hyvin yhteen tuo PR ja MHR, saman tehoalueen palikoita kun ovat.
No tehoalue tolla pytyllä ja putkella 9000-13000 rpm. Malossin omalla putkella sais piikin alkamaan varmaankin jo 7500-8000

joku12345 kirjoitti:Tuo pelkkä MHR taitaa olla tehokkaampi, kenelläkään tietoa että paljonko heppoja lähtee?
MHR sijoittuu Sport ja Mid-racen välimaastoon. Realistinen arvio 13-15 hp.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 19:17

Eli MHR Replica on "tehokkaampi" ku normi MHR? Replica vaan noissa saksalaisissa kaupoissa yleensä halvempi...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 20:25

kiitos karsta kun vastailit kysymyksiin. kisasähköjä ei tarvitse siis ostaa mutta vakiosähköt voi mennä paskaksi, jolloin kannattaa ostaa kisasähköt jotka ei mene paskaksi... kumpi nyt sitten on parempi, replica vai pelkkä MHR?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 20:34

MHR on kyllä mun mielestä se tehokkaampi josta voisi lähtä se 16 heppaa. Ei niistä vakiosähköistä varmaan muuta haittaa ole, mutta ite oon saanu ainakin semmosen käsityksen ettei sytytys pysy enää mukana isoilla kierroksilla ja, että ne voi mennä sitten paskaksi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 20:57

mitään tietoa kenelläkään että pitääkö lohkoja avartaa simoni 90cc pytylle? ois hiton kiva tuo 90cc simoni perkeleen hienot äänet http://youtu.be/wJ3Gj2A7vIc?t=1m29s mut jos lohkoja pitää avartaa nii unohan koko jutun koska sit ei enää vakiopytty toimi, ja ei mitää tietoo et miten saa toimimaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 21:06

En tiedä tosta sylinteristä paljoa, mutta varmasti high-end luokan pytty, jossa männänvaihtoväli 2tkm ja lohkojen avarrus pakollinen :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

24.9.2013 21:21

voi vittu. se on sit mhr.. no tehoa siitä lähtee sentään enemmän kuin vakiosylinteristä. paljonkohan lähtee enintään tehoa viilaamattomasta vakiosylinteristä, mietin vaan että montako heppaa tulee vähintään lisää kun sylinterin ja muut vaihdan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.9.2013 15:02

minkälaine kampiakseli käy ton malossin mhr 80cc pytyn kanssa? gearpartsin sivuilla ei lue iskunpituutta ja jos ostan vääränlaisen kampiakselin nii eihäse sitte toimi. malossin oma kampiakseli mhr pytylle maksaa enemmä ku pytty joten sitä en varmasti osta

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.9.2013 17:53

Eikös nuo 80cc:t oo vielä vakioiskulla?