Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.8.2018 4:21
Nestettä on? Neste kulkee kunnolla, eli termari ei oo jumissa tai vesipumppu sökö? Syyläri puhdas ulkoo, eikä sisältäkään tukossa? Kannattaa huuhdella koko järjestelmä kunnolla, liottaa vähä pyykinpesuainetta tai vaikka tiskikonetabletti veteen, täyttää järjestelmä ja laittaa aineet sekaan, käytellä jonku aikaa ja huuhdella taas oerusteellisesti. Jos onnistuu, ni kannattaa huuhdella ns vastavirtaan, eli ei kierron mukasesti. Ja niin kuumalla vedellä kun puutarhaletkusta vaan tulee.
Shadow, vaiha se tulppa nyt ekaks. Kakstahdit välillä niitä syö, ja se voi irrallaanki antaa kipinän, muttei paineen alla.
10.8.2018 6:58
Shadow1512 kirjoitti:Jaa a. Nyt ei taas mopo toimi. Vaihdettiin männänrenkaat ja hoonattiin sylinteri, lähti käyntiin, pysyi nätisti käynnissä, ajoin 10m ja sammui. Tulppa ihan märkä. Seuraavana päivänä kuivasin tulpan vielä mutta nyt ei lähde käyntiin ollenkaan.. Mikä helevetti siinä on nyt taas???
Ed. Kommentin lisäksi: paljonko 2-t öljyä on mörvätty koneeseen kasauksen yhteydessä? Tappaa tulpan nopeasti jos öljyä on kovin paljon. Myös mahdollista että on tulvinut kampikammion täyteen jolloin se pitää kuivata pyörittämällä ilman tulppaa ja polttoaineen syöttö katkottuna.
10.8.2018 18:53
Reetuhai2 kirjoitti:Nestettä on? Neste kulkee kunnolla, eli termari ei oo jumissa tai vesipumppu sökö? Syyläri puhdas ulkoo, eikä sisältäkään tukossa? Kannattaa huuhdella koko järjestelmä kunnolla, liottaa vähä pyykinpesuainetta tai vaikka tiskikonetabletti veteen, täyttää järjestelmä ja laittaa aineet sekaan, käytellä jonku aikaa ja huuhdella taas oerusteellisesti. Jos onnistuu, ni kannattaa huuhdella ns vastavirtaan, eli ei kierron mukasesti. Ja niin kuumalla vedellä kun puutarhaletkusta vaan tulee.
Shadow, vaiha se tulppa nyt ekaks. Kakstahdit välillä niitä syö, ja se voi irrallaanki antaa kipinän, muttei paineen alla.
Juu kiitoksia täytyy koittaa! Ja tosiaan nestettä on ja ulkopuolisin syyläri näyttää ainakin toimivalta.
10.8.2018 19:52
Ja jos vaan viittii ni nappaa kokeeks termarin irti ja kattoo sen vesipumpun kunnon.
12.8.2018 17:43
Malagutisti kirjoitti:Shadow1512 kirjoitti:Jaa a. Nyt ei taas mopo toimi. Vaihdettiin männänrenkaat ja hoonattiin sylinteri, lähti käyntiin, pysyi nätisti käynnissä, ajoin 10m ja sammui. Tulppa ihan märkä. Seuraavana päivänä kuivasin tulpan vielä mutta nyt ei lähde käyntiin ollenkaan.. Mikä helevetti siinä on nyt taas???
Ed. Kommentin lisäksi: paljonko 2-t öljyä on mörvätty koneeseen kasauksen yhteydessä? Tappaa tulpan nopeasti jos öljyä on kovin paljon. Myös mahdollista että on tulvinut kampikammion täyteen jolloin se pitää kuivata pyörittämällä ilman tulppaa ja polttoaineen syöttö katkottuna.
Aina ajanu 2,5% + öljynny sen sylinterin kunnolla ennenku laitoin kiinni. Pitääpä kokella kuivata se kampikammio tänään. Kiitos ja postaan jälkeenpäin tulokset
12.8.2018 20:39
Malagutisti kirjoitti:Shadow1512 kirjoitti:Jaa a. Nyt ei taas mopo toimi. Vaihdettiin männänrenkaat ja hoonattiin sylinteri, lähti käyntiin, pysyi nätisti käynnissä, ajoin 10m ja sammui. Tulppa ihan märkä. Seuraavana päivänä kuivasin tulpan vielä mutta nyt ei lähde käyntiin ollenkaan.. Mikä helevetti siinä on nyt taas???
Ed. Kommentin lisäksi: paljonko 2-t öljyä on mörvätty koneeseen kasauksen yhteydessä? Tappaa tulpan nopeasti jos öljyä on kovin paljon. Myös mahdollista että on tulvinut kampikammion täyteen jolloin se pitää kuivata pyörittämällä ilman tulppaa ja polttoaineen syöttö katkottuna.
Sori tuplapostaus, mutta Rieska lähti kuin lähtikin tulille tämän jälkeen, katotaan miten pitkään pysyy nyt hengissä. Kiitän!
13.8.2018 16:46
Noniin eli Dt:n vikana on todennäköisimmin hajonnut termostaatti nii missä kyseinen termostaatti sijaitsee ja miten se otetaan pois? Kiitän jo etukäteen..
13.8.2018 16:49
Löytyy sylinterinkannen sisältä jäähäriletkun kohdalta. Pitäisi olla vaan parilla ruuvilla kiinni.
15.8.2018 19:13
Moro taas, tietääkö joku näistä mopojen sivuäänistä jotain? Kun en nyt omalla Riejulla taas uskolla ajaa kun sen verran random ääntä pitää. Elikkäs kuuluu kauhea raapaisu/kolina kun antaa kierroksia kunnolla ja laittaa kytkimen pohjaan. Ilmeni ekan männänvaihdon jälkeen (20€ motonetin tarvikemäntä). Jos hiljaa ajaa ja laittaa kytkimen pohjaan niin ei kuulu mitään erikoista. Männänrenkaatkin vaihdettiin eikä auttanut
Voin laittaa videota ja linkata joku päivä jos joku luulisi tietävän syyn tähän
16.8.2018 6:37
Video varmaan olis hyvä. Erilaiset äänet on senverran subjektiivinen kokemus ja hankala kuvailla. Mahdollisuuksia on hajoavasta laakerista löysään ensiövetoon jne.
17.8.2018 0:59
Reetuhai2 kirjoitti:Kyllähän joillain öljyillä voi ajaa oliko 1.5%, ja jotain paskaa laittasin reilummin ihan varmuuden vuoks.
Piti ihan palata tähän, kun luin pari päivää sitten jutun, jossa oli joku tuollainen super-hyper-yber-öljy testattu, jota piti muka laittaa suhteessa 80:1. Testin aikana kuluminen oli 6 kertainen siihen nähden, jos samaa öljyä käytettiin 20:1...että eiköhän tämä riitä mulle ainakin, ja kakstahdit menee minimissään edelleenki tuolla 3%:lla
17.8.2018 6:06
Kyllä mä jollain vakiovehkeellä, hipohipoöljyllä voisin ajaa 2%, mut omiin koittanu aina laittaa jotain 2.5-3% välillä. Välillä lipsahtanu vähä enemmänki. Ei se öljy periaatteessa kuitenkaa mitään haittaa, jos sitä ei ihan järjettömästi oo. Vähä karstaa toki, mutta ne saa aina pois.
28.8.2018 22:13
Mikäköhän mahtaa olla vikana 04 pösö xps?
Elikkä mopo alko käynnistymään huonosti eikä pysyny tyhjäkäynnillä ollenkaan. Käyntiin kun sai pysty ajamaan ihan normaalisti. Ensimmäisenä puhistin kaasaria (dellorto 12) ja vaihoin osia sinne. Suutin aluksi ollut 90 kokeilin 85 Ei auttanut. Tyhjäkäynnin ja seosruuvin säätäminen ei auta. ennen on pystynyt säätämään. Kokeillut putsata ja vaihtaa ilmanputsaria eikä mitään vaikutusta. Läpät vaihdettu, magneeton ja kytkimen puolen stefa vaihdettu, kokeiltu uudella tulpalla, Sylinterillä ja männällä ajettu alle 2000km. lähtee käyntiin ainoastaan kaasu pohjassa tai työntämällä ja vaihde päälle. nyt ajaessa kiertää oudosti. Pääsee ajamaan ihan täyttä vauhtia mutta ei ota kierroksia niinku pitäs. Kaasutin piti vielä bensaa eilen sisällään nyt syytää pohjasta ulos ku laittaa bensahanan päälle. O-rengas näyttäisi olevan ehjä. Käynnissä ollessa syytää bensaa ilmanputsariin.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa kun ei enää itellä osaaminen riitä.
29.8.2018 7:39
Taitaa kaasutin tulvia. Koho jumissa, rikki(täynnä polttoainetta) tai neulaventtiilissä roskaa tms joka aiheuttaa liian polttoaineen pääsyn kohokammioon.
29.8.2018 14:16
koho ja neulaventtiili vaihdettu ja käytetty irti monet kerrat. Paineilmalla puhistettu niin monta kertaa että ei pitäis enään mitään roskaa olla. Voiko se vika olla sytytyspuolella? Selvä kipinä tulee, mutta jos ei annakkaan paineen alla kunnolla?