Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.12.2013 17:26
Isommalla pytyllä saattaa joskus joutua jopa pienentämään suutinta koskapa isompi pytty tekee kerralla isomman alipaineen kaasariin ja näin ollen imee enemmän bensaa saman kokoisesta suuttimesta. Eipä sitä voi kukaan tietää minkä kokoinen suutin pitää laittaa, ei se auta kuin kokeilla, mutta kyllä sen säätöihin saa.
10.12.2013 0:44
Palezu kirjoitti:Isommalla pytyllä saattaa joskus joutua jopa pienentämään suutinta koskapa isompi pytty tekee kerralla isomman alipaineen kaasariin ja näin ollen imee enemmän bensaa saman kokoisesta suuttimesta. Eipä sitä voi kukaan tietää minkä kokoinen suutin pitää laittaa, ei se auta kuin kokeilla, mutta kyllä sen säätöihin saa.
kiitos
11.12.2013 19:16
On nyt tullut tuohon omaan 2001 räxään sellainen ongelma että kytkin ei ota vaikka kytkimen tappi kääntyy niinkuin pitääkin. Ongelma syntyi kuin kytkinvaijeri katkesi, vaijerin katketessa kytkin toimi oikein hyvin vielä mutta nyt kun laitoin uuden vaijerin kiinni (vetää kytkimen tappia aivan samallalailla kuin vanhakin) mutta ei vaan kytkin silti ota
tappikin otettu irti ja se on aivan ehjä.. Missä mahtaisi olla vika ja miten korjattavissa
12.12.2013 11:09
Onko kytkin säädetty sopivaksi?
13.12.2013 0:59
Kuuluuko teillä vapaavaihteella tyhjäkäynnillä kytkimestä pientä mutta selkeästi kuuluvaa rohinaa joka kummiskin loppuu heti kun painaa kytkimen pohjaan. Kuuluuko tuo am6 ominaisuuksiin vai onko konerempan aika? Kytkin ruvennut myös luistamaan vaikka on jäykemmät jouset kiinni, kytkinlevyt tarkistin mutta kulumapintaa oli vielä jäljellä , enkä usko että olis lasittuneetkaan. Kytkinlevyt oli myös kulunut oudosti niistä hampaitten päältä jotka pitää sitä kytkinkruunussa kiinni, vaikka eivät ottaneetkaan mihinkään kiinni?? Öljyt castrol mtx lähes uudet.
13.12.2013 21:43
Mulla kyseinen ominaisuus omassa koneessa, tosin ääni ei ole rohinaa, vaan jotain kolinan ja ininän välimuotoa, joka kuuluu erittäin vaimeana. Toi kanssa häviää kun kytkimen vetää pohjaan.
Syyks epäilisin/tiedän kytkinkruunun urille kulumisen, ja sen että toinen niistä kytkinpuolen rattaita asennossaan pitävistä kiiloista on korvattu omalla tekeleellä
19.12.2013 22:19
Millä ootte irrottanu mg lohkosta tasapaino akselin laakerin ja samaselta puolelta neulalaakerin kun ei niitä pääse toiselta puolelta lyömääkään?
20.12.2013 19:47
ite viskasn lohkon
uuniin ja odotin että laakeri tipahti ulos pesästään
muista ottaa huohotin pois lohkosta ennen operaatiota tai se sulaa nimim. jälkiviisas
20.12.2013 20:51
mutsi heittäs lohkon ikkunasta ja antais kymmenen sekuntii etumatkaa, jos menisin sen tekee
mul on ulosvedin tekeillä eli ei siitä sen enempää, mutta perkele ku purin tän moottorin kesällä ja muistikuvat on vähissä miten nää kaikki tääl oli jotenka mitenköhän nää öljy ja vesipumpun rattaiden prikat ja tapit menee tänne?
20.12.2013 20:58
Kuumailmapuhaltimellakin saattais homma hoituu ainakin teorias,mikäli ei omatekele-vetimet sattuiskaan skulaamaan. Painappa
tästä ja
tästä.
20.12.2013 21:25
http://aijaa.com/Eh6LrW tapeissa siis eroa kuten näkyy eli kumpi vesipumpun rattaalle (isompi) ja kumpi öljypumpun?
ja siis lämmitän kuumailmalla tota lokia ja sitte vetimellä nappaan laakerin pois.
E: olen noita kuvia katellu ja ei noissa näy tota toisen tapin eroa enkä tiedä onko tolla edes mitää merkitystä
20.12.2013 22:01
Tapit näyttäisi olevan kuvan perusteella käytännössä identtisiä kuten muistelisinnkin, joten ei pitäis olla mitään väliä kummin päin ne laittaa. Noi urat on vaan kulumaa, älä välitä niistä. Jos tapeissa on paksuuseroja niin silloinkin paikkojen pitäis selvitä ihan vaa mallaamalla tappeja ja rattaita. Shimmien paikat näkyy räjäytyskuvista.
21.12.2013 14:32
Mistä kaikkialta vettä tai jotain mikä muuttaa öljyn vihreäksi ja käyttökelvottomaksi niin voi päästä oikein vaihteistoon? Kun vaihoin vesipumpun Stefan ja tiivistin kytkinkopan kunnolla massalla eli sieltä ei pitäisi mennä sisää mitään. Niin voiko olla muka jotain eri paikkoja mistä vesi voi päästä sisään?
21.12.2013 15:55
aleksis96 kirjoitti:mutsi heittäs lohkon ikkunasta ja antais kymmenen sekuntii etumatkaa, jos menisin sen tekee
mul on ulosvedin tekeillä eli ei siitä sen enempää, mutta perkele ku purin tän moottorin kesällä ja muistikuvat on vähissä miten nää kaikki tääl oli jotenka mitenköhän nää öljy ja vesipumpun rattaiden prikat ja tapit menee tänne?
Käytin tota kyseistä lohkoa korjaamolla saman ongelman vuoksi, kun ei kotoa löytynyt tarvittavia työkaluja. Korjaamolla tohottivat lohkoa (ei siis laakeria) kaasupolttimella, ja liukuvasaralla nyppäsivät laakerit irti. Ton päälle ultraäänipesu koko alakerralle, ja hintaa tais tulla kymmenisen euroa
Eli siis kannattaa käyttää korjaamolla jos mahdollista.
27.12.2013 16:09
Koneremontin jälkeen jäähdytysnesteet vähenee ja muuttuu mustiksi.
Voisko kannentiivisteessä olla vika vaikka uus tiiviste laitettiin?
Ja ei mene nesteet öljytilaan