Alkaa itellä menemää sormi suuhun ni vinkkejä kaivataan.
Eli varmaan puoli vuotta koittannu saada tuota 21mm dellorton phbg racingiä kunnon säätöihin derbin vakio airboxilla ja ei tunnu vaan saavan alakierroksia/tyhjäkäyntiä toimimaan kunnolla. Esim nyt käy tyhjäkäynnillä todella rikkaalla ja tukehtuu jos käy tyhjää pidempään, seosruuvi kokonaan kiinni käy parhaiten/helpoiten tyhjäkäyntiä (näissä phbg kaasareissa tuo on bensaruuvi, eli kiinnipäin laihemmalla ja ulospäin rikkaammalla ) mutta sit jää kierrokset leijaamaan ajossa. Koittanut tk suuttimia väliltä 45-50 ja millään noista ei ole tyhjäkäyntiä saanut kunnolliseksi ilman että vetäisi ajossa laihalle kun tyhjäkäynnin saanut hyväksi. Kaasarin putsaillut useaan kertaa jos olisi joku kanava tukossa, mutta ei mitään vaikutusta. Neulaakin koittanut säädellä. Nyt on toisiksi ylimmässä lovessa joka oikeastaan ainut kohta jossa toimii edes ok, neulaa jos nostaa ni sit röpöttelee suht reilusti ennen piikkiä, laskee ni booaa ala/keskikierroksilla. Pääsuuttimen alueella mopo on kokoajan toiminut ihan hyvin.
Kesällä oli itseasiassa vähän aikaa säädöt ihan hyvät kun käytössä oli malossin vapariputsari, uolloin sai tyhjäkäynninkin ihan hyväksi. Mutta imuäänet noilla vapareilla on ihan karmeat jotka ei hirveästi houkuta. Eli jollain ilveellä pitäis nyt tolla orkkis putsarilla saada toimimaan, vai onko jotain ns aftermarket airboxeja jotka derbiin sopisi ilman ihmeitä modailuja?
Setuppi:
Airsal 73cc
21mm PHBG racing ( 90PS/48TK/W7 neula toiseksi ylimmässä lovessa)
malossin imukaula ja VL15 läpät/läppärunko
Giannelli putki
Vakio putsarikotelo josta tötsä poistettu, just puhdistettu & öljytty suodatinelementti
Vakio 17.5mm kaasari oli vähän aikaa käytössä ja sen sai heti todella hyviin säätöihin, mutta tehoa kyllä hävisi suht reilusti yläkierroksilta ni ei huvittaisi sitä käyttää.
Eli nyt olisi hyvät neuvot kalliit