Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.3.2014 19:15
tuuninkiX kirjoitti:Vielä on hankkimatta
-Jotkin mukavat kytkinlevyt
Polinin levyt huippukamaa mutta jäykät jouset kaveriksi, levyjen mukana tulevat melkein löysemmät mitä vakiot.
Squish band pitääs olla 0,85-0,95mm jotta tarkat mitat sun pitää ottaa jotta saat pytyn korotettua 46 iskuselle kampuralle. Ne "korotuspalat" tuloo Pro race tiivistesarjan mukana ja niiren tarkoootus onkin vaan säätää tuo kyseinen squish band haluttuun mittaan. Jourut koneistuttamaan Pro Racen alatiivisteen mukaan korokkeen sinne sylinterin alle. Saksasta saa Gearparts24 sivustolta sekä suomesta Mopo Sportilta MK Pro Race tiivistesarjaa.
8.3.2014 22:12
Joo olen saanut käsiini henkilön, joka suostui tekemään tuon korokkeen pytylle. Mutta kuinka korkea suunnilleen tuon korokkeen pitäisi olla siis? Ottaen huomioon sen, että siihen tulee vielä tiiviste, joka korottaa myöskin vähän.
Kytkinlevyjen ja jousien suhteen olen päättänyt, että tulee joko Bidalot tai Most, ellei tuo Top Performance ole yhtä hyvä.
8.3.2014 23:07
Sulla pitäis olla lohkot se kampura ja pytty. Katella siitä sitte ite. Voi käydä myös niin, että joudut korottaa yläpäästä tai jopa sorvaamaa pytystä tavaraa. Riippuu onko se kampura suunniteltu jollekki bigbore pytylle, joka tarvii pidempää iskua vai sit tyylii vakiopytylle ja toimii mainiosti jollai koropalalla. kannattaa katella ettei asteet nouse liian korkealle, ku sitä koroa teet.
9.3.2014 16:28
No mitä tässä nyt yli puolet Internetistä tullut selattua sain selville, että tuota Metrakitin kampiakselia on myyty yhdessä Metran 80cc proracen kanssa. Luultavasti jonkunlaiselle BigBore pytylle tuo kampura on tarkoitetu, sillä tuota myydään ''XL'' nimikkeellä.
http://www.animotos.com/contents/fr/d1496.htmlNo, pitänee luultavasti lukkiutua kellariin koko kuukaudeksi ja saada tuo tappovehje liikenteeseen joskus
13.3.2014 19:34
Tiiättekö mite noi Malossi MHR sylinterit käyttäytyy? Siis PELKKÄ Malossi MHR
, ei mikää Replica tai Team vaan ainoastaan MHR. Tää sivu sanois et "Melko kovia vääntpyttyjä" onkos kellee kokemusta noista pytyist?
Hakuses itel ois toi Malossi MHR 80cc pytty. Paljonko mahtais olla huipputeho?
16.3.2014 17:31
noniin, nyt nopeeta vastausta, kiitos!
maanantaina olis tarkoitus laittaa kone nippuun, mutta nyt tuli sellainen pikku ongelma, et olin dremelillä viimeistelemässä airsalin pakoaukkoa/-kanavaa ja siinä sitten jotenkin onnistuin hutiloimaan sen kanssa, ja pakosillan takaosasta lähti sellaisen m5 mutterin kokoinen pala pois .. tai se terä siis hio sen verran siitä pois. myös sylinterin sisäpuolelta, siitä pakosillasta lähti n. 1,5mm tavaraa pois, kun terä hieman otti osumaa siihen. pakoaukon alaosassa on myös sellainen terävämpi kohta nyt, mut koitin hioa sitä pyöreällä viilalla. tuntuu nyt olevan suht pyöreä. en tiedä miten herkästi katkoo männänrenkaat, mut sen näkee sitten.
eli varsinainen kysymys on siis, onks tosta miten suurta haittaa, kun siitä pakosillasta lähti hieman tavaraa pois (takaosasta lähinnä)?varmaan olis kuulunut viilaustopikkiin paremmin, mut jospa täältä sais hieman nopeammin vastausta.. jos tuo airsal on nyt käyttökelvoton, niin varmaankin joudun ostamaan uuden tilalle / suoristuttamaan vakiopytyn kannen ja laittamaan sen kiinni.
17.3.2014 20:32
Voisko joku tietävä kertoa että tarviiko Top Performancen Trophy 50cc välttämättä isompaa kaasutinta? Itellä siis Rieju MRX (Minarelli AM6..) jossa vakio 16mm kaasutin 112 suuttimella ja pipercrossin ilmanputsarilla.
20.3.2014 23:20
Enpä usko että mikään 50cc (jos ei jotain topin 20hp hirviöpyttyä lasketa) vaatisi isompaa kaasaria kuin tuo 16mm. Edit: tuo trophyhän on vakiopyttyä vastaava eli ei todellakaan tarvitse isompaa kaasaria.
Ja oma kysymys liittyy samaan aiheeseen, eli miten mahtaisi 70cc airsal pelittää vakioputkella ja vakiokaasarilla (16mm) huippuja ei olla hakemassa vaan pientä piristystä vääntöön ja kiihtyvyyteen. Täysiä hyötyjä noilla ei tietenkään saa, mutta kiinnostaa että mahtaisiko toimia tuolla setillä? Suutintahan tietty lähdettäisiin hakemaan 120 nurkilta kun tällä hetkellä puolikurittomalla (alkukäyrän kuri pois) vakioputkella ja vakiopyttyä vastaavalla pytyllä suutin 110.
Viimeksi muokannut jawa123 päivämäärä 21.3.2014 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran
21.3.2014 8:35
Kuulemma hyvät väännöt tulee tuolla 70cc Aisalla ja hiukan "liian pienellä" kaasarilla. Ei kuitenkaan huipputehoa hirveästi lisää. Kuriton vakioputki tai esim. Metrakit voisi sopia yhdistelmään jos nyt niitä "vääntöjä" haluaa.
21.3.2014 8:58
Hyvä kuulla näet mahdollisimman vahvat alaväännöt ois hakusessa, kuitenkin niin että huiput pysyy aisoissa. Mitään teharia en enää hanki, on vähän huonoja kokemuksia leovincestä kiekkarajottimen kanssa
mitenkäs muuten mahtaa 15 tkm ajettu alakerta kestää airsalia?
21.3.2014 16:49
No se on kuule siinä ja siinä, että kestääkö... Suosittelisin kyllä päivittämään alakerran kampiakselin, laakereiden, stefojen ja tiivisteiden osalta. Riippuu tosin myös hyvin pajon siitä, että onko alakertaa koskaan rempattu? Jos on joskus rempattu, niin ei välttämättä tarvitse tehdä mitään!
21.3.2014 16:56
Pyttyä olisi tarkoitus tilailla vasta loppukesästä/syksyllä niin kaipa siinä sitten samalla tulisi koneremppakin tehtyä ja vaihtaa samalla kytkinlevyt ja vähän jäykemmät jouset
22.3.2014 0:34
ei se 70cc:lle tartte ku korkeintaan kytkinjouset, varsinkaa jos ei oo mikää kierrosputki, ja varsinki jos pytyn nimi on airsal
itellä oli airsalin 80cc ja kytkinjouset vaihtamal selvis
22.3.2014 0:47
Ota huomioon, että kun syksyllä olisi aika pyttyä tilailla niin alakerralla alkaa olla kilometrejä jo 20000 (olettaen, että ajan kesällä n. 5-6000km). En kyllä enää uskaltais laittaa isompaa pyttyä tekemättä koneremppaa, koska kilkkaamisen riski alkaa olla niillä kilometreillä jo aika suuri vaikkei mikään tehopesä olekaan. Jos se nyt ei vielä ilmennyt niin alakerrassa on siis kaikki alkuperäistä.
22.3.2014 2:46
Suosittelen remppaamaan sen koneen samalla kun sen pytyn vaihtaa, vaikka nyt lisähommia tuleekin jonkun verran. Ei mopon kone mitään rakettitiedettä ole.
15 - 20tkm ajettu alakerta voi kyllä kestää mutta ei kannata ottaa riskiä uuden pytyn kanssa. Eikä nuo mopon vahvistetutkaan palikat (lähinnä kampura) mitään älyttömän hintavia ole verrattuna esim. piikkisen vastaaviin osiin.