Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.9.2013 19:05
itellä on mopona yamaha dt(2007) ja vireinä siinä on enox, ohitettu moric, vaihettu ilmanputsari ja tällä hetkellä on 105 suutin ja ei kierrä kun sen 4000, mutta käy normaalisti tyhjäkäynnillä. Että tarvisko vaihtaa isompaa suutin vai mitä tekisin? Tarviiko kaasarin neulaa säätää?
9.9.2013 16:30
Moi! Moponi (CH Racing) pitää kaasun pohjaan kääntäessä sellasta särinää (ja savuttaa) eikä kierrä loppuun asti. Mopossa on kuriton vakioputki ja 112 suutin. Onko suutin liian suuri?
10.9.2013 21:18
115 kokosel suuttimella kävi mopo viel liian laihalla ja vaihoin 126, mut täyskaasulla mopo "jarruttaa" ja sitten kun ei ole ihan täyskaasulla niin menee kovempaa, en ole ihan varma tekikö tuota 115 suuttimen kanssa mutta kannattaako nyt kokeilla pienempää vai isompaa suutinta?
10.9.2013 21:49
J0PI kirjoitti:Moi! Moponi (CH Racing) pitää kaasun pohjaan kääntäessä sellasta särinää (ja savuttaa) eikä kierrä loppuun asti. Mopossa on kuriton vakioputki ja 112 suutin. Onko suutin liian suuri?
Jep, liian isoon suuttimeen toi viittaa.
15.9.2013 10:06
vaikuttaako liian iso suutin mopon vääntöön ja huippuihin.. ku laitoin (13/48 vakiovälitykset paitsi edessä 12p).. 11p eturattaan ja 12mm kaasariin 92suuttimen piperin kaa, lähtee ihan hyvin mutta 4:lla ei oikee jaksa kiihtyä niinku 13p eturattaalla ja 70suuttimella :S ????
15.9.2013 12:32
Mun omien kokemusten mukaan liian iso suutin parantaa alavääntöä ennen sitä kohtaaa missä alkaa röpeltämään. Ei kuitenkaan mitenkään selvästi tuntuvaa parannusta ole ollut. Pelkästään persdynolla mahdollisesti tuntuva parannus.
Se kaasari täytyy säätää, ja testata useita suuttimia, eikä sattumanvaraisesti ampua sinne vaan joku. Koita mitä se mopo tekee vaikka 97 tai 88 suuttimien kanssa.
15.9.2013 16:47
Mul on yamaha dt (2009). Kulkee noin 62. Mul on siinä vissii 105 suutin ja röpöttää ihan vitusti ja ei meinaa oikee kulkee kunnolla. Olisko 80-90 kokonen suutin sopiva?
15.9.2013 16:49
Kokeile mielummin väliltä 90-100. 80-90 suuttimilla käy todennäkösesti laihalla.
15.9.2013 17:26
varpaat_suussa kirjoitti:Kokeile mielummin väliltä 90-100. 80-90 suuttimilla käy todennäkösesti laihalla.
Juu no täytyypi kokeilla.
15.9.2013 22:44
Mikä voisi olla oikea suuttimen koko? Vai onko jotain muuta CPI SM 50 2006, putkesta kurit pois, Dellorto PHBN 17.5 kaasutin, neula rikkaimmassa asennossa ja 90 pääsuutin. Ei röpötä ollenkaan ja käy vieläkin liian laihalla?
21.9.2013 23:49
Noniin elikkä mopona mulla on siis Peugeot XPS supermoto, ja kaasarina on se pösön perus Dellorto PHBN 16mm. Viriä sen verran, että putken alkukäyrästä holkki kokonaan pois, ja 11/58 välit (vakio 11/52). Kulkua on se 65 about.
Laitoin 92 suuttimen (vakio 84), mutta nyt röpöttää hieman ja putki savuttaa.
Testasin ylämäkeen ryyppy päällä, ei vaikuttanut juuri mitenkään vauhtiin.
Minkä kokonen ois sopiva suutin, uskoisin että 88/90 mutta kertokaa mielipiteenne?
Ja en tiedä voiko johtua putken savutus siitä että ollut reilu viikon ajamatta??
26.9.2013 18:46
Minkä kokoinen suutin olis sopiva Yamaha DT:seen (2012) kun vireinä on Tecnigas E-nox ja porattu moric-boksi? Mopo on siis muuten vakio.
6.10.2013 18:39
mikä ois passeli suutin ch mopediin ku 12mm lortto ja arrowi ja oisko 16mm hyväks ja suutin sille
10.10.2013 23:17
Nyt kertokaapas sopiva suutin. Mopo rieju mrt ja pelkkä alkukäyrän kuri on pois. Oisko kesäksi joku 95 sopiva. Enyäpä sitte talveks? Joku ~100?
11.10.2013 11:23
Derbi Drd R, kuristamaton vakio putki, hommasin 17,5mm PHVA kaasarin suutin 90, ongelma:
Kylmänä ryyppy päällä käynnistyy sekunniksi pariksi, muutaman kerran jälkeen ei käynnisty ollenkaan, ryyppy pois ja lähtee laakista käyntiin, ottaa hyvin kierroksia ja toimii lämpimänäkin, mutta kierrokset leijuvat, jopa lähtevät itsestään nousemaan.
Missä vika?