Aikalailla tyyppivika, jos se mittari on se söpö pikkunen joka tulee osittain virtalukon ympärille (siis tälläinen:
http://www.motot.net/talli/kuvat/o/1/74 ... 4_full.jpg) niin aika normaalia että se pimenee. Silloin jos kaikki varotusvalot palavat, niin kyseessä on akku/sulakevika, mutta jos valot toimii mittarissa OK + näytön taustavalo palaa, mutta vain teksti puuttuu, niin mittari rikki, tuttu juttu.
Tsekkaa nyt varmuudeksi kaikki johdotukset, mutta just noita ECIE:n paskamittareita on senverran nähty, että kuollut kalu se on jos johdotus on oikeasti kunnossa. Noi mittarit ajankanssa haukkoo vähän kosteutta, syntyy vähän hapettumaa ja oikosulkuja ja lopputulos on SER-jätettä.
Laita Sigma jos vain nopeusnäyttö riittää, jos haluat oikean digimittariston niin viikkorahoja säästöön senverran, että ostat Koson XR-SRN mittariston. On meinaan ihan perkuleen mukava laitos. Ominaisuuksia on vähintäänkin riittävästi, löytyy kaikki varoitusvalot mitä alkuperäisestäkin (enemmänkin), kierroslukumittari, bensamittari (huom, derbin ollessa kyseessä mittari näyttää vain täyttä tai tyhjää, skoottereissa näkisi ihan oikeasti paljonko sitä mehua on jäljellä. Johtuu ihan vaan tankin anturista jonka vaihto on ihan tuhottoman vaikea operaatio), tarkka mittarikin vielä ja sensellaista. Oisko 150e ollu hintaa Kaasalaisella aikoinaan. Kestää isältä pojalle jos vain johdotukset tekee kunnolla. Vesitiiveys muuten priima, mutta mittaristosta lähtevä johtonippu PITÄÄ vetää alaspäin, ei ylöspäin. Eli mittaristosta tulee pehmeä muovinen suoja"putki" jonka sisältä johdot tulevat. Jos vedät nämä lenkille ylöspäin, vesi jää lillumaan putkeen hapertaen johtoja ja lopputulos on ongelmia. Jos vaan vetää johtonipun nätisti suoraan alaspäin, ei sinne vettä pääse ja hyvin toimii.