Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.9.2012 3:20
No ei todellakaan voi jättää sitä kuulaa pois. Se tappi ei osu edes kanteen asti ilman kuulaa ja vaikka osuisikin, se kuula on tapin ainoa laakerointi. Miksi ei ole yksi kiinteä, tuollein se on kätevämpi. Tapin toisessa päässä on pyörivä kytkinkansi ja toisessa päässä on kiinteä kytkinvipu joka vain kääntyilee. Jos se koko tappi pyörisi kytkinkannen tahdissa, se sorvaisi aikalailla välittömästi sen kytkimen käyttövivun reikäjuustoksi.
Aikalailla sama kuin jättäisit vaikka kampiakselin laakerit laittamatta koska ne on kateissa. Eli uutta kuulaa ostamaan.
23.9.2012 10:52
Piikkiseen sain sen kuulan polkupyörän renkaanlaakerista, joten nyt vaan joku paska polkupyörä hellästi osiksi ja kuula sieltä väliin
Käyttäkäähän maalaisjärkeä näiden kanssa, itsellä pamahti koko kytkin paskaksi kun kaveri survasi kuulan sijasta tapin sinne kytkimeen tankojen väliin
23.9.2012 12:38
RiejuMRT10 kirjoitti:Oon tekemässä kytkinremonttia, eli siis mitä tarvihen, ja onko vaikee, mulla on kytkinlevysarja, kytkinkopan tiiviste, ja uuvet öljyt ja työkalut. Pittääkö ottaa vesipumpusta yhtään pulttia irti, vai voiko jättää sen koskematta, ja mitä pitää öljypumpulle tehä, tarviiko ottaa letkut irti ja vaijeri irti, vai mahtuuko ne olemaan siinä, tarvihteeko käynnstyspolokimesta ottaa mittään muuta irti, ku ite poljin, ja kuinka kirreelle pittää kiristää ne kytkinjousien pultit, mitkä tullee siihen kytkinkelloon, ja entäs se pultti, joka tullee keskelle, pittääkö siitä tietää jottain irrottaessa, ja onko niitten välilevyjen pikkusten "kohoumien" paikalla väliä?
Älä ihmeessä ota öljypumpusta letkuja irti, ettei pääse ilmaa letkuihin, koska muuten pitää ilmata koko järjestelmä. Ite otin öljypumpun kytkinposkesta irti ja laitoin nippusiteellä roikkumaan niin että letkut kiinni ettei ole tiellä.
23.9.2012 20:02
Onko väliä miten päin kytkinlevyjen välissä olevien metallilevyjen ne "kyhmyt" levyn ulkoreunoilla ovat?
Kun ei meinaa fanticin kytkin millään irrottaa kunnolla, paitsi kun antaa kierroksia. Kylmänä ei irrota lähes koskaan kunnolla, lämpimänä yleensä, mutta kun pyörän sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin niin ei taas irrota. Avasin kytkinoposken ja puhdistin bräkleenillä levyt ja laitoin öljyyn yöksi, eikä auttanut. Ideoita mikä vikana?
24.9.2012 7:39
voisko kukaan kertoo mitkä välit laittais putken kans, josta on poistettu kuri alkukäyrästä ja että kulkis sen 60? kun mittarissa näyttää 70.
24.9.2012 11:20
oisko joku 11 - 62 ??
24.9.2012 15:24
Mitenkä se kytkinkruunu saadaan vedettyä sisään, että voipi sen painelevyn keskipultin kiriä oikiaan kireyteen?
24.9.2012 17:22
Siis täh?
24.9.2012 21:57
RiejuMRT10 kirjoitti:Mitenkä se kytkinkruunu saadaan vedettyä sisään, että voipi sen painelevyn keskipultin kiriä oikiaan kireyteen?
Siis jos haluut sitä keskipulttia säätää niin jumitat koneen jotenkin ja avaat sen mutterin siitä päästä ja säädät pulttia. En tiedä mitä tolla kytkinkruunun sisäänvetämisellä tarkoitit mutta ei sille mitään tarvitse tehdä.
24.9.2012 22:26
pittääkö ne öljyletkut ilmata jos vaihto kaasarin?
25.9.2012 13:43
Laita vaikka tankkiin hieman bensaa ja sekaan öljyä (eli käytä seosvoitelua) ja käytä niin kauan, että öljyletkut täyttyy ja sitten laita tankki täyteen, mutta sitten ei tarvitse enää laittaa bensan sekaan öljyä.
25.9.2012 14:42
Mitä eroa on C4 ja C3 laakerilla?
25.9.2012 14:45
C4 suurempi välys (korkeemmalle kiertäville, ja korkea viritteisemmille) ja C3 pienempi välys (vakio). Tietopankissa taitaa olla myös juttua näistä laakeri välyksistä, koista yms, jos kiinnostaa.
25.9.2012 14:49
Voi perhana, voiskohan toi olla syy siihen miks räxä pitää niin outoa ääntä tyhjäkäynnillä. toisella puolella C3, toisella C4. Vai onko erot niin pieniä, että mitään ei pitäs vakiokoneella tapahtua?
25.9.2012 14:52
No periaatteessa joo. Eihän se ero suuri ole, mut voihan se aiheuttaa pientä epätasapainoo. Joku fiksumpi kertokoot virallisen kannan.