Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Viilaustopic

25.4.2011 20:02

Pakko kyl kysyä että mite voi viilata 7mm liikaa :eek:
Mut tekevällse sattuu, toi on paskana, mut uutta tilalle ja vähä rauhallisemmi.

Re: Viilaustopic

25.4.2011 20:04

No kiitoksia respektistä! Oli varmaan 4 viilaamani pytty, laskin eka hieman väärin nuo prosentit, mutta joo. Auttaskohan tohon jos ihan pikkase (0,05mm) sipaisisin männänrenkaan päästä pois?

E: ja siis tossa kävi laskuvirhe siis 3mm on lähempänä totuutta!

Re: Viilaustopic

12.5.2011 19:54

Vinkkejä Gilera Stalkerin vakiopytyn viilaukseen?

Re: Viilaustopic

12.5.2011 22:59

Paha sanoa näin kun ei tiedä muuta kun että se on se stalkkerin vakiopytty..

Mutta, jos pakoaukko on kuristettu niin se nyt ainakin ensimmäisenä pois! Jos ei ole kuristettu pakoaukko, niin aukon asteet ja leveys pitäisi ainakin saada tietoon että voi miettiä mitään.

Re: Viilaustopic

1.6.2011 23:24

Haittaakos jos mäntä alimmassa asennossaan on noin 5mm kanavien alapuolella? Kun nyt on koneessa 44mm kampiakseli ja laittaisin vakiopytyn + 5mm koropalan, kun tuo vakioisku on sen 39mm.
Että toimiiko noin vai pitääkö kanavia viilata alaspäin?

Re: Viilaustopic

2.6.2011 0:04

[lauri] kirjoitti:Haittaakos jos mäntä alimmassa asennossaan on noin 5mm kanavien alapuolella? Kun nyt on koneessa 44mm kampiakseli ja laittaisin vakiopytyn + 5mm koropalan, kun tuo vakioisku on sen 39mm.
Että toimiiko noin vai pitääkö kanavia viilata alaspäin?

Selvitä nyt ensialkuun minkälaiset ajoitukset koneelle tulee kun tuollalailla tekee :)

Re: Viilaustopic

22.6.2011 9:38

Kellää tietoo että minkä korkunen cpi:iin vakio pakoaukko on korkee ja levee? Tai sitten näin päin että kun se on tällä hetkellä 16,5mm korkee niin kärsiikö ottaa enempää?

Re: Viilaustopic

22.6.2011 9:56

Mechanical kirjoitti:Kellää tietoo että minkä korkunen cpi:iin vakio pakoaukko on korkee ja levee? Tai sitten näin päin että kun se on tällä hetkellä 16,5mm korkee niin kärsiikö ottaa enempää?
Mittaa itse se korkeus. Ja kukaanhan sulle ei osaa sanoa että on 16,5 sopiva vai pieni vai liian suuri, sekin pitäisi sinun mitata. Tiittasen kirjaa käteen ja vähän oma-aloitteisuutta tähän touhuun.

Re: Viilaustopic

22.6.2011 10:08

No sehän tässä onkin että ku en mitannu sitä ennen ku aloin hinkkaamaa :lol:

Re: Viilaustopic

22.6.2011 10:25

Luultavasti nokuna 15mm korkee.

Re: Viilaustopic

22.6.2011 10:32

Mechanical kirjoitti:No sehän tässä onkin että ku en mitannu sitä ennen ku aloin hinkkaamaa :lol:
Viilaat pakoaukkoa huviksesi isommaksi? Onhan se ihan järkevää.

Re: Viilaustopic

22.6.2011 17:26

Mittaile nyt ensialkuun niiden röörien ajoitukset, niiden perusteella vois saada hiukan enempi selville. Google tietää varmaan ajoituksien mittailuista lisää. Ja joo, laskemallakin ne saa selville. Mutta tuskin se viel ainakaan liian korkee ole.

Sitte ku oot selvitelly ne nykyiset ajoitukset niin selvittele samantien että minkälaisesta moposta on kyse.

Re: Viilaustopic

22.6.2011 18:34

Ei mikääihme et cepost ilma tietoi suurennetaa pakoo, se o nii paska vakiona. Ja itekki viilasin ilma mitää ajotuksii jogin pakoa 1,5mm ylös ja millin sivuille, mittaristo ja perse sanoo et tehoa tuli paljonki lisää.

Re: Viilaustopic

30.6.2011 23:20

Mulla olis suunnitelmissa tehdä 2-osainen pakoaukko Suzukin p+ 80cc pyttyyn. Onko joku muu täällä joskus toteuttanyt samaisen virityksen? Mitä suosittelette välirivaksi, kestääkö ihan jäädytysrivan palanen siinä vai kannattaako mielummin vaikka jonkun sylinterin helmasta rälläköidä palanen ja tehdä siitä ripa siihen? (Mikäli niiden laadulla eroa on :roll: ) Nikkelipuikotko nyt sitten käy parhaiten tähän valuraudan liimaamiseen ja tarvitseeko kappaleet esilämmittää?

Re: Viilaustopic

1.7.2011 11:04

Eikös ne tietäjät suositellut siihen sitä helman palasta siihen. ? Mulla on työn alla 2-osapako.