Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.5.2011 19:40
Onko kellää linkittää kuvia Gilera SMT vaihteistojen ja prikkojen järjestyksestä. Easypartsien räjäytyskuvissa ei näy niitte rattaitte ja prikkojen järjestystä.
27.5.2011 18:17
mikä on vikana ku tänää tulin moposportista ni yhtäkkii paisarist rupee kuuluu kovempi ääni ku turbokit lakadasta mut toimi ihan normaalisti
putkessa oli kuria (kaulan prikka otettu pois) ja katti eli oisko katti voinu kadota johonki tai änkäst villat menny.
oli muute kiva tulla sielt 20km helsingin keskustaan ja sit viel siit läpi ja himaa. kyl sotilaspoliisi ihmetteli ku ohitin sen pikku kujal
30.5.2011 22:41
Milläs ootte irrotellu kampiakselin magneetonpuoleisesta lohkosta? Kun ei tunnu millään irtoavan.
30.5.2011 23:16
Nyt ois pyörä kasassa mutta kone ei vain käy kunnolla, joko kiertää aivan saatanasti tyhjäkäynnillä tai ei
käy ollenkaan. Monta kierrosta ilmaruuvia kannattaa pyörittää ja kuinka monta kierrosta tyhjäkäyntiruuvia kannattaa pyörittää täysin vakio derbissä?
30.5.2011 23:42
ilmaruuvii ainaki sillee et eka kone lämpimäks, sammutat ja ilmaruuvi kokonaan kiinni sit 1,5 kierrosta auki, mopo käyntii ja ala pyörittelee n.0,5 kierrosta kerrallaa ja etit kohan missä käy parhaiten
8.6.2011 15:19
Hyvinpä käytät lämpimäks jos kierrokset kokoajan tapissa.
Eli se ruuvi vaan 1.5 ja tyhjäkäyntiä joku 3 kiekkaa. Sit ku laittaa käyntiin niin laittaa tyhjäkäynnin sopivaks.
Tartteeko lohkoja leväyttäessä ottaa kytkin puolelta mitään noita vaihteensiirto juttuja pois? Peussissa ei tarvinnu.
Edit: eipähän tuolta tarvinnu irrotella. Se vaihteensiirtoakselikin lähti nykäsemällä pois.
14.6.2011 11:08
Krhm, tota joo. Eikös sinne derbin lootaan mee 6 ja puol desiä öljyä? Äsken otin vanhat öljyt ulos ja sieltä tuli puoltoista desiä sellasta vetistä harmaata litkua:D veikkaan että tuolla koneessa on pyörinyt sen 11 vuotta samat öljyt mitä tehtaalla sinne laitettiin:D itellä mopo on ollu vast niin pienen ajan ajossa että en oo öljyjä aiemmin kattonu.
14.6.2011 11:49
Arell avasitko sen kytkimen puolen propun, jarrupolkimen takaa?
14.6.2011 12:15
Samppa1993 kirjoitti:Arell avasitko sen kytkimen puolen propun, jarrupolkimen takaa?
ton unohin. äsken kävin avaamas ja se öljy hais kirjaimellisesti paskalt ja sitä oli n.1 desi: D
16.6.2011 11:13
Oha noilla sit ajettu jonnin verran.
Vaiherummun sisään jääpi myös jtn. 1dl. Varmaan tietysti nyt vähemmän ku öljyn pinta ollu matala.
16.6.2011 11:24
ja mahtaako tosta öljyn määrästä sekin johtua et koko derbi tärisi niin et hampaat tippuu suusta:D varmaan pitäis koneremppa muutenkin tehä, on ajettu nii paljo.
16.6.2011 13:03
Varsinkin jos liian vähillä/vanhoilla öljyillä on ajettu, niin suosittelen aika vahvasti että koneen sisältä uusittaisiin tavaraa.
16.6.2011 13:42
siellä on ollu (ainakin öljyn ulkonäöstä päätellen) 11 vuotta samat öljyt ja huoltokirjan mukaan ollaan käytetty vaan tonnin huollossa, eli voisihan sitä osaa laittaa tilaukseen.
20.6.2011 14:01
mikä vikana tein derbiini konerempan ja nyt on kone kasassa mutta ei löydy vapaata eikä muitakaan vaihteita tavallaan niinku ois vaan 2 vaihetta siinä. kertokaa mikä meni vikaan.
20.6.2011 19:49
Kasasit vaihteiston väärin, paha tässä on muuta sanoa. Kone auki ja uudestaan.