Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.11.2004 12:35
Fleshgear kirjoitti:Swifty kirjoitti:Mä en jaksa tätä...
Fakta: Minun PV kiertää 15 000 rpm.
Fiktio: Sillä ei ole väliä.
Joko lopetetaan?
Fiktio: Pv:s kiertää 15k rpm.
Fakta: Jos kiertää niin laakerit eivät kestä minuuttia sitä kierrätystä.
Kokemusta löytyy oman ax:n laakereista, jotka petti 10 sekan kierrätyksen jälkeen. Kierroksia yli 13k siis.
Mites meinasit, että toi Giannellin putki kiertäis niin paljon?
Putki kun rajoittaa kierrokset siihen asti, mihin se on suunniteltu.
PV:n kone on muuten vähän eri asia kuin Helkama AX:n! Jos sun helkama menee paskaksi, niin se ei tarkoita, että silloin mun PV:kään ei kestäisi samoja tai korkeampia tehoja/kierroksia! Sitten taas jos sun 125 ''Kevyt Työntää Metsässä'' olisi vakiona esim 10 000k ja virittäisit sitä, niin että se kiertäisi 15 000k ja menisi kone paskaksi, niin sitten voisit vertailla. Ja kyllä minä nyt varmaan paremmin tiedän mitä mun mopo kiertää kuin sinä!
Ja eikös se sun KTM:ä kierrä joku 18 000? Miksi 15 000 olisi mopolle mahdottomuus?
Tämäkin lähti siitä, kun kysyin tässä topicissa jotain mittareista ja siinä sitten joku kysyi, että mitä se sun PV:s mahtaa kiertää? Vastasin siihen kysymykseen ja nyt porukat on ihan pulteis! :LOL:
27.11.2004 14:54
Mikähän tän topikin aihe oli? Ja sun allekirjoitus venyttää foorumia ikävästi...
27.11.2004 15:16
Sori nyt vaan, niinkuin sanoin, että tämä kaikki alkoi siitä kun vastasin kysymykseen. Ja en voi mitään että joku kaverin kaveri ei tajunnut muutta tiedostonimen lyhyemmäksi ja välimerkittömäksi.
27.11.2004 19:37
siis voiko kierroslukumittaria laittaa sellaseen mopoon missä sellasta ei vakiona ole....? mun kiertää oikeeta jotaan 13 000 rpm.
27.11.2004 22:29
.... no luulis että niissä kierroslukumittarilla varustetuissa on ollut asennusvaihe?
30.11.2004 23:53
kertokaas nyt joku selvästi, jos minä ostan tuolta biltemasta ton kiekkamittarin, niin miten sen saa asennettuu tunturi supersporttiin? Miten se tausta tehdään ja miten tietää mihin mikäkin lukema pistetään? toimiiko toi sitten myös supiskas?
1.12.2004 16:06
Ensinnäkin aukaiset mittarin, poistat neulan varovasti niin että saat sen asennettua myös takaisin samalla tavalla. Sitten skannaat mittarin taustan(ei tarvitse varmaankaan irroittaa?), otat kuvankäsittelyohjelman käyttöön ja korvaat entiset numerot 2x isommilla, eli 1000rpm -> 2000rpm. Sitten poistat biltema tekstin taustasta
Kun olet saanut tulostettua taustan oikean kokoisena niin tunkase se mittariin. Kannattaa laittaa jotain tulostetun paperin alle ettei vanhat numerot paista läpi. Kytket sitten mittarin vaikka isipapan kanssa.
1.12.2004 16:59
www.biltema.fi Onko tuolla nettiluettelossa myytävänä niitä mittareita? Yritin ettiä mut en tiiä että olikohan iha samoista mittareista kyse
1.12.2004 17:30
X-limmiter kirjoitti:www.biltema.fi Onko tuolla nettiluettelossa myytävänä niitä mittareita? Yritin ettiä mut en tiiä että olikohan iha samoista mittareista kyse
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 6314077632
Tuolla, ja kyllä sen löytää ihan helposti, verkkokauppa -> autoon -> mittarit ja siellä se onkin.
1.12.2004 18:39
aika köpön näkönen mittari... no parempi tuoki ku ei mitään... sopii kaikkiin autoihin joissa on 4, 5 tai 6 sylkkää? no kaippa tuo käy mopoonki
1.12.2004 18:54
lueppa topikki alusta asti niin saat juurta jaksaen tietoa sopivuudesta.
12.1.2005 0:27
Ajattelin tossa mennä piipahtaa tua biltemassa ja ostaa kiekkamittarin niin mihin se nyt sitten niinkun laitetaan kiinni kun en nyt jaksa alkaa lukee topiccii..
[tästäonkyse]
12.1.2005 1:15
tuntsa ss kirjoitti:Ajattelin tossa mennä piipahtaa tua biltemassa ja ostaa kiekkamittarin niin mihin se nyt sitten niinkun laitetaan kiinni kun en nyt jaksa alkaa lukee topiccii..
[tästäonkyse]
Ei kannata, et saa sitä toimimaan ja vaikka saisitkin, se ei kuitenkaan kauaa toimis
12.1.2005 14:34
jormasteri, kun et asiasta mitään tiedä niin hiljaaaa. helppohan tuommoinen on viritellä kiinni. Siihen konkkaan vaan yks johto lisää ja vetää mittarille, tadaa.
12.1.2005 15:26
okei..kiitos mäntä