Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.7.2013 14:48
Jos jokapäiväseen ajoon haluaa, niin ite valitsisin semmosen setin mis tulee kaksrenkainen mäntä.
18.7.2013 16:26
Hyvin yksrenkaisellakin selviää, ite menin koko viime kesän ongelmitta...
18.7.2013 18:29
No mutta sen yks renkasen vaihtovälihän on 6tkm about joten kyllähän toi menee jokapäiväsessä käytössäkin.
Ilmeisesti sillä malossilla olis kanssa 6tkm männänvaihtoväli??
Ja niin tuohan on se replika eikä se tehokkaampi, luin myös netin syövereistä paristakin paikkaa että jokapäiväseen ajoon sopii ja jostain luin että ei sovi. Jos se vaihto väli on 6tkm niin kyllä se mulle sopii ainakin jokapäiväseen ajoon.
Ja jos nyt oikeesti tehoja hakisin niin olisin aikapäivää sitten ostanut kaikki 70cc hilppeet sun muut...
Tarkotus nyt vaan korvata vanha mutta taka ajatuksella tehoja sitten kumminkin vähän
19.7.2013 13:19
Kun täältä lueskelee nii saa kuvan että tuo 50 airsali parantus paljoki viilaamalla.
Mutta jos ei oo yhtään kokemusta/käsitystä tuosta viilaamisesta nii saako sitten mitään tehon lisäystä aikaseks vai saako sen pytyn vaan sorkittua pilalle kuinka herkästi? ja onko merkitystä jos pytty on jo reilut 5tkm ajettu
19.7.2013 14:01
Hyvin vaikea pilata jos käytät niitä pinkkejä alumiinioksidi teriä ja suurennat pakoa vain pakokanavan puolelta.
Gilerassa jos on airsalisi niin suosittelen tekemään töitä notta sopii lohkoihin vähän paremmin. Päähuuhteluiden kohdalta saa pykälät ainakin pois.
Sitten kun nää on tehty niin, joo, kyllä siitä tulee tehua.
Airsalilla riittää huuhteluajoituskin piremmälle ja kaksiosainen pako, niin melko hyvä lähtökohta.
20.7.2013 18:33
Löysin tuolta tallista 50cc airsalin. Ilmeisesti rabasaan, mutta onko normaalia että palotila on muuta kantta korkeampi ja menee sylinterin sisään? Sitten sisempi ympyrä kannessa johon pultit tulee on puolestaan kannen reunoja korkeampi ja reunoissa keskellä menee ura. Mietin vaan, kun kansi jää kantamaan.. Korjaako kannentiiviste tuon?
20.7.2013 23:55
Minarellissa tekee vakiosylinteri samalla tavalla, vaikkei palotila sylinterin sisään uppoakkaan. Eli kyllä, luulisin että tuo on normaalia ja toiminee oikein kannentiivisteen kanssa.
21.7.2013 0:08
Kiitos vastauksesta! Vielä mietityttää voiko tonne airsaliin heittää vakio männän sisään? Ei oo mitään muistikuvaa onko rabasan vakio sylinteri valurautaa vai nicasil pinnotetta ja mitä tavaraa männänrenkaat ovat. Ainakin Tiittasesta lukenu että esim. kromi ei sovi valuraudalle ja toisin päin..
21.7.2013 0:53
No ei varmaan ole vakio sylkkä mopetissa nicasilia.
En uskos ainakaan.
21.7.2013 0:54
Rabasassa on kyllä nicasil-pinnotettu pytty
28.7.2013 20:43
Rabasan koneissa (EBS050) on pinnoitteet vain -05 malleissa. Moparin tiskin mukaan.
Piaggion versiossa (D50B0) on pinnoitteet aina.
28.7.2013 21:07
mul on tommone pinnotettu rabasan vakiopytty kuulemma jostai harvinaisesta bultacon "crossi" vehkeestä ainaki entine omistaja kehu et meni 3 vaihteel 90 mittarii...
Muuten toi on iha sama pytty ku derbin mut eri stanssit.
28.7.2013 23:12
Meni 3 vaihteella 90 ja 6 vaihteella 90,5
17.8.2013 16:04
Osta joku 70cc metrakitti ja enox niin kyllä lähtee ja ei ainakaan dt:ssä oo vielä alakerrastakaan mikään hajonnut vaikka sille on annettu leipää ja paljon!
18.8.2013 20:41
Enox... jos tehoja lähetään hakeen niin ton putken voi ostoslistalta jättää samantien pois.