Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

24.8.2016 12:57

Ei tarvitse, mutta alipaineletkun nippa kaasarista pitää tukkia vaikka letkun pätkällä ja pultilla

Re: Kaasuttimet

3.9.2016 12:08

kysympähän täältäkin että meneekö säädöt vituilleen jos vaihan 70cc pytyn viiskymppiseen

Re: Kaasuttimet

3.9.2016 17:26

Jokusen pykälän saattaa joutua suutinta pienentämään.

Re: Kaasuttimet

3.9.2016 23:12

mul on tosa tuo 21mm dellorto kiiini ja oon kuulu vähä mutuu ettei saa säätöihin noi isol kaasaril

Re: Kaasuttimet

13.9.2016 9:43

Nostaako muute isompi kaasari kierroksia ja tehoaluetta vai oonko väärin ymmärtäny? Ostin tollasen 19mm kaasarin ja siin vakiona 72 pääsuutin. Onko se liian pieni pipercrossin, airsalin ja E-noxin kanssa?

Löysin sellasen laskukaavan tolle oikeenkokoselle pääsuuttimelle: eli kaasarin halkasija kertaa 5. Eli oisko oikee suutin kokojen 90-85 välissä?

Re: Kaasuttimet

28.9.2016 20:58

Onko 21 millinen dellorto liian pieni tekniikan ollessa 75 tpr, 13-52 ja tpr:n jotkut v-forcet.

Re: Kaasuttimet

25.10.2016 22:25

Mikä voisi olla pielessä Mopona toimii derbi drd black edition -04 Minulla oli 78 suutin ensi sitte vaihoin 90 suuttimeen ku oli tyhjä vakioputki ja tnt vapari ensimmäisenä päivänä toimi ihan moitteetta mutta sitten seuraavana päivänä aamula olin kouluun menossa niin jäti tielle mooasi sammuksiin asti sain käytnii kovalla työllä ja ainoastaa silloo ku oli ryyppy päällä no työnsin kotia ja vaihdoin 78 suuttimen takaisin mutta teki samaa kaasari putsattu pari kertaa suuttimet puhallettu ja kiristetty kunnolla ja nyt ei meinaa enää käyntiinkää lähtiä ilma ruuvia oon säädelly melkein kiinni ja siitä isommalleaina vartti tunti eteenpäin mutta palkkiotta bensa letksuta tulee bensaa ku ottaa irti että ei alipaine hanassa vikaa pitäis saada nopeaa lyöntii koulu matka vähä reipas 10km

Re: Kaasuttimet

26.10.2016 17:09

Olisko liian pieni suutin toi 90:kin. Tarkista minkä värinen tulppa on, saattaa tuo olla mahdollisesti lämpöleikannut laihan seoksen takia. Välimerkkien opettelu vois olla ihan paikallaan niin jengi vois jaksaa lukea tuon viestin ja vastata.

Re: Kaasuttimet

27.10.2016 7:01

Malagutisti kirjoitti:Olisko liian pieni suutin toi 90:kin. Tarkista minkä värinen tulppa on, saattaa tuo olla mahdollisesti lämpöleikannut laihan seoksen takia. Välimerkkien opettelu vois olla ihan paikallaan niin jengi vois jaksaa lukea tuon viestin ja vastata.


En usko, että käy laihalla suuttimen takia, koska jotenkin viittaa oireet imuvuotoon, mutta tänään otan koko kaasarin irti ja katon joka putken yms. Ja tulppa on uusi hommattiin eileen. Alipaine letkusta löyty nyt kun oikeen kunnolla tiiras pieni reikä, mutta ei auttanut vaikka korjasi. Ja kone ei ole jumittanut kertaakaan. Ja isommalla suuttimella MOOAA ennen yläkierroksia. Eileen rupesi pakoputkesta vuotamaan oikein ruskiaa öljyä. Eli näytti niinku olis kuset ja paskat menny sekasin, mutta ei maistunu joukossa jäähyneste.

Re: Kaasuttimet

13.11.2016 21:17

.
Viimeksi muokannut valmet00 päivämäärä 2.12.2016 22:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

14.11.2016 11:29

Äkkiä väittäisin että nolosti käy jos noihin menet nestekierron laittamaan. Ovat ylivuotonippoja.

Re: Kaasuttimet

14.11.2016 15:06

.
Viimeksi muokannut valmet00 päivämäärä 2.12.2016 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

14.11.2016 19:04

Kannesta toki nipat tukkoon. Kaasarin ylivuotoletkut pitää olla auki, mutta niihin voi laittaa letkua ettei bensat valu pitkin koneen kylkiä. Vanhan kaasuttimen ylivuoto on vain toisella puolella suoraan kaasuttimen valussa.

Re: Kaasuttimet

28.11.2016 14:49

Nonii mikä on apikassa (08vm) vikana..? Vika ilmeni ekan kerran ku ajoin ihan normaalisti ja sitten sammui booamalla aivan niinkuin olisi bensa loppunut, mutta tankissa reilusti bensaa, sen jälkeen lähti ryypyn kans muutaman polkasun jälkeen käymään ja sammui sitten hetken päästä ku annoin käydä tyhjäkäynnillä. Sitten ei lähteny enää kunnolla käymään ja silloin kun sai käymään niin kävi maksimissaan 5sek ja sammu sen jälkee vaikkei koskenut kaasuun. Ja silloinku sai käymään nii jos anto kaasua nii sammu heti siihen. Sen jälkeen annoin seista hetken (noin 5min) lähti käymään ja ajoin muutaman metrin nii sammu taas booaamalla. Annoin taaas olla hetken sen ja kokeilin käymään niin alko leijuttamaan kierroksia. Mutta sen jälkeen toimi taas suht normaalisti mutta ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. Ja toimi samalla tavalla huonohkosti seuraavan päivän ja nyt oli viikonlopun ajan lämpimässä varastossa, niin tekee taas samaa että käy hetken ja sammuu ja välillä taas nostaa kierroksia..
Mistä alkais vikaa ehtimään? Tulpassa se tuskin on(?) Muutenkin melko uus tulppa. Bensansaannissa(?) Mulla on bensahana se normaali alipainehana, mutta hanasti menny se alipaine systeemi joskus paskaksi eli alipaine nippa tukittu ja laitettu manuaali hana letkun väliin, aikasemmin toimu sillä. Mutta voisko olla imuvuoti kun kierrosten leijuminen viittais siihen tai siihen ettei saakkaan bensaa? Suutin se tuskin on kun se on kokoa 100 ja aijemmin näillä 0 - -10 keleillä toiminu hyvin, ja tekniikkaa on vakio 50cc, 17.5dellorto vakioputsarilla ja tyhjä vakioputki.
Pitäisikö ekana kokeilla ottaa bensaletku irti ja kattoi tuleeko bensaa? Vai puhistella tuo ilmanputsari?
Tarttisin pikaisia vastauksia kun pitäisi kouluun päästä huomenna eikä käveleminen sinne nappaa pahemmin :lol:
Onko teillä ollu samalaisia ongelmia? Vinkit ja neuvot ois tervetulleita !Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Re: Kaasuttimet

28.11.2016 19:56

Kato ny että letkusta tulee bensaa kunnolla, sit teet imuvuototestin.