Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.6.2014 1:09
bakius kirjoitti:Miten olisi järkevin saada leovincen änkkä derbin vakioputkeen kiinni? Koska tuskin pysyy yhdellä pultilla
leikkaat putkesta sen kiinnityslaipan irti ja teet uuden joka on samalla pulttijaolla ku leovince ja hitsaat kiinni!
28.6.2014 12:23
avs kirjoitti:Onko mopodetsin änkässä villat sisällä?
Ei ole.
20.7.2014 9:39
Mitenkäs tuommoisessa Mbk Booster Next Generationin vakioäänenvaimentimessa (joka on siis osa sitä putkea.... hitsattu kiinni) onko siellä villat vai onko se kammiovaimennin? Pitäis tietää kun karstoja meinasin poltella niin palaako villat sit sielt
Anteeksi huono sanajärjestys/lauserakenne ei onnistu tää kirjottaminen väsyneenä
25.7.2014 17:48
Ois tollane alakauttane gianelli Hopperiin ja tarvisin siihen äänemvaimenninta nii mites toi mc scatterin gianellin äänenvaimennin? Meneekö hyvin kii ilman hitsauksia?
Ehdotuksii
10.8.2014 18:51
Morjesta! Tällä kertaa tarttis ehdotuksia minkäs änkän ostais jotta sais noita teharin ääniä sais vaimennettua (Ja myös mahdollisesti madallettua
). Tarvis myös änkässä olla välipilli kiinni tms. jotta sen sais kiinni tehariin entinen omistaja näet räkinyt (Juottanut)
välipillin kiinni änkkään ja ei mulla oo tarvikkeitä sen rälläköimiseen. Ongelmana on siis se että aikamoinen fobbamagneetti tuo nykyinen gianellin änkkä josta villat palaneet. Mopona siis toimii Derbi Senda R vm.02 Tehoputken merkistä tai mallista ei tietoakaan , Joten voisiko joku viisaampi kertoa miten sen saisi selville. Jo valmiiksi kiitokset vastanneille.
11.8.2014 23:18
Onko sulla rautasaha? Silläkin saa putken poikki. Leovincen änkkä on muistaakseni ainakin joskus ollut matala ääniltään. Tietty siinä suhteessa mitä 2t koneesta on mahdollista saada, ei siitä mitään harrikkaa tule vaikka minkä änkän laittaisi kiinni.
Millä se änkkä on juotettu kiinni? Hopeella?
15.8.2014 16:47
Ettei vaan olis kuitenkin hitsattu
D
15.8.2014 17:23
Varmaan, tosin mulla on noissa vanhoissa autoissa ollut koritinalla juottamalla korjattuja reikiä pakoputkessa ihan putken takaosassa, etten tota mahdottomanakaan pidä
16.10.2014 17:33
Huomasin änkän villojen vaihtamisen yhteydessä, että änkän reikäputken paksuus on huomattavasti pienempi verrattuna välipillin paksuuteen.
Änkän kuoressa on e-hyväksytty merkintä, joten luulen, että reikäputki on tarkoituksella jätetty ahtaaksi äänien vähentämiseksi, mutta kuristaako tämä samalla tehoja?
Miten äänet muuttuisivat, jos reikäputken vaihtaisi yhtä paksuksi, kuin välipilli?
Äänenvaimennin on siis kiinni 125cc Aprilia Räsän arrowin putkessa.
16.10.2014 21:56
Todennäköisesti hieman matalemmiksi ja kovemmiksi, tosin riippuen reikien koosta. Tarpeeksi pienen halkaisijan reikäputkea vain on kauhean vaikea löytää.
9.1.2015 10:39
Oisko jollain kuvaa miten turbokitti on tehty ku aattelin ite tehä samanlaisen. Joku voi toki selittääkkin miten se on tehty ku se kuori ei oo pop-niiteillä kii.
10.1.2015 13:46
Ei oo kuvaa mut se pääty on kiinni reikäputkessa, reikäputkessa on kolme pulttia toisessa päässä ja niillä sen saa kiinni esim derbin vakioputkeen. Se kuori pysyy siinä silleen, että se on tavallaan niiden molempien päätyjen välissä. Toivottavasti sait jotain selkoo
10.1.2015 18:34
Vireboy kirjoitti:Ei oo kuvaa mut se pääty on kiinni reikäputkessa, reikäputkessa on kolme pulttia toisessa päässä ja niillä sen saa kiinni esim derbin vakioputkeen. Se kuori pysyy siinä silleen, että se on tavallaan niiden molempien päätyjen välissä. Toivottavasti sait jotain selkoo
Ei nyt tuohon liity, mutta mitä käytit välipillin ja turbokitin änkän välissä kun sulla oli?
Siis se kumi, mitä materiaalia ja mikä siihen sopisi.
10.1.2015 21:12
Liitoskumia, jotain silikoniletkua taitaa olla, ihan täält mototista sillon ostin mut ei oo ollu pitkää aikaa sitä enää myynnissä. Kaveri osti silikoniletkut.fi:stä samantyyppistä ja hyvin kestää lämpöä