Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.11.2013 22:26
http://www.motot.net/wiki/Honda_Montesa_50ccHM CRM 50 Derapage Competition.
MotoWiki kirjoitti:Minarellin AM6A moottori jossa on vahvistettu kytkin, vahvistettu kampiakseli ja vahvistetut laakerit vakiona.
4.11.2013 22:43
Joo, elikkä am6 koneremppaa aloteltu tekemään ja alakerta on nyt purettu osiin. Nyt pitäis alkaa tilailemaan osia , niin mitä kannattaa alkaa uusimaan. Petilaakerit ainakin kun ne ovat entiset, stefat, tiivisteet, mäntä (kampiakseli??? ,onko tarpeellista jos nykyisessä ei tunnu pystyvälystä ja muutenkin ihan hyvä?), niin eli joku voisi ehdotella minkä merkkisiä osia kannattaa tilata(kaikki mieluiten samasta nettikaupasta) voin tilata ulkomailtakin. Mopoon ei ole tulossa ihmeellisempää tekniikkaa eli vakiopytyllä mennään. eli niitä vinkkejä mitä osia? ja mistä? Kiitos etukäteen
5.11.2013 1:22
Mulla on kolme kuulaa. Yksi menee vaihteistoon siihen jousen päälle vaihderummun alle. Toinen menee kytkinkruunun "sisälle". Mihinkäs sitte menee vielä yksi kuula? Eikai vaan vaihteistoon?
7.11.2013 20:42
Juu elikkäs pistän tänne saman tekstin kun rieju topiciin, kun pitäisi saada nopea vastaus, että saisi viikonloppuna laittaa rieskan lihoiksi.
Eli mulla on 12 vuoden power up joka on täysin kuriton ja jonkun verran viilattu. Virittelyiden jälkeen huomasin että kytkin luisti pikkasen ja vaihdoin Italkitin jäykemmät jouset ja jotkut kytkinlisäaineelliset öljyt. Noiden jälkeen kytkin pelas muuten mainiosti, mutta pitkään kierrättäessä kytkinakselin välistä alkoi vuotaa hitaasti öljyä. Koitin sitten vaihtaa pikkasen jäykemmät 80w-90 gear saverit ja heti sen jälkeen kytkin ei irrottanut ollenkaan muuta kuin väkisin runnomalla sekä oli tajuttoman kankea. Tuon jälkeen koitin vielä moniaste 10w-30 sekä jotain raskaskone 80w-90 öljyä mutta kummallakaan ei ollut vaikutusta. Ajelin pitkään ilman kytkintä mutta viimeviikolla tein sitten siihen vaijerin kiristyspulttiin uuden mutterin joka kesti korkkaamatta painaa kytkimen väkisin pohjaan asti ja kytkin pelasi taas jotenkin. Eilen illalla ajellessa huudatin yhden melko pitkän ja jyrkän mäen alas jonka jälkeen kytkin alkoi pikkuhiljaa lisää jäykistyä ja lopuksi oli niin jäykkä ettei pystynyt enään mitenkään painaa, hädin tuskin akselin päästä naputtamalla sai pohjaan.
Osaisiko joku kertoa mikä kytkintä riivaa? Onko jokin kytkin mekanismissa väärässä asennossa? Aksila tosiaan ei noussut/nouse kytkintä painaessa hirveästi joten en usko että siinä olisi vikaa.. Voisiko kytkinlevyillä olla osuutta? Olisiko kevlar levyt kannattava hankinta?
13.11.2013 8:41
Eli omasta pösöstä tuli jäähdytysnesteet sylkkyyn sisälle. Vettä oli reilusti putkessa ja kampikammiossa. Vika on siis varmaan siinä että kannen tiiviste päässyt vuotamaan? Eihän vesipumpun stefan hajotessa mene kuin ölpät ja vedet sekasin alakerrassa? Uudet tiivisteet ja mäntä + parin päivän kuivaus kampikammiolle niin eikö pitäisi olla toiminta kunnossa?
13.11.2013 19:01
Kannattaa huuhtoa se kampikammio seosbensalla, niin että se vesi tulee sieltä mahollisimman hyvin pihalle, ja tän jälkeen kuivaus. Tuppaa nuo laakerit ja kampura ruostumaan herkästi.
Sylinterin ylä- ja alapään tiivisteiden vaihdolla toiminee.
14.11.2013 16:42
https://www.mpt.fi/index.php?productID=28712 Onko tämä Athena High End pytty? Olisko hyvä vakiopytyn korvaaja, ilman että täytyy vahvistella paikkoja.
14.11.2013 19:20
Ei ole H-E, ehkä hitusen vakiopyttyä tehokkaampi. Ihan hyvä pytty, kuulemma samat porttaukset kuin airsalissa, mutta viimeistely parempi. Ei tarvi vahvistaa mitään muuta koneesta.
14.11.2013 23:53
Okei, kiitos
Youtube videoissa kuulosti niin kiukkuselta
15.11.2013 8:22
Suatana että näyttää oudolta nuo vesijäähysten 2t pytyt ku tottunu katteleen ilmajäähy 4t
15.11.2013 23:41
Äkkiä helppiä! Pösöstä meni kansipahvi jonka jälkeen vaihdoin männän ja tiivisteen. Nyt ei anna kipinää eikä magneetosta tule virtaa mitä koitin mittarilla kattoa...
18.11.2013 15:46
Oisko jollain neuvoo miten kiksi kasataan?
18.11.2013 22:16
Aloitusviestissä löytyy ohjeet. Tosin ite en saanu jännitettyy noilla ohjeilla vaan piti laittaa se paksu ratas siten että väkänen osottaa kytkinkruunuun kohti.
18.11.2013 23:53
siimo- kirjoitti:Kyllä se vaan leikkaa kiinni. Koita ruikata starttipilottia vaikka pakoaukon ja alkukäyrän välistä joka puolelta kun mopo käy tyhjäkäyntiä ja jos käynti muuttuu niin huomaat että siellä on vuotoa ja sitä kautta vetäis laihalle just niinku mulla. Oireet ainaki just samat.
Jos kipinä vaan katoais nii ei se vetäis rengasta lukkoon.
mul kävi samoin ch
männänrenkatt oli liian isot et se katkaisu kohta otti kii toisiinsa ku laitto männän sylkkään
18.11.2013 23:55
onkos kellää mitää hajuu mitä voi tapatua kun ei laittanu sen tasapainotusaksein rattaiden ajoitusta oikein
kun kokosin koneel pari kuukaut sitte en tienny koko jutusta
kylse ainakin on pelittäny 3 kk