Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.8.2014 21:20
Mikä voisi olla vikana, kyseessa beta 08. Mopo toimii normaalisti kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Sitten kun lähtee ajamaan pari sataa metriä moposta tulee TOSI paljon väljempi kuin aikasemmin ja heti sen jälkee pamahtaa ja sammuu. kiitos jo etukäteen jos joku voi auttaa
13.8.2014 21:47
Nyt on pakko kysyä mitä meinaat "väljemmällä"?
Itse sain ton rohiskoni toimimaan, mutta sitten rupesi lämpimänä pätkimään. Välillä sammuu kokonaan pariksi sekunniksi. Samalla häviää myös kaikki vääntö koneesta. Eli kiertää kyllä paikallaan, mutta jo liikkeellelähdössä tulee vaikeuksia päästä eteenpäin. Tulppia kokeiltu 6, 7 ja 8. Itse epäilen sähkövikaa, mutta mistä tuota kannataisi lähteä tutkimaan? Ja siis kylmänä on vedot tallella, eikä pätki....
13.8.2014 22:42
nyt toimii jotenkin, ( en kyllä tehnyt mitään
) mutta vuotaa kaikki laatikkoöljyt lämpimällä koneella (kytkimen?) stefasta.
14.8.2014 21:46
Elikkäs Derbi mooaa täyskaasulla jos vääntää äkkiä kaasun täysille, sekä pytty kuumenee perkeleesti ihan lyhyenkin ajon aikana ja kannessa olevasta nipasta (ilmeisesti tuorevoiteluöljy?) kaasariin lähtevän letkun juuresta vaahtoaa öljyä. Setteinä Pipercross, neulan prikka toisiksi alimmassa lovessa, 95 suutin, Gianellin tehari ja rajoittamaton CDI. Ilmaruuvi on täysin kiinni, eikä mopo lähde kuin ryyppy päällä käyntiin edes lämpimänä.
16.8.2014 13:22
Mikä ihme voi olla tuossa räsässä, mäntärempan jälkeen tuota ei saa mitenkään enää säätöihin. Ennen mäntäremppaa pelasi 80 suuttimella ja neula toisiksi laihimmalla juuri niin kuin pitää. Mäntärempan jälkeen toimi parhaiten 85 suuttimella ja neula laihimmalla, sisäänajon ajelin vähän rikkaammalla. Sitten meni ja leipoi tuorevoitelun takia.
Tämän jälkeen tukin tuorevoitelun ja kasasin yläkerran massan ja kunnon tiivisteiden kanssa varmuuden vuoksi, sylinteri ei leiponut pahasti joten sen sai ajokuntoon hiomalla kevyesti p600 paperilla hoonikuvion suuntaisesti öljyn kanssa leipomisjäljet pois.
Sen jälkeen ei olekkaan saanut säätöihin mitenkään. Seosbensaan siirtymisen takia aloitin säätämisen 90 suuttimella, jolla pelasi ok, ryyppyä kun laittoi niin ei ollut juuri vaikutusta. Sama on jatkunut kokoajan, oli sitten kiinni 110 suutin tai 80. Hieman lämpöisempänä tosin käy 80 suuttimella, mutta muuten ei merkittävää eroa. Neula on kokoajan ollut keskellä.
Niin, ja tehtaan suositus tuolle tekniikalle(muuten vakio mutta kuri pois putkesta) on kuulemma 68 suutin, eli siitä lähimailta pitäisi löytyä sopiva...
Pitkä teksti mutta asiaa on melko vaikea muotoilla paremmin. Imuvuodot on kokeiltu joka nurkasta syttyvällä nesteellä ja niitä ei löytynyt.
17.8.2014 15:09
Mistä johtuu että kun ajaa esim kutosella noin 70kmh ja alkaa jarruttaa alkaa koneesta kuulua rahinaa ja pientä kolinaa mutta kun laittaa kytkimen pohjaan rahina loppuu?
17.8.2014 17:11
Tottakai sieltä rahinaa kuuluu jos jarruttelet ilman että kytkin on pohjassa...
18.8.2014 20:30
Tarvisin apua nopeesti. Elikkä mh furia-06 turbokitin putkella,90 suutin ja 16mmdellorto, vakio ilmanputsari josta otettu kuristava kumi pois. Mopo älkää rötäämään ja nykimään kun pääsee puolen kaasun yli ja kylmänä toimii moitteettomasti.
Näin kylmällä ja sateisella kelillä mopo toimii puolta huonommin ja alkaa rötäämään ennemmin kun puolella kaasulla. Kaasari putsattu ja ryypyn vaijeri otettu kokonaan pois kaasarista mutta ryyppy muuten kasassa. Kokeiltu ilman ilmanputsari ja neulaa eri asennoissa. Mopo ei myöskään käy tyhjäkäyntiä ja ei saa millään säätöihin voisiko se jotenkin liittyä tähän rötäämis ongelmaan? Apua nopeasti ja kiitos jo etukäteen.
18.8.2014 23:08
Noniin, eli mikä mahtais olla riejussa nyt vikana kun alkaa parin minuutin ajon jälkeen booaamaan ja sammuu eikä lähde polkemalla käyntiin eikä mitkään valot syty paitsi parin minuutin odottelun jälkeen lähtee hienosti käyntiin..? Tänään katottiin suuttimet eikä niissä ainakaan mitään ollu.? Rieju MRX vm09
19.8.2014 22:17
Ja vielä lisäisin että bensahanasta ei ON-asennossa tule ollenkaan bensaa, ainoastaan varatankilla, lähti varatankilla ollessa ekalla polkasulla käyntiin ja kun kokeilin ONnilla niin meni pimeäksi näyttö eikä lähtenyt millään käyntiin vaikka laittoi varatankille
26.8.2014 22:22
Nyt oli pakko tulla tänne. Omistan tollasen 2001 piaggio zipin hussen lisäks, ja ny ku kortti lähti vähäks aikaa nii aattelin korjata ton zipin. Eli mikähä tossa ny on ku ongelmat alko ku sato vettä. alko tekkee sillee niikö tuluppa ois taas paskomassa ja kävin hommaa uuen. No toimi vähä aikaa ja sitte taas alko sama pätkimine ja kulki sen 20kmh kunnes ei oikee liikkunu mihinkää ja sammutin. Välillä lähtee käyntii aivan normaalisti ja toimiikin, mutta ootas prkele ku meet uuestaa koittaa käyntii. Ei vaaa lähe ei millää. Tänäänki päivällä taas lähti käyntii ja illalla ku kokkeilin uuestaa niin ei.. Mäntä, kampura, ja runkolaakerit vaihettu 500km sitte. Tässä nyt osia mitä 4 päivän aikana oon vaihtanu, ja ei vaikuttanu näköjää mihinkään: Tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto, cdi-boksi/puola, bensaletkut, alipainehana, alkukäyrä, samat vakio suuttimet kuin ennenki oli, bensa-läpät, ja imukaula(kaikki uusia).. myös kaasari ja ilmanputsari pesty iha kunnolla...
Voisiko joku auttaa? Arvostan jos joku ees jakso tän lukea meinaa kohta loppua kärsimys ton laitoksen kanssa
3.9.2014 7:35
kertokaas taas että missä mättää kun derbi oli viime viikon torstaista asti tallissa eiliseen asti niin pytyssä ja pakoputkessa oli jäähdytysnestettä aika urakalla. Voiko kannentiiviste itekseen posahtaa jos mopolla ei edes ajeta?!
6.9.2014 21:13
Miks mun mopo (cpi sm) keitti pienen lenkin jälkee ja kone ihan kuuma?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
6.9.2014 23:00
Mikä on roxissa vikana? Lähtee hyvin käyntiin, mutta ei ota kierroksia vaan booaa ja rätisee ja pätkii iha hulluna? Vika ilmeni lämpöleikkaamisen yhteydessä, nyt on vaihdettu mäntä ja tiivisteet sekä tulppa + hattu mutta ei siltikään pelitä...
https://www.dropbox.com/s/vqloe6d68klmc ... 7.mp4?dl=0 siinä on videopätkää ongelmasta
10.9.2014 20:12
Kertokaapas missä vika..
Laitoin Derbin vakioksi, mutta kierrokset leijjuu.. sittenkö antaa vähä ryyppyä niin laskee vaan nousee uudestaan kun ottaa ryypyn pois. Ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä säädetty päästä päähän ja ei auta. Oudointa tässä on se että virittettynä (tehari, suutin, reikälevy pois) niin toimii normisti MUTTA kun vaihtaa kurittoman vakioputken niin ne alkaa leijjumaan taas?!?! Siis samalla suuttimella ja toimii teharilla mutta vakioputkella ei? Ei kai sen putkesta pitäs olla kiinni leijuuko kierrokset?
Ja nyt siis ihan kurit ja vakiosuuttimet paikallaan ja leijjuu vieläkin.
Hieman sekavasti selitetty vaan vikakin on niin outo niin osaa ees selittää...