Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.7.2013 2:06

Itse pääsin aprilialla aikoinaan 80cc airsalilla,enoxilla, 21mm dellortolla, 109 km/h gps tasasella.
Tietysti muna asennossa :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2013 0:20

http://www.motot.net/galleria/albumi24062/

Sanokaas mielipiteenne, omasta mielestäni aika loppuun ajettu?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2013 0:33

Jos tuon pinnoitettu, kuten vähän epäilen, niin suoraan verkonpainoksi joutaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.7.2013 12:33

no ei tuo oikein verkonpainoksikaan kelpaa, kun on niin perhanan kevyt :s

Mutta siis tosiaan tuo sylinteri oli tuossa kunnossa, kun ostin sen pari kuukautta sitten edellisen omistajan mukaan "hyväkuntoisena." Täytynee jatkossa miettiä kahdesti ennenkuin ostaa käytetyn sylinterin parin kuvan perusteella, vaikka halvalla saisikin!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 9:04

Noniin tässä hetken näitä osia katellut netistä ja tällälläsiin vaihtoehtoihin päätynyt.. eli mitä mieltä ootte onko rahansa värtti? Pientä lisätehoa siis haen ja laatua.

http://www.vsmotoparts.com/doppler-vortex-cylinder-am6 Tää vaikuttaa tosi mielenkiintoselle ja hyvälle. Jossain luki että on aika tehokas että onkos sitten jo liikaa tehoja. 2 renkanen mäntä siinä ainakin mukana tulee joten ei varmaan heti vaihtamassa tarvitse olla.

http://www.vsmotoparts.com/malossi-mhr- ... arelli-am6. Siinä sitten malossia. Taitaa olla ihan laadukas? Ja tehoja saa vakioon verrattuna kuinka paljon?

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6003.html Ja athena joka nyt on hyvä mutta eipä niitä tehoja kamalasti enempi ole.

Mikä näistä tai muitakin saa ehotella olis nyt sitten paras??

Mitä muuta pitää sitten vaihdella jos joku noista seteistä kiinni laitan. Tulppaa lämpimämpään arvoon varmaan vaihtaa pitää. Kampiakselihan menee samalla vaihtoon joten samalla vois ehkä hihkasta mistä kampuroista on hyviä kokemuksia. Kestävää ja laadukasta taas haetaan.

Vastauksista kiitän valmiiksi jo :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 13:48

Samaan rahaan saa jo isompiakin sylintereitä :roll:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 14:42

ViTSi kirjoitti:Tulppaa lämpimämpään arvoon varmaan vaihtaa pitää
:x kylmempään.. Ja miksi 50cc ?? Saat aivan hyviä 70- 80 cc sportti luokan pyttyjä samaan hintaan

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 14:52

50ccistä en ottaisi mitään, jos tarkotuksena virittää. Jos tarkoituksena vaihtaa vaan sylinteri, niin sitte ottaisin noista kaikkein laiskimman, eli veikkaisin Doppleria.

Kampiakseliksi sitten Doppler Endurance vsmotopartsilta. 109€ ja kestää 18000rpm. Ihan pelkkää laatua, en tiiä mistä oot lukenu että Dopplerin kampurat ois huonoja :lol: :lol: :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 19:16

Juu samoilla hinnoillahan saa isomman pytyn mutta ihan 50cc pidän viellä.

Ja siis viellä kerran. Perus idea on ihan vain sylinterin vaihdos, mutta pieni teho lisää silti haen. En siis halua ihan vain viritystä varten uutta pyttyä osta.

Luin joltain saksalaiselta foorumilta että Dopplerin kampura olisi todella huono. Oma saksan taito ei nyt ole mitään huimaa joten saattoi olla että heidän asiayhteytensä on ollut vähän eri ja olen käsittänyt väärin...
Mutta ainakin siis täällä kaikki sanoo että doppleri on hyvä joten epäilen että käsitin väärin :D
Viellä vähän kampuroista sen verran mitä luulette miten hyviä vaikka top performansen tai airsalin kampurat on?

Yritän nyt saada vähän kokonais kuvaa näistä sylintereistä että mikä on laadukas ja mistä saa minkäkin verran tehoa ja missä paras hinta laatu suhde ja näin.

Eli dopplerin sylinteri olis luultavisti kesyin? Athenassa aavistuken enempi tehoja kun vakiona. Entä tuo malossi? Ainakin vaikuttaa hyvälle.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.7.2013 20:09

Saksan foorumeilta kun lukee, niin usein tulee väärin käsityksiä, koska siellä kielioppi on aika erilainen verrattuna Suomeen. Todennäköisesti siellä on sanottu esimerkiksi, että Doppler ei ainakaan ole huono valinta tai vastaavaa. Saksassa kuitenki sana nicht, tai kein/keine muuttaa koko lauseen merkityksen kielteiseksi (joo olen opiskellu Saksaa).

Doppler tosiaan on hyvä merkki, ja varmasti ajaa asiansa erittäin hyvin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.7.2013 21:55

Tietääkö joku minkä kokoinen pakoaukko airsal 50cc:ssä on?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.7.2013 22:56

Niin viellä tietääkö joku minkälainen toi malossin pytty on??
http://www.vsmotoparts.com/malossi-mhr- ... arelli-am6

Millasia tehoja saa ihan noin vaan verrattuna vakioon. Laatu ja kestävyys on minkälaista?
Ei varmaan sitä kaasutintakaan tarvitse viellä vaihtaa tuolla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.7.2013 8:51

Riippuu ihan mitä tehoo haet, kaasari varmaa hyvä vaihtaa mut menee vakiollaki.
Ite kyl laittasin 70cc suoraan. Halvempaa ja tehokkaampaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.7.2013 10:12

Toi malossi on tehokkaimpia 50cc pyttyjä. En suosittele

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.7.2013 12:32

Eikös se ole MHR team 50cc, joka on se tehokas? Toi on kuitenkin replica ja kääntäjällä luin gearpartsin sivuilta, että sopisi hyvin jokapäiväiseen ajoon.