Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.11.2017 13:47
Se kuplii siel aina kovemmin mitä enemmän kaasua antaa. Ei oo alkuperäinen sylinteri ja sylinterinpää. Jotain valurauta kiinalaista tavaraa. Katsoin kuitenkin että kansi on suora ja tiivistepinnat suoria..? Alkaa mennä pikkuhiljaa usko tuohon pyörään
E: Otin kannen ja sylinterin irti, kiillotin tiivistepinnat aivan kiiltäväksi, jotta pystyi jopa peilaa itseään siitä pinnasta. Samoin palotilan kiillotin vaikkakin se ei ymmärtääkseni hyödytä mitään? Tiivisteet oli täysin kunnossa ja athenan tiivisteet vielä, laitoin takas kiinni ja kiristin ristiin 17Nm momenttiin. Nyt se ei tyhjäkäynnillä kupli kuin sekunnin tai kaksi mopon käynnistymisen jälkeen sitten loppuu. Ja kun antaa kaasua niin huomaa pientä värinää siellä, mutta kuplia ei synny. Palotilaan ei ole mennyt jäähdytysnestettä olenkaan eikä vaihteistoon. Onko tuo nyt ajokelpoinen kone?
8.11.2017 22:46
Voi olla kiinankamoissa väärät korkeussuhteet pinnoilla jolloin ulkoreuna alkaa kantamaan ja palotilan tiiviste vuotaa. Voi asettua uudelleenkasauksella.
Kokeile ajaa ja seuraa tilannetta?
10.12.2017 15:22
Rieju lahos taas, ja nyt palo hermot tuohon katulaiskaan, elikkäs.
Koneeseen vaihdettu about 2 km sitten 25 000 rpm kestävät c3 laakerit, ja tarkoitus olis laittaa 70cc kiinni ilman viilauksia tms. Kestääkö laakerit? en tosiaan haluais ruveta avaamaan konetta, se tehty muutama kilsa sitten.
11.12.2017 0:28
Nyt pitäisi hommata tuohon MRX:ään jännitteensäädin. Kytkentäkaavion mukaan siihen kuuluu 3-nastainen säädin jollaista ei tahdo löytyä. Voiko tilalle laittaa 4-nastaisen?
12.12.2017 23:28
Moro, vaihoin tosa eilen kampiakselin kytkinpuolen stefan ja en sit sitä o-rengasta yhtään huomioinu. Edelleen jatkuu kauhea savutus eli voisiko se o-rengas sitte olla rikki? Uuen kannenki oon vaihtanu pari päivää sitten myös. Vaihteistoöljyt sielä ainaki palanu on ku 5 desiä ulos tuli
13.12.2017 9:57
Kampikammiossa voi olla öljynjäämiä edellisestä vuodosta. Toki hajonnut o-rengas voi aiheuttaa öljyn vuotamista kampikammioon.
18.12.2017 20:48
j0p1Gz kirjoitti:Rieju lahos taas, ja nyt palo hermot tuohon katulaiskaan, elikkäs.
Koneeseen vaihdettu about 2 km sitten 25 000 rpm kestävät c3 laakerit, ja tarkoitus olis laittaa 70cc kiinni ilman viilauksia tms. Kestääkö laakerit? en tosiaan haluais ruveta avaamaan konetta, se tehty muutama kilsa sitten.
Kyllä laakerit kestää. Et ilmeisesti kampuraa vaihtanut vahvistettuun?
Vakiokampuralla kyllä toki jonkun aikaa kestää, riippuu ihan kuinka tehipeli sulla on..
18.12.2017 22:25
Ennemmin sen kampuran tappaa kierrokset ku teho.
23.12.2017 22:37
Taas häirihtemäs täällä, mut nyt alkaa vit... ketuttamaa tuo riejun jatkuva rahan imemine ja lompakko ei todellakaan enää kestä. Wandalla ois tommone C4 valmistama 50cc täydellinen sylinterisarja jossa ois kaikki, ni onko järkee ostaa? suunnillee samaan hintaan saa valurautapytyn ja kannen, mut toi ois ees merkkituote..
24.12.2017 1:05
Mikäs vika vakiosylinterissä? Imo luotettavin vaihtoehto kunnon männällä (Italkit, Vertex, Meteor jne.)
4.1.2018 19:56
Nonii, nyt on vaihettu kampiakselin stefat kahteen kertaan ja o-rengas myös. Kannen tiivisteetki vaihettu ja vielä savutus jatkuu. Alakieroksilla ei yhtään toimi. Yläkieroksille kun pääsee toimii hyvin jonku aikaa, sitten sammuu. Putkestaki oon polttanu karstat, mutta en sitte tiiä poltinko kaikkee. Voiko männänrengas olla rikki?! Tai katalysaattori menny sitte jotenki vitullee?Ehdotuksia kaivataan
2.3.2018 19:10
En tiedä ovatko muut huomanneet, mutta Italkitin katalogista löytyy vakiokampuralle ja veiville 60cc mäntiä muutamaa porausta vakiopytyn modaamiseen. Löytyy myös vakiokampuraan 90mm veivi, jolla voi käyttää kx60 lyhkäisempiä mäntiä.
Ei tietenkään saa Suomalaisen jakelijan kautta, mutta ajattelin kysäistä jos Espanjassa asuva kaveri saisi hommattua. Italkit on luonnollisesti espanjalainen firma.
12.3.2018 23:50
Osaisko joku sanoa mikä mahtais olla vikana kun koneremontin jälkeen pyörittää kiksiä niin parilla polkasulla on puristuksia mutta sitten tuntuu puristukset häviävän ja kohta ne taas löytyvät parin polkasun ajaksi.
13.3.2018 14:37
Ettei vaan löis kiksi tyhjää välillä? Puristukset ei voi tosta vaan kadota ja tulla takas.
14.4.2018 19:04
Mikähän mahtaa olla vikana kun motoforce sylinterisarjan mukana tulleet männänrenkaat ei vaan millään suostu liikkumaan urissaan? Oon kokeillu laittaa vaikka miten päin ja öljyäki oon lätränny mutta ne ei vaan liiku. Onko mitään neuvoja tähän tilanteeseen? Männänrenkaat oli muutenki saman väriset eli ei oo tietoa kumpi menee ylempään ja kumpi alempaan uraan.