Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

24.10.2013 12:49

Jos meinaat sitä yläpään neulalaakeria niin ei tarvii.

Re: Minarelli AM6

24.10.2013 14:20

Mulikka1 kirjoitti:Mites osaisko joku sanoo et mitä kaikkee pitäis vaihtaa jos haluaa laittaa 2011 detsiin 04-06 johtosarjan ja cdi sun muut. Ei taida mennä tohon moricillisen johtosarjaan kii eli staattori varmaanki ainaki mut pitääkö magneetto vaihtaa? ja meneekö mittarit sunmuut tostanoinvaan kiinni? Alkaa vaan hermot kusta kun noi 11vm omat sähköt pistäny jo 2 moriccia paskaks, jolloin tosin on ollu diodi kiinni eli voiko moricin kärähtäminen johtua diodista? Ja kun koittaa ilman diodia niin toimii todella huonosti noilla kahdella moricilla
nostellaas

Re: Minarelli AM6

24.10.2013 20:05

Jurpelo kirjoitti:Oliko toi kytkimen säätö niin, että ruuvi, joka lukittu mutterilla kytkimen keskeltä, ruuvataan kiinni ja sitten 1/4 kierrosta auki? Korjatkaa jos väärin, kiitos.


Jep, 1/4 - 1/2 kiekkaa.

Re: Minarelli AM6

28.10.2013 21:29

Paljonko ehjästä mg-puolen lohkosta kehtaa maksaa? :D

Re: Minarelli AM6

29.10.2013 9:16

Tavallisen ja powerupin erot?

Re: Minarelli AM6

31.10.2013 23:27

Voiskos joku viisas kertoo et miks laatikkoöljyt tulee pihalle kytkimen akselin juuresta, ku pikkuse huudattaa ? Sen kyll tajuan et stefa vuotaa ja kerran oon jo sen vaihtanu mut ei auttanu mitää..(ja kyllä oli oikeen kokone stefa) omasta mielestä öljyjen ei pitäs nousta sinne asti? ja kyseessä kuriton yamaha dt 08

Re: Minarelli AM6

1.11.2013 12:41

Mietis nyt, kun kytkinkruunu pyörii kauheeta vauhtii ni kylhä se vatkaa sen öljyn joka puolelle.

Re: Minarelli AM6

1.11.2013 19:55

Öljyä on vaan liikaa, tai kytkinakseli on kulunut urille siitä tiivistyspinnasta.

Re: Minarelli AM6

1.11.2013 20:42

Moi!
osaakos joku sanoae, että miksi vaihteet ei mene päälle :D Ennen kuin laitoin lohkot kiinni toisiinsa, niin kääntelin sitä polkimen akselia ja vaihteet näytti menevän normaalisti päälle ja sitten kun laitoin lohkot kiinni niin ei löydy vaihteita. Vapaa on koko ajan päällä ja polin liikkuu ylös ja alas mutta vahde ei mene päälle.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa mikä on mennyt väärin.

Re: Minarelli AM6

1.11.2013 23:55

Ootko pyöritelly vetoakselia samalla? Kun nää koneet on rakennettu sillei, että vaihteet ei koneen paikallaan ollessa mene silmään. Eli kampea vaikka ylöspäin vaihdepoljinta, ja samalla pyörittelet vetoakselia niin vaihteitten pitäs loksahtaa paikalleen.

Re: Minarelli AM6

2.11.2013 0:12

sampul1 kirjoitti:Tavallisen ja powerupin erot?


Vähän myöhään vastaus mutta:

Powerup: Hieman vähemmän kuristettu putki, imukaula, ilmanputsari ym. kuin yleensä, mutta rajoitettu cdi-boxi

Tavallinen: Hyvin rajusti kuristettu, kierrokset rajoittamattomat.

Powerup vakiona parempi koska enemmän tehoa, jos meinaa kunnolla virittää, vaatii rajoittimen ohittamisen.
Jotkut tavalliset miltei ajokevottomia vakiona, viritettynä rajottamattomat kiekat plussaa.

Kuristusten poiston jälkeen eroa siis vain powerupin rajoitin.

Re: Minarelli AM6

2.11.2013 0:20

arsori kirjoitti:Ootko pyöritelly vetoakselia samalla? Kun nää koneet on rakennettu sillei, että vaihteet ei koneen paikallaan ollessa mene silmään. Eli kampea vaikka ylöspäin vaihdepoljinta, ja samalla pyörittelet vetoakselia niin vaihteitten pitäs loksahtaa paikalleen.


Juu pyöritin vetoakselia koko ajan. Koitin sitten painaa poljinta vähän enemmän voimalla ja vaihteet alkoivatkin vaihtumaan :) Joku tuolla silti kusee, koska polkimen päällä pitää melkein istua jotta vaihde vaihtuu. Vapaata en myöskään normaalista paikasta löytänyt, mutta jokaisen muun vaihten välissä meni vapaalle. Avasin koneen ja mietin järjellä että mikä olisi väärin mutta en keksinyt.
Ennen vaihteisto toimi täydellisesti ja ainoastaan lakerit on vaihdettu.

Re: Minarelli AM6

2.11.2013 1:04

aamojj_ kirjoitti:
sampul1 kirjoitti:Tavallisen ja powerupin erot?


Vähän myöhään vastaus mutta:

Powerup: Hieman vähemmän kuristettu putki, imukaula, ilmanputsari ym. kuin yleensä, mutta rajoitettu cdi-boxi

Tavallinen: Hyvin rajusti kuristettu, kierrokset rajoittamattomat.

Powerup vakiona parempi koska enemmän tehoa, jos meinaa kunnolla virittää, vaatii rajoittimen ohittamisen.
Jotkut tavalliset miltei ajokevottomia vakiona, viritettynä rajottamattomat kiekat plussaa.

Kuristusten poiston jälkeen eroa siis vain powerupin rajoitin.

Eli itse MOOTTORI ei eroa? :D En ikinä oo omistanu minarellia, mutta nehän mainostaa joissain "uusi Power Up-moottori" yms. Eikä Fanticissa oos istten "Scuderia Minarelli"? Mikä se sitte on?

Re: Minarelli AM6

2.11.2013 1:50

Kone itsessään on aina sama minarelli am6, kuristustavat vain ovat erilaiset, ja jotain ulkonällisiä eroja saattaa muoveissa olla.

Tietääkseni koneesta oli myös joku versio, jossa oli vahvistettu kytkin vakiona. am6j tjms nimeltään?

Re: Minarelli AM6

2.11.2013 20:47

Itsekin muistelisin että Fantic tai HM mainosti ainakin jotain AM6(joku kirjain tässä) moottoria, jossa olisi vakiona jo vahvempi kampura ja jotain muita eroja.