Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.8.2014 3:21
Kiitos näistä pitääkin katsella huomenna!
siis se tappi nousee ihan nostamalla ja tuntuu pyörii sen tietyn verran johon sitten pysähtyy eli pitääkö sitä säätää siis siintä kytkinlevyjen päällä olevasta mutterista missä talttapää keskellä? on meinaan pirun tiukassa joten tarttis vissiin pyssyä näyttää sille?
6.8.2014 14:12
hessuhopotin kirjoitti:Siellä voi olla roska tukkimassa suutinta, putsaa nyt ainakin koho ja puhalla kanavien läpi paineilmaa tai liota kaasaria hyvä tovi bensassa.
Tinzuare kirjoitti:läläläpäplälälälädootdootwwewwew
Kokeile saiskos sitä ryypynpäätä kasattua ilman ryyppyvaijeria, eli vaijerinippa irti luistista ja uudelleenkasaus ja katso onko sillä mitään vaikutusta asiaan. Onhan siellä muuten sitten varmana jonkinlainen puristusjousi palauttamassa ryyppyluistia takaisin "off" -asentoon, ettei se jää päälle kun ryyppyvipu vapautetaan?
onko mahollista kokeilla sellai et tukkii ryyppysuuttimen jolloin ei anna bensaa ryypystä? tollee sais ainaki kokeiltuu että onko vika ryypyssä?
Edit: nii tosiaa ja millä se kannattas tukkia?
7.8.2014 16:42
Mitä pitää säätää kun kylmänä käynnistäessä nostaa välillä kierrokset ihan tappiin? Ryyppy auttaa, mutta hitaasti. Lähee tosi helposti käyntiin ja tänäänkin aamulla kun lähin kouluun ni varmaan kaikki naapurit heräs ku rieju naukas oikee olantakaa
8.8.2014 19:45
Mitä minä olen vierestä seuraillut niin uusenskoissa tuo on enemmän sääntö kin poikkeus, jos muuten toimii normaalisti?
Ja sitten oma ongelmani, eli mopo lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja toimii ok kunnes kone lämpiää. Lämpösenä ei käy tyhjäkäyntiä ja käyntiin saaminen vasta show onkin... työntäessä lähtee kyllä heti käyntiin ja pysyy käynnissä juuri niin kauan kuin työntää. Jos taas mopon haluaa käymään kytkin pohjassa/kiertämään kunnolla niin joutuu työntämään "moottorijarrua vasten" ja vielä perkeleen kovaa jotta alkaa kiertää? Sitten taas kun saa kiertämään niin toimii ihan ok ajossa sekä paikallaan kunhan ei laske tyhjäkäynnille.
Jos taas lasket kaasun ja sen jälkeen taas annat lisää happea niin ei... kierrokset jää kaasu pohjassakin junnaamaan tyhjäkäynti korkeudelle ja siitä niitä taas ei saa nousemaan ilman että työntää perse hiessä verisuonet pullistuen moottorijarrua vasten
. Ja tässäkään ei aina riitä
juoksuvauhti vaan joskun vaatii alamäen... APUVA?
8.8.2014 23:35
Voi olla että saa lämpinänä p*erkeleesti bensaa
8.8.2014 23:58
niin saa ja ennenkaikkia tarvii
, mutta tänäänkin kävi laihalla kun pienen lenkin ajoin. vähän vittumainen ongelma kun joskus koulumatkalla erehdyin hölläämään kaasua niin että laski tyhjäkäynnille (jota tosin ei käy). tästä seurasi useampi sata metriä työntämistä...
9.8.2014 0:16
Mistä kaikista seikoista vois johtua että saa liikaa bensaa kun lämpenee?
9.8.2014 13:17
Mututuntumalla sanoisin yleisimpien syiden olevan ryypyn jumittaminen ja kaasarin väärät säädöt.
9.8.2014 13:32
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Mututuntumalla sanoisin yleisimpien syiden olevan ryypyn jumittaminen ja kaasarin väärät säädöt.
oon kokeillu että ryypyn ei pitäis jumittaa ja putsannu kaasarin paineilmalla, vaihellu suuttimia isompaa ja pienempää ja neulaa säätäny mutta vieläki alkaa röpeltää ku kone lämpiää. Oisko jotain muita seikkoja josta toi vois johtua? Kuitenki aika outoa ku kylmänä kay ihan ku unelma muttaku kone lämpenee ni ei meinaa nostaa kierroksia yli 8000:/ ja tästä syystä en saa ajetta piikille koska on turbo kitin putki:/. Eli siis ku alkaa ottamaan piikkiä alkaa vaa röpeltää ja vauhti laskee vähäsen. Apuja nopeasti kiitos, maanantaina pitäs kouluu päästä:(.
9.8.2014 22:32
terve olisi semmonen ongelma että kun lähden ajamaan riejullani niin pääsen ehkä pari kilometriä ilman ongelmia ja sitten se hyytyy kierrokset laskee ja sammuu ja jäähdytyyään toimii taas ja mopo mrx pro -08
edit: tänää kun kävin testaamassa niin pääsin joku 100m ja sitten rupesi pätkimään ja sammu elikkä missä vika
10.8.2014 22:00
Mikähän voisi olla kaverin ch racingissa vikana, kun hajottaa tulppia? Jo kolme tulppaa hajonnut samalla tavalla, että tulpan tiiviste mennyt rikki ja kipinä tullut tulpan sisällä eikä kärjessä niinkuin kuuluisi. Tulppa on ollut myös joka kerralla ihan musta, mutta mopon ei kuitenkaa pitäisi käydä kuitenkaa niin hirveän rikkaalla. Kun vaihdoimme kolmanne tulpan kävin ite ajamassa testilenkin ja tarkistin tulpan sen jälkeen ja tulppa oli kahvin ruskea. Tulppien hajoaminen alkoi männän vaihdon jälkeen, mutta ensinmäisen tulpan hajoamisen syyksi voi varmaanki laittaa sen että tankkiin lorahti hieman liikaa 2t öljyy tuorevoitelun lisäksi.. varmaa jotkut 5% seokset.
Tulppa ollut aina sama BR9ES. Putken ja sylinterin välistä tulee tosin jotain öljyä.. Ehotuksia?
10.8.2014 23:09
Mikäköhän on, kun Derbi, johon on laitettu Gianellin tehari, rajoittamaton CDI, Pipercrossi ja 95 suutin käy niin paskasti. Laitoin siinä neulan siis keskiasentoon ja ilmaruuvia 1,5 kierrosta auki, ja sitten ajattelin säätää mopedin kohdilleen, niin se vittuili jotenkin ihmeellisesti. Se puski koko ajan niin paljon savua, että halliin meinasi tukehtua ja kaasua vääntäessä se hirveästi takkuili ja räpätti ja kaasu laahasi nopeasti kaasuttaessa jäljessä. Se meinasi sammua, jos se oli liian kauan tyhjäkäynnillä ja kun kävin heittämässä noin kilometrin lenkin ja jätin mopon tyhjäkäynnille, niin se nosti kierrokset kattoon ja sitten sammui. Toisekseen se lähti neulan sokan ollessa alimmassa kolossa aina ekalla käyntiin, mutta nyt sitä joutuu joka kerta, ihan sama onko kone lämmin vai ei, polkemaan ryyppy päällä pari kertaa.
Epäilen, että siinä on imuvuotoa imukaulan kohdalla, koska se kumi on kaasarin puolelta pelkällä nippusiteellä kiinni, ja sylkän puolelta se o-rengas taitaa muistaakseni olla niin löysällä, että kaasarin saa siitä vetämällä irti. Vai olisiko vika kenties jossain muualla?
tl;dr Derbi nostaa kierroksia itsekseen, meinaa sammua tyhjäkäynnillä ja kaasu laahaa sekä takkuilee
11.8.2014 9:55
@hysqq: Liikaa öljyä tankissa tai liian rikkaalla. Myös kovat puristukset voi tehdä tuota, tosin mopoissa niin kovia harvoin näkyy.
@WOODLANDi: Imuvuotoa epäilisin itsekin, tarkista ainakin imukaula. Savuttaminen viittaisi ehkä kytkinpuolen stefan tai kannentiivisteen vuotamiseen.
Valkoinen savu (maistuu "makealta") = polttaa jäähdytysnestettä (kannentiiviste)
Sininen savu = polttaa öljyä (kampuran kytkinpuolen stefa)
11.8.2014 18:02
@Ledinauha: Ei ole ollut öljyä enää tankissa ensimmäisen tulpan hajottua ja kolmannella tulpalla ite käyny testelenkin ajamassa ja tulppa oli sen jälkeen ruskea.
11.8.2014 18:34
Kytkin luistaa ikävästi liikkeelle lähdettäessä ja usein ajaessa, kun pitäisi vaihtaa pienempää vaihdetta silmään, niin vaihteet eivät vaihdukaan. Saisko tätä korjattua ihan vaan kytkinvaijeria säätämällä vai pitäiskö uusia kytkinlevyt? Kytkinvaijeria olen kyllä kahvan päästä koittanut säädellä, mutta ei ole juurikaan auttanut.