Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.5.2013 16:13
Ei lähe irti, ku sen messinki tapin hakkaa sinne vasaralla nii se pullistuu hieman ja pysyy siel todella hyvin. Usko pois vaan on noita nimittäin tullu tehtyy aika monta eikä oo ykskää pytty leikannu sen tapii.
2.6.2013 11:11
Kellään tietoa mikä olisi vääntävin 50cc viripytty?
2.6.2013 12:15
Varmaankin mhr team 50cc.
16.6.2013 14:47
Kuka on toristettavasti mennyt 70cc airsalila sen 105-110km/h GPS:sään mitattuna ?
Jotenkin tuo tietopankin kohta on mua vaivannut.. 85-93 km/h menty oikeaa
16.6.2013 15:13
No kavereilla kiertänyt vm rabasan pytyllä menty 115km/h gps. Jonkun pajasepän viilaama malli tosin...
16.6.2013 16:05
Mulla kulki MH viilatulla 70cc Airsalilla sun muilla hauskuuksilla gps 126
16.6.2013 21:35
KarsTa kirjoitti:Kuka on toristettavasti mennyt 70cc airsalila sen 105-110km/h GPS:sään mitattuna ?
Jotenkin tuo tietopankin kohta on mua vaivannut.. 85-93 km/h menty oikeaa
Meikäläinen huitelee noita nopeuksia kepposesti ihan 50cc valurautapaskalla.
Edit: niin siis lisätääs varmuuden vuoks viellä että meinaan noita 85-93 km/h. On se 105:kin saatu illan viileydessä kottaraisen mittariin, mutta tätä tuskin voidaan juhlia hirveän virallisena lukemana.
Se pytty kun ei oikeen itsestään sitä nopeutta takaa. Viellä pitäis olla ihan oikeasti myös kiertävempää putkea ja imupuolen päivityksestäkään ei ole haittaa.
Toinen juttu on huonot kaasuttimen säädöt, jotka verottaa tehokkaasti huippunopeutta ja tehoa.
En tiiä missä pyörässä on kiinni, mutta derbissä ainakin airsali on kyllä aivan persiistä. Se pieni tehonlisäys (50cc:llä) nimittäin kaatuu huuhtelulähtöihin, jotka ei sovi sitten sinnepäinkään.
17.6.2013 1:35
Itse olen aikoinaan päässyt derbi drd pro sm vm. 2006 pyörällä johon oli juuri tehty koneremontti, arrowin tehoputkisto, teho läpät ja 17,5mm kaasutin (kys. mallin vakio) ja edellä mainittu Airsalin 70cc sylinterisarja..
Oikeaa nopeutta (gps) 99km/h.
Sitten tehoja havitellessa ostin viellä dellorton 21mm kaasuttimen, jonka kanssa pyörä meni 102km/h ja tämä toteutui hermottoman pitkällä suoralla, huudatuksella.
17.6.2013 8:53
Tuomi_ kirjoitti:Mulla kulki MH viilatulla 70cc Airsalilla sun muilla hauskuuksilla gps 126
onko elävää kuvaa tosta ja vähä tarkempaa infoa viilauksista ja muusta kokoonpanosta ? Jotenkin epäilen
17.6.2013 13:35
Mä uskon ite että tasaisella Tuomi on menny luokkaa 110-115 ja loivaan alamäkeen sitte kovempaa. Toi airsalin pyttyhän on erittäin paljon viilauspotentiaalia omaava, siitä on mun ymmärtääkseni otettu tehoja enemmän kuin viilaamattomalla metrakit spllä.
17.6.2013 22:28
KarsTa kirjoitti:Kuka on toristettavasti mennyt 70cc airsalila sen 105-110km/h GPS:sään mitattuna ?
Jotenkin tuo tietopankin kohta on mua vaivannut.. 85-93 km/h menty oikeaa
Derbi Senda, 14-53 välitykset, Airsal 70cc sylinteri, Dellorto PHBG 21mm , Arrowin putki ja hiilikuituläpät (eipä niillä nyt mitään seksuaalista merkitystä taida kuitenkaan olla) vedetty 107km/h GPS tasaisella. Ei viilattu muutakuin takahuuhtelua ihan pikkuruisen kun oli semmoinen pieni pala irronnut.
20.6.2013 19:44
Itsellä pakoaukkoa viilattu n. 200 asteiseksi ja vähän levennetty, airsalista siis. Dellorto pghbg 20 kaasari ja vapaavirtaus putsari. Putkena toiminut MK Prorace ja oma tekemä putki. Mk:n kanssa 13/53 väleillä gps menny tasasella 108 ja alamäkeen 112. Sähköt ottavat vastaan siinä 13 krpm. Pidempiä välejä ei jaksa tasasella loppuun vetää. Oma tekemä putki ei niin yläkiertoinen, ja sillä 16/53 väleillä menty 107 tasasella. Isompaa kaasaria ja kisasähköjä sekä huuhtelujen viilausta kaipaisi...
2.7.2013 18:45
Mitäs jengi ois mieltä jos laittasin mk+ 50cc nikasil-pinnotetu pytyn kiinni ? Tällä hetkellä vireinä ovat metrakit thrower, 14/57 välit ja 90 suutin (kaasari on vakio dellorto phva 14mm). Pitääkö sitä kaasaria vaihtaa isompaa jos vaa säädöt on kohillaa ?
2.7.2013 21:34
Mikä on Airsal 80cc "tehoalue"? Jos piikki loppuu 10 tonnissa, niin onko sylinteriin nähden liian matalalla?
3.7.2013 1:01
Gilsuboe kirjoitti:Mitäs jengi ois mieltä jos laittasin mk+ 50cc nikasil-pinnotetu pytyn kiinni ? Tällä hetkellä vireinä ovat metrakit thrower, 14/57 välit ja 90 suutin (kaasari on vakio dellorto phva 14mm). Pitääkö sitä kaasaria vaihtaa isompaa jos vaa säädöt on kohillaa ?
Osta biltemasta "dremeli" ja jurnuttele pakoaukko soppeleihin mittoihin. Heleppoa ku heinänäteko ja tehonlisäys vastaa vähintäänkin sporttipannun tuomaa.
19mm kaasari niin ei sekään enää ahdista. 14mm phva on turhan pieni.