Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.5.2013 11:19

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
Pondeyo kirjoitti:Ja miten se voisi olla väärän kokoinen, ei ne männänrenkaat sitä nicasil-pinnoitetta syö kovin paljon, ei varmanakaan monta millimetriä...
Nyt ei puhuta milleistä vaan sadasosamilleistä(0,01mm). Vertailun vuoksi, ihmisen hiuskarvan paksuus on yleensä luokkaa 0,03-0,06mm. Mittavälineiltäkin siis vaaditaan hieman eri tason tarkkuutta, analogisen työntömitan voi unohtaa suosiolla.

Todennäköisesti vakiomäntäkin pelittää riittävän hyvin, etenkin noin vähän ajetussa laitteessa. Mutta jos homman haluaa tehdä viimeisen päälle niin hoonaus ja aavistuksen isomman männän osto tuovat yleensä parhaan lopputuloksen.

Allright sitä mä vähän uskoinkin, mutta vaihdan kyl vaan ton vakiomännän/renkaat, ku en viitti maksaa hoonauksest. Männänrenkaathan tässä pääasiassa on loppuunajettu kun puhaltaa ohi eikä löydy puristuksia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.5.2013 9:20

Mitä eroa on Athenan 70cc racing ja tavallisen Athenan 70cc?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.5.2013 11:13

Varmaan aika paljonki.
Esim viritys aste.
Aukot voi olla erilaiset, toisesta (racingistä) enemmän tehoa, mutta lyhempi männän vaihtoväli jne..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.5.2013 3:19

Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.5.2013 4:35

Miksi ei sais pelittämään...? Ja tottakai tehoissa on eroja ja kulutuksessakin, suosittelen kyllä samantien laittamaan isomman kaasarin niin saat enemmän tehoja. Siinä tapauksessa kylläkin kulutus nousee...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.5.2013 9:14

Noniin, morjesta taas pitkästä aikaa!
Dalttoniin on tilattu nytte 70cc athena, doppleri, 24mm pwk, polinin kytkin ja s6 double layer putsari :P Putki mietityttää vieläkin, Arrowi vai ylä kauttanen Corse 50/70? Myös sähköjen suhteen on pientä pään pyörittelyä tarvitakko vai ei? :roll:
Kaveri kehu että mhr team derbinsä oli kestänyt vakio sähköillä 8tkm, eikä senkään jälkeen ollu leipassu vaan myynyt pois. Kuulostaa melkoselta jupinalta, mutta miten on tartteeko 70cc athenan kanssa kisasähköt or not? putkeks tulee tosiaan jompikumpi yllä mainituista.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.5.2013 21:55

ernu kirjoitti:Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?

Kyllähän sen saan kun on mhr team settejäkin 21mm kaasarilla, mutta ehkä parempi ostaa 19-21mm. ei olisi niin pahas rasitukses. vakiopytyssä on noin. 5heppa vähemmän kun airsalissa riippuu ihan tietenki onko viilattu yms. toivottavasti autto :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.5.2013 0:52

@eltzu
Osta mielummin toi corse 50/70, paljon komeampi kuin tuo arrowi ja yhtälailla siitäkin vääntöä löytyy.
Kyllähän nuo kisasähköt kannattaa jo ihanvarmuuden vuoksi olla tuon tason vireissä mukana.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.5.2013 13:02

Kyllä se silti toimii vakiosähköilläki :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.5.2013 13:09

Vegemon kirjoitti:@eltzu
Osta mielummin toi corse 50/70, paljon komeampi kuin tuo arrowi ja yhtälailla siitäkin vääntöä löytyy.
Kyllähän nuo kisasähköt kannattaa jo ihanvarmuuden vuoksi olla tuon tason vireissä mukana.

Totta turiset. Corsea löytyy vielä kromisenakin joka olis vie napumpi, oikeestaan ensimmäinen kromattu putki mopoon mistä diggaan mut oon kuullu et siinä olis muka huonommat tehot :o
Tässä kuvat kummastaki
Kromisena: http://www.diabolo.lu/racingline/echapp ... chrome.php
Perus: http://www.diabolo.lu/racingline/echapp ... de5070.php

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.5.2013 13:12

Juunish kirjoitti:Kyllä se silti toimii vakiosähköilläki :)

Sossu ei maksa kisasähköjä, ei vais oikeesti niin perse auki että pakko yrittää vakiosähköillä voi olla ettei pysy sähköt loppuun asti peräs jos hyvin kiertää.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.5.2013 17:10

ernu kirjoitti:Saako Airsalin 70cc sylinteriä pelittämään ja säätöihin vakio 16mm kaasarilla? Onko kulutuksessa ja tehossa paljoa eroa verrattuna 50cc sylinteriin vakio kaasuttimella?


Jännä juttu, itselläni kulutus laski litralla melkein litralla, kun vaihdoin airsaliin. Ja tehoa on just sopivasti omaan makuun ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.5.2013 8:57

Corse 50/70 racing lähtee tilauksee tällä viikolla :P a

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.5.2013 9:09

Juussoo kirjoitti:En löytämnyt mistään muualta vastausta niin kyselen täällä, paljonko pitäisi olla suuntaa antavasti tehoja seuraavalla setillä: Hebo Tomahawk 80cc sylinterisarja, 21mm dellorto phbg, tg enox? Sitten tietty vapariputsaria ja koneeseen vaihdettu vahvempi kampiakseli,kytkinlevyt ja jouset. Putki tossa varmaan on hiukan rajoittava tekijä? Menohaluja löytyy kyllä ihan kivasti mopoksi ja piikkisenkin jälkeen tuntuu kohtuullisen pirteältä, ainakin tuntuu siltä kun alustakaan ei ole vakiota kauheasti kummallisempi :D Huippuja edellisellä omistajalla kelannut 106km/h eikä kuulemma vedetty edes tappiin asti. Eipä autot tuolla satasen alueella ohi ole kovin usein tulleet.

Voiskohan kytkinjousien kaveriks laittaa parit prikat kun tuntuu uusista kytkinjousista huolimatta luistavan jonkin verran?
Ja männällä varmaan ajelee jonkun 5000km vai kuinka? 800km rullattu mäntä nyt sisällä.


Vaihda kaasaria isommaks 26-28mm suoraan kiinni ja tosiaan se putki tossa on rajottava tekijä ei varmaankaa kierrä lähellekkään loppuun tomahawkista kumminki irtoo se yli 20 pollee. Mikä kytkin sulla on? osta polini niin saat vastinetta rahalle ja ei luista kovin helposti. ja männän vaihto välit on 1-3tkm välein riippuu ihan ajotyylistä mutta 5 tuhatta mäntä ei tuu kyllä kestään

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.5.2013 17:48

Tuohon kylkeen kun laittasit 28mm kaasarin, vaikka hussesta ja lisäksi vaihtasit putken vaikka Metrakit Pro Reissiin, niin rupeis lähdöt olemaan jo ihan kohillaan. Ja jos rahaa löytyy vielä päälle, niin hommaat vaan kisasähkötki :D