Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.10.2012 23:11
Jos haluis rakennella, ni joku pikkunen auton flekti, ja siihen rakentaa sellasen suppilon että puhaltaa sopivasti pyttyyn ja kanteen?
18.11.2012 19:05
Talvel ku pistän gilsun kurittomaks (hukkis jää), ni 11/58 välien kaa menis varmaa joku 62 tai alle. Toisko toi piperi paljoo vääntöö lisää ja meniskö yli 65 noilla väleillä? Entä noi imuäänet, onko niin kovat, että herättää huomioo ja pitääkö kaasarin neulaa alkaa säätää?
Sori noin monest kysymyksest, mut oon vähä tietämätön
18.11.2012 19:07
Ei se hirveesti tuo, Piperi, vielä noin pienillä virellä. Vähä tuntuu, mutta taas suutin pitää laittaa 15-20 numeroo isompi. Ja imuääniä sillä kyllä saat, paljon.
19.11.2012 19:04
Itsekkin ajattelin ostaa piperin. Se siis hyödyytääkin oikeasti jotain 70cc ja tehari. Nyt 110 suutin, pätkii alakierroksilla. Ja suuttimen koko olisi jo joku 120-130 piperin kanssa?
19.11.2012 20:05
Koitappa vaikka hiilikuituläpillä ja paipperilla. Ero on vakioihin verrattuna suht selvä. Kierrosherkkyys kasvaa reippaasti, ja alaväännöt kasvavat. Ja itselläni kyseinen setuppi vakiosylinterissä (am6)
Suutinta noin 15 kokoa isommaksi jos vakioputsarin tilalle olet laittamassa.
Imuäänistä tulee huomattavasti kovemmat.
19.11.2012 20:06
Kyllä. Siitä on oikeasti paljon hyötyä, samalla sitte läpät+läppärunko niin rupee jo lähtemään
edit. osta thounimakaroonilta 45eurolla malossin koteloitu putsari +19mm kaasari
itselläni on tuo koteloitu putsari ja imuäänet katoaa oikeasti lähes kokonaan.
19.11.2012 22:09
Aijaa. Eli jos ostan jonkun eri läppärungon ja hiilariläpät +piperin tuon setin lisäksi, niin ero on todellakin huomattavissa? Ja vakioputsari DT:ssä tällä hetkellä.
19.11.2012 22:27
Et tarvii paipperia jos ostat thounilta tuon 19mm kaasarin ja koteloidun malossin putsarin
toi koteloitu putsari on ihan samalla tavalla vapaavirtausputsari, mutta imuäänet katoaa lähes kokonaan, eikä tartte pestä jatkuvasti. Itellä on se ja voin suositella.
Tuo vapaavirtausputsari todellakin on fiksu sijoitus. Itellä nyt ainoastaan kuriton putki (!), mutta kun vaihdoin tuon malossin putsarin, niin eron huomasi heti. Alakierroksille tuli vääntöä (kohta joku tulee pätemään että 2-tahdeissa ei vääntöä ole) ja kierrosherkkyys kasvoi huomattavasti. Hiilariläpät vaikuttaa jo yksinään, mutta sittenkun sulla on enemmän rahaa niin suosittelen tilaamaan saksasta v-forcet
hintaa joku 80e
20.11.2012 19:20
Ostan varmaa ton malossin koteloidun ilmanputsarin
Imuääniä tulee varmaan sopivasti, ettei ole kuitenkaan liian kovat(ittee ei haittaa, mut naapureita ja faijaa saattaa haitata:D). Mistä tuota kannattaisi tilata ja onko noita jotain eri kokoja, jotka ei esim. kävisi gileraani?
20.11.2012 20:49
Ei niitä imuääniä esim piperillä nyt NIIN paljoa tule mutta itteä alko vituttaa ne äänet nii vetäsin jesaria kierroksen piperin ympärille nii oli jo kohtuulliset äänet
20.11.2012 22:17
vetäsin jesaria kierroksen piperin ympärille nii oli jo kohtuulliset äänet
No jes, mitä varten laittaa piperi minkä sitten tukkii jesarilla, kun voisi laittaa vakioputsarin??? Varmaan ei mitään eroa niitten välillä.
Ei niitä imuääniä esim piperillä nyt NIIN paljoa tule
Ei ne omastakaan mielestä mitään kovin järjettömiä ole ne piperin imuäänet.
No, kuka mihinkin ääneen kiinnittää huomiota.
29.11.2012 20:36
Pesin tossa äsken riejun vakioputsarin enkä tähän hätään saa sitä putsariöljyä niin voisko sen putsata jollain muullakin öljyllä?
29.11.2012 20:41
Voihan siihen laittaa 2-t ?
29.11.2012 21:10
Jos ei ole öljyä, eikä sitä saa ja mopoa tarvii niin kannattiko pestä just nyt....
Kyllä siihen voi 2T öljyä laittaa, jotkut sitä käyttääkin mutta suosittelen lämpimästi kunnollista putsariöljyä.
5.12.2012 23:39
Ei 2t öljyä mielellään. Se ei pysy vaahtomuovissa kiinni, joten ajan mittaan öljy valuu ja imeytyy koneeseen.