15.12.2012 1:58
15.12.2012 19:41
18.12.2012 15:38
15.1.2013 21:44
15.1.2013 22:42
[leipuri] kirjoitti:Ajattelin, jos alkukäyrään väkertäisi läpän, mikä mekaanisesti säätyisi kierrosten ja ahtopaineiden noustessa, pienillä kierroksilla olisi enemmän kiinni, mutta tuleeko tässä ongelmana, että moottori ei pysy sitten käynnissä enään, vai onko koko läppää hyötyä edes rakentaa?
[leipuri] kirjoitti:Toinen olisi, kun turboahtimesta muokkaisi remmiahtimen. leikkaisi aukon turbiinikoteloon, mistä hihna kulkisi ja tekisi turbiinipyörän paikalle yli 1:10 suhteessa olevan hihnapyörän suhteessa vauhtipyörään ja kiristäjä väliin. jos tekisi tasan 1:10 tarkoittaisi se 10 000 kierroksen kohdalla ahdin pyörisi 100 000, mielestäni pitäisi pyöriä 100 000 aiemmin, siksi suhde pitäisi mielestäni olla YLI 1:10 vauhtipyörään sorvattaisiin hihnalle sopiva paikka.
[leipuri] kirjoitti:kyseisessä DIY remmissä hyvänä puolena olisi, ettei ahtimen kokoa tarvitse ottaa huomioon,
[leipuri] kirjoitti:Täsä remmissä olisi myös hyvänä puolena, että sen lisäksi koneeseen voisi asentaa myös turboahtimen, koska ahtojen karattua pakoputkeen, auttavat ne turboahdinta heräämään paremmin.
[leipuri] kirjoitti:Aihiopyörä tulee olemaan harrikan muotoinen rungoltansa, eli matala sekä jonkinnäköistä katetta päälle. Rungosta ei ole sen enempää tarkkaa tietoa, joutuuko tekemään itse.
15.1.2013 23:08
15.1.2013 23:24
15.1.2013 23:32
15.1.2013 23:44
15.1.2013 23:48
16.1.2013 0:42
16.1.2013 20:04
[leipuri] kirjoitti:Totta tuokin, tässähän taustalla on tuo kiinnostus rikkoa maailmanennätys mikä on vielä pitkän matkan päässä, mutta pikkuhiljaa sitä kohti Nyt tarvitsee vain miettiä paras lähtökohta turboahdin, vaiko remmiahdin, vaiko sitten DIY remmi/kompressori, eli turboahtimesta muokata remmiahdin??
16.1.2013 23:24
Sarvi-Perkele kirjoitti:Ja trialpyörämerkki Cota testasi aikanaan konstruktiota missä toinen sylinteri oli vain laajentamassa kampikammion tilavuutta imuvaiheen aikana, ja tuli muuten aika uskomaton vääntökäyrä 2-t laitteeseen.
16.1.2013 23:32
23.2.2013 3:41