Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.7.2014 18:28
Jokumopo kirjoitti:Mikä vois olla aprilia sx:ssä vikana kun aamulla käynnisti niin ekalla käyntiin ilman ryyppyä (koska ryypyllä ei tee mitään koska sammuu heti jos antaa vähänkin ryyppyä) kävi hetken aikaa ja sammu, sitten ei enää edes luvannut. Työntämällä käyntii ja tyhjäkäyntinopeus säädettiin korkeammalle.
Jos ei ehdi kauaa jäähtyä niin lähtee polkasemalla käyntiin, mutta tunnin tauko ja moottori vielä lämmin niin ekalla polkaisulla lupaa ja sitten ei millään. Työntämällä taas helposti käyntiin ja kun sen jälkeen sammuttaa niin lähtee taas ekalla polkaisulla.
Tulipas pitkä teksti
Taitaapi olla männänvaihdon aika...
21.7.2014 19:01
Ostin Aprilian 16 tkm ajettuna pari viikkoa sitten ja mäntä oli vaihdettu 10 tkm kohdalla ja puristuksia löytyy ihan hyvin. Nyt sain vähän paremmin käynnistymään kun säädin kaasaria lisää. Mutta toi ryyppy on kyllä ihmeellinen, puoli senttiä kun vetää niin auttaa, vähänkin enemmän niin sammuu
23.7.2014 20:32
Mikä paskana? Ajossa kipinä hävis kokeiltu uutta tulppaa johtoa tms? Voiko olla staattori? Valot kyllä palaa esim työntäessä käyntii..
24.7.2014 19:42
semmosta kyselisin että miksi mopo kulkee puoli kaasulla lujempaa kun täyskaasulla
24.7.2014 22:07
Liian iso tai pieni suutin. Liian pieni, jos ryyppy auttaa.
Mitä tolle riejulle keksis tehä kun vaikka kuinka kauan pätkinyt, kun iskee kaasun pohjaan? Ihan kun ei sytyttäis. Ajossa kun oot antanu vähä välikaasua ja päästät kytkimen niin mooooooooo, niinkun ei sais kipinää. Rev matchinggillä selviää. Staattori, cdi, puola? Kaasaria säädetty joka suuntaan ja nyt tähän asti parhaat säädöt, käynnistäessä välillä huutaa ja ryyppy ei meinaa auttaa? Helvetin kauan kun pitää ryyppyä niin alkaa auttaa. Myöskin tyhjäkäynti aika heikkoa vaikka tk-ruuvi melkeen pohjassa
E:
http://youtu.be/0jW7nRj0Fl8 0:44
25.7.2014 12:01
detsoni on ollu oikeastaan täysin ajamatta syksyn jälkeen, mitä nyt jotaan pientä varikkopyöritystä kerran kaks, ja tuli tossa just staattorin vaihosta takas ja nyt kytkin ei sit irrota vaikka ulkootapäin näyttäis kaikki toimivan ihan ok, että missä vika voisi olla
25.7.2014 14:06
Vaihda öljyt ja pitkään seisonnassa ollut niin on normaalia että kytkin ei irrota alussa kunnolla.. levyt on tarrannu kiinni
25.7.2014 15:59
joku auttaa iteltä loppu ideat kesken, eli mopona on motorhispania furia trail -06, turbo kit putki,16mm dellorto 90 suuttimella ja vakio ilman putsarilla josta on otettu kuristava kumi pois. Mopo toimii kylmällä koneella moitteetta mutta kun kone lämpenee ( kestää noin 2 min ajoa) niin mopo alkaa röpöttämään yläkierroksilla ja ei meinaa millään kiertää loppuun saatika ottaa piikkiä. olen kokeillut eri suuttimia (isompia ja pienempiä) vaihtanu tulpan, kokeillu ilman ilmanputsaria. tarvisin nopeesti apua, kiitos jo etukäteen.
Edit: unohtu tosiaan mainita että vie bensaa ihan törkeesti,enemmän ku 1.1 koneella oleva fiat punto
Viimeksi muokannut Tinzuare päivämäärä 25.7.2014 18:15, muokattu yhteensä 1 kerran
25.7.2014 17:36
Sulla on manuaaliryyppy jumissa.
25.7.2014 17:39
ryypyn luistin eikä vaijeri jumita ainakaan.
Edellistä viestiä ei tarvitse lainata. -Ledinauha
25.7.2014 17:47
Sen verran klisee vika, että kannattaa kuitenkin harkita sen ryypyn läpikäymistä kokonaisuudessaan wd-40:n tai vastaavan aineen kanssa. Ja jollei tämä sitten auta, niin ala pienentämään pääsuutinta 5 numeroa kerrallaan.
25.7.2014 17:50
voiko olla mahdollista että ryypyssä jumittaa joku muu kuin luisti, koska kun ajaa ja vetää ryyppyä niin mitään ei tapahdu, ei booaa eikä ala ottamaan kierroksia.
Edellistä viestiä ei tarvitse lainata. -Ledinauha
25.7.2014 18:02
Vaikee sanoo mikä siellä mättää, ei muuta kun kädet peliin ja ryyppy auki. Tuo wd-40 irroittaa kaiken korroosion/muun sitkeän paskan ihan vaan rätillä pyyhkäisemällä ja jättää suojaavan pinnan käsiteltyjen osien päälle.
25.7.2014 19:57
Kokeilin putsata ryypyn, otin luistin ulos ja putsasin WD-40:sellä sen ja kokeilin että se liikkuu siellä ja liikku moitteettomasti, mutta en huomannut mitään eroa ajaessa. Muita ideoita?
25.7.2014 21:33
Meinasin kyllä koko ryyppy-mekanismin tarkistamista, sen varalta että ryyppy jäisi raottamaan esim. käyttövivun päässä olevan vian vuoksi. Yleensä jos pääsuutin on aivan liian iso, niin rötääminen/pätkiminen alkaa jo heti ajoon lähtiessä, ei vasta minuuttien kuluessa. Jos nyt kuitenkin tunnet ettei vika tosiaankaan ole siinä ryypyssä, niin lähde hakemaan kaasarin säätöjä, pienentämällä pääsuutinta 5 numeroa kerrallaan, aloittaen 85.