Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.9.2017 15:33
Malagutisti kirjoitti:Kampiakselille tulee holkki kytkimen puoleseiselle akselille. Menee stefan sisäpuolelle se holkki. Sen ja akselin väliin kuuluu o-rengas, mutta varmaan ilmankin toimii mikäli se joiltakin puuttuu. Tottakai se kannattaa laittaa kun koneen leväyttää. Kiertokangessa ei kyllä holkkeja ole...
Kiitoksia. Nyt alkoi homma selviämään. Noita on nähtävästi saatavillakin.
21.9.2017 16:17
En oo iha varma onko oikee paikka kysyy mut nopeesti ainakaa en parempaa palstaa löytäny. Eli tilasin tos doplerin vahvistetun kampuran nii kui kaua sitä kannattas ajaa sisää ja millasta ajoa suositeltas?
21.9.2017 16:50
Laakerointi ei vaadi sisäänajoa.
21.9.2017 17:18
Malagutisti kirjoitti:Laakerointi ei vaadi sisäänajoa.
Eikö muka kannata ottaa varovasti ekoja kilometrejä?
21.9.2017 18:36
Ota jos haluat, mutta varsinaista hyötyä siitä ei ole. Laakereiden pinnat eivät käytännössä hioudu toisiinsa sopiviksi. Sisäänajon tärkein tehtävä on männänrenkaiden hioutuminen sopivaksi sylinteriin.
21.9.2017 18:40
Malagutisti kirjoitti:Ota jos haluat, mutta varsinaista hyötyä siitä ei ole. Laakereiden pinnat eivät käytännössä hioudu toisiinsa sopiviksi. Sisäänajon tärkein tehtävä on männänrenkaiden hioutuminen sopivaksi sylinteriin.
Selvä
23.9.2017 11:50
Päivää
Osaisko nyt joku semmone joka on kasaillu näitä minarelleja niin että ovat toimineet niin mihin kohtiin rikat tulee? Eli siis jos joku mainitsis koko koneen sisällä olevat rikat kun on tullu vähä ristiriitasta tietoo noista ja ois kasausta vaille valmis motti.
23.9.2017 12:25
Mikäpässiinä kirjoitti:Päivää
Osaisko nyt joku semmone joka on kasaillu näitä minarelleja niin että ovat toimineet niin mihin kohtiin rikat tulee? Eli siis jos joku mainitsis koko koneen sisällä olevat rikat kun on tullu vähä ristiriitasta tietoo noista ja ois kasausta vaille valmis motti.
Vetoakseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)
- Vaihderumpuun 1 prikka sille puolelle jolla EI ole sitä kuulaa
- Vaihdepolkimen akseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)
23.9.2017 12:43
No nyt kokeilin että vetoakselin kummassakin päässä rikka mutta kun lohkot laitoin parilla pultilla kiinni niin vetoakseli ei pyörinyt eli siellä on joku rikka liikaa
23.9.2017 12:45
Ja entäs sitte siihen akseliin joka tulee kytkinkruunulle eli onko se nyt sitte vaikka kytkinakseli?
23.9.2017 13:15
No nyt jätin kytkinakselista ja vetoakselista rikat pois ja lohkot kiinni niin pyöri hyvin
23.9.2017 14:18
Anteeksi nyt tämä spämmiminen mutta eikös vetoakselissa pidä olla noin 1mm välys ja kytkinakselistahan lähtee se pieni välyskin kun kruunun yms laittaa kiinni?
23.9.2017 22:02
Mikäs nyt mahtaa olla ongelmana kun kasasin moottorin, kun yritti vaihtaa vaihdetta, eli vaikka nyt painaa polkimen alas 1 vaihteelle niin se poljin jää sinne alas? Se poljin muutenkin tuntui tosi kireältä entiseen verrattuna? Prikat pitäisi olla oikeilla paikoilla. Testasin ilman vaihteistoöljyä, johtuuko se siitä? Mopo ei siis tietenkään ollut käynnissä!!
E: Oli näköjään MC-scatter myynyt minulle kieron akselin?!
Uusi tilaukseen ja katson mitä tulee.
Viimeksi muokannut Hulikusti päivämäärä 25.9.2017 16:29, muokattu yhteensä 1 kerran
24.9.2017 8:12
Itellä ainaki vaihtu vaihteet iha nätisti ilman öljyjä eli oisko sulla joku rikka liikaa tai vaiherumpu jää jotenki jumiin?
24.9.2017 14:18
Mikä voisi olla dt:ssä vikana kun moottorin huohotusletkusta vuotaa vaihteistoöljyä moottorin ollessa käynnissä? Öljyä ei ole liikaa.