Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.2.2013 21:09

Timmi alakerta kestää ehkä, mutta ei varmaan kovin kauaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.2.2013 15:24

en ole varma kuuluuko tämä kysymys tänne mutta mistä saa 75cc pro raceen männän

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.2.2013 19:16

@Moposport, taikka ulkomailta esim. gearparts24, dam-sport...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.3.2013 21:13

Kiitos miksuhh:lle. Mutta seuraava ongelma --->

En nyt tiedä onko ihan oikea paikka mutta kysellään aluksi täällä. Elikkäs nyt uudenmallin rabasassa kiinni 73 cc airsal, metrakit pro race putki ja 20 mm phbg. Aluksi ei lähtenyt käyntiin mutta sitten käänsin magneeton aluslevyä myötäpäivään eli omasta mielestä pistin sitä myöhemmälle. Lähtee käyntiin, muttei kierrä kuin ehkä 9 krpm. En osaa arvioida paljon laitoin myöhäisemmälle mutta miten näitä sähköjä kannattaa säätää että saisi kohillee edes jotenkin? Pelkästään korvakuulolta vai testaamaan? Pelkään vain että rupeaa nakuttamaan tms. Kiitos.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2013 2:24

luikero kirjoitti:rupeaa nakuttamaan

:lol: sitä ei kyllä tarvii pelätä!

Sv: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2013 10:22

onko vakiosähköt?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2013 13:24

luikero kirjoitti:Kiitos miksuhh:lle. Mutta seuraava ongelma --->

En nyt tiedä onko ihan oikea paikka mutta kysellään aluksi täällä. Elikkäs nyt uudenmallin rabasassa kiinni 73 cc airsal, metrakit pro race putki ja 20 mm phbg. Aluksi ei lähtenyt käyntiin mutta sitten käänsin magneeton aluslevyä myötäpäivään eli omasta mielestä pistin sitä myöhemmälle. Lähtee käyntiin, muttei kierrä kuin ehkä 9 krpm. En osaa arvioida paljon laitoin myöhäisemmälle mutta miten näitä sähköjä kannattaa säätää että saisi kohillee edes jotenkin? Pelkästään korvakuulolta vai testaamaan? Pelkään vain että rupeaa nakuttamaan tms. Kiitos.

Vaiha tuo putki tai pytty, joko kireämpi pytty tai vähemmän kiertävä putki. Ei mitään järkeä nuin hyvää putkea tuhlata tuon airsalin kanssa kun putken potentiaalista jää ties kuinka paljon käyttämättä + se ottaa sen piikin luultavasti helvetin myöhään (eikös nuissa prorace putkisa ollu tehoalue 9000-15000rpm)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2013 20:07

Sori, tapahtui ajatuskatkos. Käänsin siis pohjalevyä myötäpäivään, mutta pultit liikkuivat rei'issä vastapäivään :D

Ja on siis vakiosähköt. Tällä hetkellä kun polkasee tulille niin potkaisee vähän takaisin...? Normaalia?

Siis se unohtui mainita että pyttyä viilattu, pakoaukon asteita noin 200 ja levennetty myös. Huuhteluihin ei ole koskettu, ainakaan vielä kun ei ole sopivaa työkalua. Kantta on myös madallettu, en osaa sanoa paljon kun en ole mitannut ja pytty ei uutena minulle tullut. Seuraavaksi ostolistalla kunhan saa kesätöistä rahaa niin kisasähköt, ehkä isompi kaasari.

Tänään testailin ja se kiertää nopeasti sellainen 9krpm, mutta jos pitää vielä vähän kaasua pohjassa niin vetää loppuun, vakiomittariston mukaan siis. En tiedä ovatko säädöt kaasarista rikkaalla vai onko niissä sytytys perseellään. Ideoita? Ajanut en ole kun ei ole ketjuja eikä lisenssiä. Lisenssi tulee takaisin 1.4 jolloin olisi kiva jos mopolla pääsisi eteepäin... :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.3.2013 23:47

luikero kirjoitti:pakoaukon asteita noin 200
70cc Pro Races on myös pakouakon asteet tasan 200. Aika raju lukema Airsalille. Pitäshän sen lähtee vakiosytytyksellä käymään ja toimiakki, mutta jos se kerta rajottaa, niin sytytys on perseellään. Sytty liika aikaasella jos potkaasoo takaasi. Liikä mäyhääsella jos rajottaa. Tähänhän rajotetut CDI-poksitkin perustuu eli säätää syttyä myöhäsemmälle.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.3.2013 22:37

Onko kellään kokemusta Airsal Extreme 88cc pytystä että onko yhtä susi huuhteluiltaan ja valultaan kuin muut airsalin pytyt ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.3.2013 22:53

Saattahan se olla, mutta ehkä siellä oletetaan, että tuon tason pytyn kun joku laittaa kiinni, niin on myös taitoa avartaa lohkot sopiviksi ja hieman siistiä pyttyä. Jos siis tarvetta sille on... :) Kyllähän toi varmasti potkii oikeiden osien kanssa (kisasähköt, 28mm---> kaasari, sopiva putki jne. )

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.4.2013 20:53

Itellä on RX Apikka vuosmallia 04 eli munarallin koneel ja mietin että mikä sylinteri kyseessä ku kyljessä lukee "TOP" entinen omistaja sano Metrakitin sylkäksi mutta ei erottanut edes turbo ja metrakittiä toisistaan joten olis kiva tietää :D kyseessä siis 75cc pytty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.4.2013 20:56

Top Performancesin 75cc pyttyhän se on ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.4.2013 21:43

luikero kirjoitti:Siis se unohtui mainita että pyttyä viilattu, pakoaukon asteita noin 200 ja levennetty myös. Huuhteluihin ei ole koskettu, ainakaan vielä kun ei ole sopivaa työkalua. Kantta on myös madallettu, en osaa sanoa paljon kun en ole mitannut ja pytty ei uutena minulle tullut. Seuraavaksi ostolistalla kunhan saa kesätöistä rahaa niin kisasähköt, ehkä isompi kaasari.

Tänään testailin ja se kiertää nopeasti sellainen 9krpm, mutta jos pitää vielä vähän kaasua pohjassa niin vetää loppuun, vakiomittariston mukaan siis. En tiedä ovatko säädöt kaasarista rikkaalla vai onko niissä sytytys perseellään. Ideoita?


Laitappa kuvia viilauksista? Eikö se muka edes yrittänyt lähteä ennen kuin säädit sytkää? Kyllähän se nyt pitäis käyntiin sentään saada sillä vakioasetuksellakin.. Ite alkaisin säädellä sytkää vasta sitten kun vehje on saatu käymään jotenkin ja pääsee kokeilemaan että auttaako sytkän säätö vetoihin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.4.2013 15:26

Paljonko tolla MK Handmade 75ccllä ajelee yhdellä männällä? 21mm kaasari sopiva? Kampuralla ajettu varmaan kohta joku 15k. Remppaa tulossa kyllä parin kuukauden sisällä :roll: Kaippa tuo kestää, kunha ei huudata kauheesti. Kannattaisko samalla panostaa hiilariläppiin, ja kytkinpuolta varmaan kandee vahvistaa?