Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.11.2015 15:57
Mikä mahtaa olla ku kaasu hirttää välillä ku pitää kaasua pohjassa? Tekee vaan sillon ku mopo on seissy ulkona monta tuntii. Mietin et voiko johtuu siitä ku mulla ei oo kaasarin lämmitintä. Kaasuvaijeri eilen uusittu ja aamulla toimi normaalisti ku oli ollu tallissa yön.
26.11.2015 16:14
Öljyä nyt hyvä mies se vaijeri. Kyllä uusikin hirttää ilman voitelua.
26.11.2015 20:08
Voideltu on ja iha vitusti mut ei auta
Ja jos tekee vaan kylmällä ni ei se sillo siitä pitäis johtuu
30.11.2015 1:48
Mulla oli viimetalvena päässy vaijerin ja kumin väliin pikkasen vettä ja silloin ei pienen pakkasessa seisomisen jälkeen kyllä kaasukahva kääntynyt milliäkään.
30.11.2015 12:46
Terve oliskoha 28mm PWK liian iso rieju mrt 74cc italkit ja vakioputki vie toistaseks kun saan rahaa johki parempaa ja onkohan 19mm dellorto liian pieni kun 16mm kaasarilla täysin tyhjällä vakiolla ja vakiopytyllä on jo 130 ps ja kävi silti vähän laihalla
30.11.2015 23:30
Vireboy kirjoitti:Efi on cdi boksi
Aijaha
En olekkaan ennen kuullut että kukaan sanoisi CDI boksia efiksi, efi on se foortin ruikusysteemi ollut aina täälläpäin
1.12.2015 17:45
Mikä mahtaisi olla PHBN kun kääntää hanan auki niin samantien alkaa tulvimaan bensaa ulos siitä kohokammion tyhjäysnipasta? Sama ongelma jatkuu myös mopon käydessä.
1.12.2015 18:53
Koho jumissa.
1.12.2015 20:58
Efi technologies -teksti on aika usean mopon cdin kyljessä, näkyy aika huonosti mutta kuitenkin
2.12.2015 2:31
Ai no sitten siinä onkin joku järki.
Sillon joskus oli Moric mitä porailtiin. Jestas kun tuntee olevansa vanha pieru kun voi tollastakin sanoa että "sillon kun minä olin nuori..."
2.12.2015 17:27
Reetuhai2 kirjoitti:Koho jumissa.
Ei jumita koho, ja nyt se bensa vuotaa siitä päälläolevasta ruuvista ja putsarin liitoksen välistä?
3.12.2015 11:39
Mikä tohon ny vois auttaa ku kylmässä pitkään seisoneen derbin luisti jumittaa. Kaasarin lämmitintä ei ole. Eli ku vaijeri jakautuu ni se kaasarille menevä osuus jää jumiin eikä palauta. Tarpeeks ku repii vaijeria joka suunnasta ni sit kuuluu naksahdus ja luisti palautuu ja alkaa toimia. Hirttää vaa kaasu pohjassa kiihdyttäessä. Vaijeri uusittu ja rasvattu vitusti. Huomasin kans että kaasarin pinnalle muodostui jäätä ku on seissy pitkään :/ Apua!
11.12.2015 1:15
Kaasarin pinnalla saa olla jäätä, se ei haittaa mitään.
Pääseekö sulla kosteutta sinne vaijeriin jostain? Kuori rikki?
11.12.2015 21:38
moro!
osaakko kukaa kertoo mitä pitäs ruveta säätää kaasarista kun alakierrosksilla mooa mutta kun pääsee piikille nii kiertää nii sootansti
.
oma veikkaus pienempi tk suutin?ja mopona on gilera smt..
ja tekniikkana on
viilattu vakiosylinteri
squish 0.7mm
lohkot puhallettu ja kohistettu sylinterin huuhteluihin
metrakit sp3 putki
kevennetty magneeto ja sytkä säädetty
dellorto vhst 28mm kaasari
ja turhaa huomauttaa kaasarista!
11.12.2015 22:08
Seosruuvia vaan rukkaamaan.