Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.9.2020 0:30
10piikkiset on kyllä ketjunsyöjän maineessa, tulee niin naurettavan jyrkkä kulma ketjuille. Ja soliferian rissalaskuri on aika pop tossa välien mietinnässä.
1.10.2020 14:12
Riejuilija kirjoitti:Kyllähän näppärä hemmo tekee mitä vaan.
Rattaat ja ketjut on helppoja tapauksia.
Sitten kun aletaan tekemään kuristusta putkeen niin alkaa aikaa kulumaan enempi...pitää kaivaa hitsausvehkeet, rälläkät, porat esille, käydä ostaas peltiä yms...uus tyttökalenteri seinälle...mäyräkoirallinen juotavaa... ei sitä muuten jaksa...
Mutta nappirajoitin on helppo...yks maadotuspiuha kiinni jonkun pultin taa ja punaseen cdi piuhaan varkaalla kiinni. Säätimestä haluttu max kierrosluku ja se on siinä. Nappi huuthelvettiin sieltä, suora kytkentä tilalle ja sellasta isoa kutistesukkaa sen rajottimen päälle niin ei suotta likaannu / säädellä.
Oiskhan vaikea tehdä rajoitin joka menee päälle kun virrat laittaa pois? ja napista pois rajotus
1.10.2020 20:22
Phot eco toimii just niin.
6.10.2020 11:18
Reetuhai2 kirjoitti:Phot eco toimii just niin.
Aika hintava. Toimiiko nelareissa?
6.10.2020 12:22
onko nelarissa yleensäkään suurta tarvetta kierrosrajoittimelle.... ne on nuo äänennopeudella pyörivät 2T vehkeet eri asia.
16.10.2020 16:46
Mikä ois helpoin tapa saada ketjut poikki kun ei ketjunkatkaisijaa tai rälläkkää ihan heti ole saatavilla. Viilalla saa varmasti tapit viilattua tasaisiksi, mutta kestää vaikka kuinka kauan. Onko mitään nopeampaa tapaa jonka saisi perus työkaluilla hoidettua?
14.12.2020 19:31
Mitkä välit olisivat hyvät detsiin, turbokitin kylkeen? Niin että saisi about Max vauhdin.
15.12.2020 3:04
Riippuu vähän kaikesta, mutta koittaa ekaks vaikka pari piikkiä isommalla eturattaalla. Siittä saa jo pääteltyä kannattaako vielä hirveesti pitempää laittaa, jos haluu jotain ajettavuutta säilyttää. Ikävää kuitenki ajella jos ei pienillä kierroksilla jaksa tehä mitään, ja vaihtaessa tippuu reilusti tehoalueelta.
5.4.2021 21:10
Mitkä olis parhaat välit 77cc Big racing (Derbi)
6.4.2021 11:07
Mitään taulukkoa kun ei tälläseen kysymykseen löydy, ei tohon voi oikeestaan mitään vastatakkaan. Se kun riippuu kaikesta.
6.4.2021 12:01
Derbionäkänen kirjoitti:Mitkä olis parhaat välit 77cc Big racing (Derbi)
Riippuu siitä haluaako kiihtyvyyttä vai huippunopeutta.
Omaani oon laittamassa 53 takarattaan, joka saa jäädä ja eturattaaksi valitsen 14, 15 tai 16. Veikkaisin, että 15/53 vois olla itelleni parhaat välit, mutta sen näkee sitten vasta kojolla. Pitäis saada sopivasti molempia. Omaan makuuni.
Kokemuksesta voin sanoa, että 53 on takarattaaksi aika hyvä ja sitten eturattaalla säätää kiihtyvyyden/huippunopeuden sopivaksi.
6.4.2021 17:51
eturattaan vaikutus on moninkertainen takarattaaseen nähden
eli eturattaalla iso säätö ja takarattaalla pikkusäätö
esim takaratas 1 hammas on 1/53 ja edessä 1/13
Mutta pieni eturatas ottaa vähempi vastusta kuin suuri...eli pieni eturatas ja iso takaratas on parempi voiman siirrollisesti kuin iso eturatas ja pieni takaratas jos kiihtyvyyttä haetaan sekä mettävoimaa mutta kaikki riippuu suuttimesi koosta, pakoputken kursitimen koosta, männän väjyydestä, vastatuulesta jne...
7.4.2021 13:44
Nyt oli kyse high-end tekniikasta, jossa riittää vetoja pidemmillekin väleille.
12.6.2021 5:32
Saako enskapelleilyyn tulevaa 70airsali derbin huippuja laskettua semmoseen 65-70 vai rupeeko syömää ketjuja ku hullu. Pitäs repii kovaa muttei huippui tarttis olla paljoo
29.6.2021 13:03
Minkälaiset välit kannattas vaihtaa Fanticiin kurien poiston yhteydessä?