Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.9.2017 22:56
Tulppa pois ja kengännauhaa sisälle. Sitten pyörittelemään
Jossain skoottorinviritysohjeessa on tällainen ehdotus. ei ole kiertokangen laakeripinnalle haitallinen.
Pulttipyssy on kylläkin helpoin. Kytkinlevyjen tilalle taitaa saada jostain pitotyökalua.
15.9.2017 23:23
Nii mietin vähän että ei tee kovin hyvää laakeripinnalle mut jos peittäis sen ruuvimeisselin varren jollain kumiputkella/vastaavalla
Toki yritän tätä kengännauha tsydeemii ja jos ei muu auta niin hankin jostain ihan ne työkalut
16.9.2017 14:37
Millä siis saisin sen kytkinkupin pultin auki? En löytänyt niitä pihtejä, magneetto on jo irti!
E: pulttipyssyllä yritettiin avata eikä siltikään lähde se pultti. Siinä apinoinnin yhteydessä katkesi kytkinkeskiöstä yksi sellain varsi mihin kytkinjousien ruuvi kiristyy. Pitää metsästää jostain sellainen käytettynä. Uutena näyttää kytkinkeskiöt maksavan. Luulis nyt että pulttipyssyllä avautuisi??
16.9.2017 16:51
Teet parista vanhasta kytkinlevystä pidikkeen, eli poraat reijät läpi massa ja välilevyistä niin että lukitsee sen kytkimen. Sitten siihen rattaiden väliin vaikka kuparilevystä tai jostain muusta suht pehmeästä palanen että saat sen mutterin irti.
16.9.2017 20:34
Eikös alumiininen pytty ole mitätön jos pytyn pinnoite on kärsinyt? Hoonaamallahan toki pieniä naarmuja saa pois.
16.9.2017 21:36
Jos on naarmuja jotka tuntuu kynnellä niin vaatii uuden pinnoitteen. Toki jäljestä riippuen voi toimia kuten ennenkin uudella männällä. Alumiinit lähtee hoonilla hienosti.
18.9.2017 21:27
Noniin nyt on avattu pultit, olivat meinaan niin kireellä ettei kunnon paineilma pulttipyssyllä meinannu aueta vasta kun melkein 30 sek piti sitä käynnissä. Ihmeellisen tiukassa oli. No nyt lohkot auki ja räpeltämään. Pidän infoo jos jotain menee metsään niin neuvokaa
19.9.2017 16:40
Moi,
Täälläkin on mainittu Minarellin kampiakselin O-rengas. Tuosta omasta koneesta ei kuitenkaan sellaista löytynyt. Nyt on tilauksessa stefasarja josta se ilmeisesti löytyy mutta mihin se laitetaan?
19.9.2017 17:51
miko6 kirjoitti:Moi,
Täälläkin on mainittu Minarellin kampiakselin O-rengas. Tuosta omasta koneesta ei kuitenkaan sellaista löytynyt. Nyt on tilauksessa stefasarja josta se ilmeisesti löytyy mutta mihin se laitetaan?
Itse kun tänään räpelsin ekaa kertaa moottorin kimpussa, huomasin että kiertokangessa oikealla puolella siinä akselissa on jonkin sortin holkki minkä sisällä oli O-rengas.
Mahtaisiko tämä olla se O-rengas mitä tarkoitat?
19.9.2017 21:51
Jaa, ei kyllä tuossa mitään holkkiakaan ole mutta muistan lukeneeni että se on juurikin kampiakselin holkin o-rengas.
19.9.2017 21:53
Se olikin kiertokangessa se holkki. Täytyypä tutkia.
19.9.2017 23:00
Kampiakselille tulee holkki kytkimen puoleseiselle akselille. Menee stefan sisäpuolelle se holkki. Sen ja akselin väliin kuuluu o-rengas, mutta varmaan ilmankin toimii mikäli se joiltakin puuttuu. Tottakai se kannattaa laittaa kun koneen leväyttää. Kiertokangessa ei kyllä holkkeja ole...
19.9.2017 23:05
Niin aivan kampiakselissa. Meni vähän sanat sekaisin.
20.9.2017 22:59
Nyt olis pienimuotoinen mysteeri. Tätä konetta nyt ku on kasannu ja sain kasaan, vaihdoin kampuran laakerit, kaikki stefat ja nyt olis sit yläpään tiivisteiden vaihto. Entinen omistaja oli sanonut että minulla olisi airsalin 50cc pytty, noh ajattelin että siinä oikeasti on ja menin ostamaan airsalin pyttyyn tiivisteet. Olin tyhmä kun en tsekannu aikasemmin mutta tuohan ei tosiaan olekaan airsalin pytty. Minulla ei ole mitään ideaa minkä pytty se on, vakio ei voi olla koska mopon vakioputki olisi kiinnittynyt siihen ilman holkkia..? Se on sellainen kokonaan musta ja lukee vain 50cc kyljessä. Mitään tietoo mikä pytty se olisi?
21.9.2017 0:40
Jos ei lue mitään muuta niin on kiinalainen valupytty. Yleensä niihin sopii vakiosylinterin tiivisteet.