Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.9.2014 18:35
derbinisti kirjoitti:Kestääkö tuo vesipumpun kannen tiiviste yhden aukaisukerran jälkeen, vai pitääkö hommata uusi? Meinaan, en yhden tiivisteen takia haluaisi koko vesipumpun korjaussarjaa ostaa, kun en erikseen tuota tiivistettä löytänyt mistään ostettavissa.
Jos saat sen yhdessä osassa pois, niin voit huoletta käyttää sitä uudelleen.
14.9.2014 22:16
Ajattelin täältä kysyä kun derbini kulkee sen 51km/h että onko mitään muuta keinoa virittää kuin hukkaputken poisto tai välien vaihto, tarkoituksena olisi saada kulkemaan se vajaa 60km/h. välit nytten 72/11 eli kiihtyy sillee hyvin nii jos ei tarvis niitä vaihella ja se hukkaputken poistoki on taas oma operaationsa. eli jos on jotain muita keinoja nii haluasin tietää. derbihän on 09 x-treme eli minun tietämyksen mukaan putkessa ei ole holkkia.
14.9.2014 22:46
Sama mitä sanoin aikaisemmin, lyö 60 tai 62 takaratas niin menee hyvin 60. Ei noilla väleillä ole yksinkertaisesti mitään järkeä pistää sitä laitosta kiertämään 15000 rpm että pääset 60, räjähtää vaan
Et tule huomaamaan paljoa eroa kiihtyvyydessä kun lyöt vähän pitemmät välit, koska luultavasti mopedi jaksaa kiihtyä vähän pidemmillä väleillä yhtä hyvin, ellei paremminkin.
16.9.2014 20:48
hei taas!
voisko joku kertoa että miten mopon saisi oikeen käyntiin, kun seisonu 4kk tallis ja vaihdettu mäntä sekä staattori.
Yritin kaiken mut ei vaan lähteny käyntiin millään.
Ja mitä se voisi tarkoittaa jos vauhtpyörästä valuu öjlyn ja bensan sekotus????
16.9.2014 22:40
Kampiakselin magneetonpuoleinen stefa vuotaa. Todennäköisesti imee myös ilmaa koneeseen ja tämän takia ei kävisi kunnolla jos edes käynnistyisi.
17.9.2014 17:00
Ledinauha kirjoitti:Kampiakselin magneetonpuoleinen stefa vuotaa. Todennäköisesti imee myös ilmaa koneeseen ja tämän takia ei kävisi kunnolla jos edes käynnistyisi.
Eli siis pitääkö stefan vaihtaessa avata lohkot jne? eli tuleeko kalliiksi jos vie sen johonki korjaamolle kun ei itsellä ole mahdollisuuksia korjata mitään vakavempaa.
17.9.2014 17:53
Ota magneetto ja staattori pois, sitten näet sen stefan.
Noin 20-60 minuutin homma.
Magneettoa irroittaessa käytä ulosvetäjää (ei ole kallis) ja stefan saat irti, kun varovasti kaivat ruuvimeisselillä.. älä kuitenkaan tökkää siitä läpi, jottet vahingoita laakeria.
17.9.2014 22:05
Kierrosmittari lakkasi toimimasta ja se vilkahtaa väin välillä näytössä, kun purkasin mopoa. Sulake on ehjä, eikä minusta ainakaan näytä ottavan maihin missään. Mopedina uudemman mallin digitaalimittarilla varustettu Derbi.
17.9.2014 22:19
Muistaakseni noissa on keltainen(?) johto kääritty tulpanjohdon ympärille josta mittaristo saa signaalinsa. Katso että on paikallaan ja tiukassa paketissa tulpanjohdon ympärillä. Missään tapauksessa ei saa tulpanjohtoa mennä kuorimaan tai yhdistämään tähän mittarin johtoon (nimim. tälläistakin nähnyt).
17.9.2014 22:36
Ledinauha kirjoitti:Muistaakseni noissa on keltainen(?) johto kääritty tulpanjohdon ympärille josta mittaristo saa signaalinsa. Katso että on paikallaan ja tiukassa paketissa tulpanjohdon ympärillä. Missään tapauksessa ei saa tulpanjohtoa mennä kuorimaan tai yhdistämään tähän mittarin johtoon (nimim. tälläistakin nähnyt).
Juu keltainenhan se on. Muistin tässä, että sen menin pyöräyttämää irti tulpanjohdosta ja käärimään nippuun toisiin johtoihin. Nyt pelittää taas. Kiitoksia avusta!
18.9.2014 18:14
Mikäköhän derbissä vois olla;
Käynnistettäessä kierrokset nousee heti tappiin vaikka en koskekkaan kaasuun;
-Ei pitäs olla imuvuotoa
-kaasuvaijeri ok
-tyhjäkäynnin säätö ei auta
Ennen tätä kierrokset jäi välillä leijumaan ja testattu myös ryypyllä
18.9.2014 19:25
Kai sulla on neula kunnolla reiässään?
19.9.2014 17:43
Roksiin ois tarkotus vaihtaa vp, kytkinjouset ja rullat.
Nyt on kiinni malossin multivarin 7grammaset rullat, ja joku 82% vp jota en nyt äkkiseltään muista, sekä aika jäykät kytkinjouset kun nappaa vasta isoilla kiekoilla kiinni.
Ajattelin että laittasin 4,5grammaset rullat, 25% vp(?) ja kytkinjouset avoinna.
Tarkoitus olis saada kulkemaan se 60kmh eli kuitenkin alle verorajan, ja keulimaan myös jotenkin, eli ottamaan myös sen 2 piikin.
Nyt ottaa sen toisen piikin vain välillä.
Tekniikkana on leovince zx, multivari ja prikka pois.
Joten ehotelkaahan rullia, kytkinjousia ja vp :tä.
21.9.2014 1:20
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-m ... a8514.html Mitäs tuumaatte tekeeköhän tuolla sylinterisarjalla mitään?
21.9.2014 11:01
Mikä on vikana kun akku ei lataudu ajon aikana? mopo on keeway tx johon on vaihdettu aito minarelli yamaha dt:stä. Muuten toimii hyvin mutta akku ei lataudu ja se täytyy aina ladata uudestaan.