Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2013 22:07

Ei mutta narakun tietäen ei mitään isoja kannata odottaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.1.2013 21:36

YTX kirjoitti:Onko jollaan kokemusta narukun 50cc pytystä minarelliin?


No rabasan pytystä voin sanoa että hinta/laatu niitä parhaimpia. Huuhtelulähöt sopii hyvin pitkälti just eikä melkee, pakoaukko on reilu ja pytty tehokkaampi kuin esim. airsal. Airsali tosin on muutenkin aika onneton ilmestys epäsopivine huuhtelulähtöineen ja pakoaukkokin on vain 180 asteinen. Narakussa joku 185. (Huom. nämä ainakin rabasan koneella)

Samoin kuin airsalista, narakustakin puuttuu tyystin aukkojen viisteet.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.2.2013 1:28

Tarviiko stage6 80cc sylinterille vaihtaa kampiakselia tai koneeseen tehdä muita muutoksia?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.2.2013 13:37

Mulla ois tuossa Polini 70cc derbi proju tallissa, ja pitäs tulppa saaha tuohon. Millanen tulppa ois hyvä? Jos vaikka joku kehtais sanoo jonku esimerkin! :) Kiitos.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.2.2013 17:17

stage6:lle on kai suositeltua vaihtaa alakerrasta laakerit ja kampura? Saattaahan ne vakiotkin vähän aikaa kestää, mutta vaihtamalla paranee! :lol:

Ja tulpaks kelvannee se perinteinen BR9ES, tai BR9EG

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.2.2013 17:13

Tulpaks nyt alkuun vakioo yks arvo kylmempi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.2.2013 17:36

Minullakin tuo airsal 70racing niin kannattaako laittaa vakio eli br9es vai mikä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.2.2013 17:54

Isommalle pytylle kannattaa laittaa se yhen arvon kylmempi.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

5.2.2013 18:25

70cc airsalin kans mulloli BR9ES Pro Racen kans on BR10ES tehtaan suasitusten mukahan :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.2.2013 14:55

kertokaas joku hyvä 50cc vääntöpytty uudenmallin derbiin :)
kiitos jo etukäteen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

6.2.2013 17:57

Ei sellasta ole. Jos on 50cc ja vielä kakstahti niin ei siinä oikeaa vääntöä ole. Tehoa nostamalla se vääntö tulee.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.2.2013 22:52

Ostin tässä airsal 70 cc rabasaan kätettynä, ja tuli mukana kasa tiivisteitä. Sellainen punainen neliskanttinen o rengas kanteen, siihen ulkoreunan tiivistyksee mutta millä se tiivistää sisäreunan? siinä ei mitää uraa ei mitään mutta joku ihme musta o rengas mukana tosin ei ole sopivan kokoinen vaan liian iso. Mitä kaikkia tiivisteitä kuuluu siis kanteen?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.2.2013 23:21

Reetuhai2 kirjoitti:Ei sellasta ole. Jos on 50cc ja vielä kakstahti niin ei siinä oikeaa vääntöä ole. Tehoa nostamalla se vääntö tulee.
Jos nyt aletaa tälle linjalle nii ei niissä kakstahti vekottimis oo (ala)vääntöä muutenkaa ku sanotaa nyt jossain 300cc ja siitä ylöspäin ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.2.2013 19:58

Tunturi Maxi vm-75 ja on meinaan vääntyä ! Kiskoo ylämäkehenki suurimmalla vaihtehella ja ei osoota yhtää hyytymisen merkkiä. Aina käyntihin ja varmasti perille ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.2.2013 19:50

luikero kirjoitti:Ostin tässä airsal 70 cc rabasaan kätettynä, ja tuli mukana kasa tiivisteitä. Sellainen punainen neliskanttinen o rengas kanteen, siihen ulkoreunan tiivistyksee mutta millä se tiivistää sisäreunan? siinä ei mitää uraa ei mitään mutta joku ihme musta o rengas mukana tosin ei ole sopivan kokoinen vaan liian iso. Mitä kaikkia tiivisteitä kuuluu siis kanteen?


Airsal 70cc sylinterisarjaan kuuluu seuraavanlaiset tiivisteet.

- 4kpl pieniä mustia o-rengas tiivisteitä (1 per pinnapultti)
- Musta isompi o-rengas joka tulee sylinterin keskelle
- Oranssi tiiviste, joka tulee uloimpaan uraan sylinteriin

Kts. kuvat viellä kys. tiiviste sarjasta
http://www.vekastore.fi/motopart24/tiiv ... d50b0.html

racing6 kirjoitti:Tarviiko stage6 80cc sylinterille vaihtaa kampiakselia tai koneeseen tehdä muita muutoksia?


Kyllähän se alakerta kannattaisi vahvistaa, hyvin suositeltavaahan se on varsinkin mikäli koneella on jo enemmän rullailtu (=laakereissa/kampiakselissa jo mahdollisesti pientä välystä) ja sen jälkeen kun iskee viellä isompaa sylinterisarjaa kiinni lopputuloksen jokainen varmasti tietääkin sitten.

Mikäli alakerta on timmissä kunnossa, niin noi alakerran vahvistukset on höpönlöpöä kylläse kone kestää. Mutta kytkintkä kannattaa vaihtaa parempaan muuten tulee luistamaan. ;)