Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.8.2015 12:49
Vanhemmissa (-'10) X-tremeissä ja X-raceissa esiintyy juurikin tuota sähköistä kaasarinlämmitystä. Vastus on sellainen sormenpään kokoinen pala, joka ruuvataan kierteisiin kaasarin runkoon. Itse olen repinyt sen kokonaan pois, eikä ole ollut mitään ongelmia talvella tai kesällä.
Suutin kannattaa kokeilla isoimmasta alkaen kohdalleen. Musta tulppa voi olla myös rikkinäinen tai mustuus voi johtua muusta sähköongelmasta, joka aiheuttaa kipinöiden jäämistä väliin (=karstoittaa tulppaa).
28.8.2015 21:45
Myykö joku kinkkisivu halpoja 14-18mm kaasareita 2-tahtipeliin? Ebaysta löytyy vaan isoja +20mm kaasareita, vaan nyt tarttis saada pikkukaasari jostain halvalla. Joku motottilainen myy mulle halvan phvan tai phbn:n ??? :^)
5.9.2015 16:50
Kertokaapas, Dellorton kaasarista tiputtaa bensaa sieltä ihan alaosastaan tyhjennysreiästään. Siinä taitaa olla vieressä tyhjennysruuvi, mutta se pyörii vähän turhan helposti eikä kiristy kunnolla. Kierteet kantannu? Korjausehdotuksia?
5.9.2015 17:28
Uus kohokammio. Ei ne paljoo maksa.
8.9.2015 14:52
Tosiaan mikä on ero jos on vaahtomuovi-ilmanputsari tai ei ollenkaan putsaria. Jos pistän ilmanputsarin kiinni vapaalla kierrättäessä kuullostaa tukkoiselta, pätkii, ei ota täysiä kierroksia eli juuri ennen piikkiä on kuin olisi rajotin vastassa. Jos otan putsarin irti toimii normaalisti?? Ostin uuden putsarin ja ei auttanut. Vaikuttaako jos pistää putsarin niin pitäisi laittaa pienempi suutin? mutta ideoita mitä teen. 70cc 21lortto neula (W16) laihimmillaan tulpan väri oikea ja putkesta karstat katottu.
https://www.google.fi/search?q=ilmansuo ... JTs3ihM%3A Tuo kysessä ja ottaa iskariin pahasti kiinni mutta kait sen silti pitäisi toimia?
Edit: pienempi suutin korjas viat, hämäs tuo tulpan väri ku luulin että on säädöissä
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 11.9.2015 13:16, muokattu yhteensä 1 kerran
8.9.2015 15:01
Kyllä vaahtomuoviputsariki voi kuristaa ilmansaantia jonkuverran, varsinki joku halpis. Eli pienempää suutinta vaa.
17.9.2015 21:54
pienempi suutin korjas viat, hämäs tuo tulpan väri ku luulin että on säädöissä
Tulpan väriä ei kannata paljoa kattoa.
26.10.2015 11:05
Mistä voisi johtua kun mopo käynnissä niin kaasarin pohjasta alkaa valua bensaa kovalla vauhdilla
26.10.2015 23:36
Kohokammion tiiviste mennyt tai kohokammion tyhjennys pultti siellä pohjassa vuotaa.
27.10.2015 11:00
Kaasari tulvii, neula ei sulkeudu tiiviisti, neulaventtiilin puhdistus / vaihto.
18.11.2015 19:58
ois semmonen vika että ajaa vähän aikaa mutta sitten kun kone on lämmennyt ja höllää kaasuu ni sammuu ja booaa.kaasari putsattu bensahana uusi kaikki kunnossa.
nyt epäilisin sähköryypyn toimintaa(kaasari gurtner 12mm) voiko sen testata jotenki että onko vika sähköryypyssä.
18.11.2015 20:27
Mittaat ryypyn neulan pituuden, kytket akkuun muutamaks minuutiks, mittaat uusiks. Jos neula työntyy pidemmäs niin ryyppy toimii.
22.11.2015 15:43
dellorto 19mm bs vai ds?
Mopona Peugeot xps 2010
"vireinä" siis tyhjä vakioputki, porattu EFI ja Airsal 50cc...
Olisiko kenelläkään tietoa että kumpi on kannattavampi ostaa?
24.11.2015 21:34
Eikö noitten ero ole vaan siinä että toisessa on ryyppy nupilla ja toisessa on vaijerilla? Jos nyt vuosien takaa oikein muistan niin AS= nuppiryypyllä ja naarasliitännällä, BS= nuppiryypyllä ja urosliittännällä CS=vaijeriryyppy+naaaras DS= vaijeriryyppy+uros
Mikä on EFI? Electronic fuel injection?
25.11.2015 0:51
Efi on cdi boksi