Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 20:29

Mä en vaan pysty käsittämään minkä takia kukaan on ostanut 50cc highend pytyn, kun samalla rahalla saa 70cc midrace pytyn jossa on enemmän tehoa :D No kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee. Muistahan sitte vaihella mäntää 1500km välein, koska tuo pytty vaatii sen. :lol:
Ja tuo VHST 26 on varmasti riittävä, koska PHBN ja VHST erohan on lähinnä siinä, että VHST luisti on litteä, joten seos pyörteilee vähemmän..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 20:50

On se sentään kuutioiltaan laillinen :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 23:04

Eipä varmaan poliiseja kiinnosta tässä tapauksessa :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 23:45

Itsekkin tykkään kyllä pitää menopelini 50 kuutioisena. Voi kehua korkeammilla litratehoilla :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

31.12.2012 19:26

Laite menee kilpakäyttöön, ei kadulle. Max. kuutiot 2-tahtisilla 55, joten pitää tolla 50cc setillä rakentaa. Pitää mäntää varmaan kymmenen tunnin välein vaihdella, tai ainakin tarkastaa kunto. Kyllä varmasti toi 26 mm VHST ajaa asiansa, niin laitetaan se.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.1.2013 19:35

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-t ... a5020.html

Kokemuksia kyseisestä sylinteristä? Ilmeisesti vääntöpytty, ja pitkät männänvaihtovälit.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.1.2013 19:51

Top Performances on hemmetin hyvä sylinteri AM6selle. Huuhtelut ja kaikki tehty juuri AM6 ajatellen,joten toi on varmasti hyvä. Männänvaihtoväli on varmasti pitkä kun on vielä valurautaa, lisäksi 2-renkainen mäntä. Männän vaihtoväli varmaan joku 8tkm.

Mitä nyt kolme vuotta saksaa opiskelleena ymmärsin, niin kommenteissa sanotaan erittäin hyväksi sylinteriksi. Vääntöpytty tosissaan on ja tehoa enemmän kuin Airsalissa. Hintakin on hieman pienempi. Tätähän kannattaa melkein suositella tästedes, mieluummin kuin Airsalia :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.1.2013 15:21

Gearpartsin selostukset moon itte selevittäny nii jotta käännän googlen kääntäjällä ne saksasta englanniksi ja lukasen ne sillailla , vaikka kylhä sitä ittekki osaan saksaks ne pytyt ja putket sun muut :) Muute ny tuli miälehen jotta hebon 70cc patanegran sanottihin olevan justihin samat pytty gearpartsin selostukses kun pro raceki, mutta valmistaja vaan eri ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.1.2013 16:33

Rabasassa on ainaki eri pytty, ku patanegrassa on 2 osanenpako ja proracessa 3 osanenpako

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.1.2013 16:44

Juu, Minarellin koneessa pitääs olla 3 osaanen pako patanegraskin, mutta pitää tarkistaa. Huuhtelut oli ainaki täysin irenttiset mitä kuvasta näki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2013 17:11

En tiiä kuuluukus tää kymysymys nytte tänne vai minne mutta joo, nälkä kasvaa syödessä, Derbi drd pro 2012 enkä oo muuta virii tehny ku isompisuutin,metrakit thrower tehari ja 12-eturatas, nytte tekis mieli siihe joku 72cc pytty :D.
Elikkä en oo ennen tämmösiä moottorinavauksia ym. tehny ni mitä kaikkee osaa siihe vaaditaan et toimii kunnolla ja täytyyko derbi omaa koneistoa jotenki muuttaa? :P

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2013 17:41

Pytyn vaihto on helppo homma. Kun ostat esim. 70cc airsalin, niin muuta ei tarvitse tehdä kuin vaihtaa kytkinjouset jäykempiin. Selviää siis konetta avaamatta...

Ja sitten. Suutinta ei pidetä virityksenä, se on ainoastaan kaasarin säätäminen niille oikeille vireille. Rattaan vaihtoa nyt periaatteessa voi pitää, mutta ei sekään mikään oikea viritys ole. Eli sulla on periaatteessa tehari ja sille säädetty välit ja kaasari sopivaksi ;)

Jos meinaat 70cctä laittaa, niin silloin suosittelen samalla vapaavirtausputsaria (15e), sekä kaasarin vaihtoa 19 tai 21mm dell'ortoksi. Muuten kone kuumenee turhaan, etkä saa läheskään kaikkea tehoa irti. Samalla kannattaa vaihtaa tehari esimerkiksi E-noxiin taikka Giannelliin/arrowiin.

Toivottavasti oli riittävä vastaus.

Sylinterin vaihto: http://www.motot.net/wiki/Sylinterin_vaihtaminen
Samalla periaatteella vaihdetaan myös nestejäähypytty, mutta ensin otetaan jäähynesteet pihalle ja lopuksi laitetaan jäähynesteet taas ja ilmataan vesikierto.

Kysy jos tulee lisäkysymyksiä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2013 21:57

Niin ja varmasti toi metrakit käy myös hyvin airsalille ;) Gianelli sitte vasta kii, kun haluis päästä viel vähä kovempaa :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.1.2013 12:48

No mä voin laittaa joku päivä videopätkää kun mulla on airsalissa metrakitti kiinni. Repii ja raapii, kyllä toi ihan hyvä on :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2013 21:29

Onko jollaan kokemusta narukun 50cc pytystä minarelliin?