Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.6.2015 0:15
Eikö käy edes sillon kun tyhjäkäyntiruuvi on niin kiinni kun saa? Eli tyhjäkäynti niin korkeilla kierroksilla kun saa?
Itte olen alottanut säätämisen sillä että laittanut sen mopon käymään nopeeta tyhjäkäyntiä, siitä lähtenyt pikkuhiljaa laskemaan alaspäin samalla ruuvaamalla seosruuvia siihen suuntaan että käy paremmin.
Sulta voi tietysti olla se tyhjäkäyntisuutinkin tukossa, mun muistaakseni PHVA:ssa sellanen on.
29.6.2015 23:15
Ei käynyt jos tyhjäkäyntiruuvi oli kokonaan kiinni, mutta jos seosruuvia laittoi monta kierrosta enemmän kiinni, niin tyhjäkäynti löytyi ja lähti hyvin käyntiin, mutta tällöin röpöttää alakierroksilla. Eli pitäisikö neulan sokkaa nostaa ylemmäs (en muista nyt missä lovessa oli) ja tk suutinta pienentää?
6.7.2015 18:42
Noniin, nyt kun oot löytänyt tyhjäkäynnin, koita säätää sitä siittä tyhjäkäyntiruuvista alaspäin. Sammuuko heti?
Jos alkaa käydä huonommin, hae seosruuvilla kohta missä käy paremmin. Jos esimerkiksi seosruuvi alkaa olemaan kokonaan kiinni, pienennä tyhjäkäyntisuutinta ja koita uudelleen.
27.7.2015 0:24
Mulla on jet forcessa alipaine nippa siinä imukaulan alapuolella ja myös kaasari on alipaine nipalla voiko kaasarin alipainenipan jättää tyhjäksi?
27.7.2015 6:30
Voi, mutta se pitää tietysti tukkia.
9.8.2015 13:47
Nonii joku tietävä vois neuvoa mua
tuossa pihassa hieman mopoa liikutellessa huomasin että kaasarista (dellu phbn 16) vuotaa siitä ylivuoto letkusta jatkuvasti vähän bensaa. Ei ole edes eilisen jälkeen ollut käynnissä
9.8.2015 15:07
Se tulvii, kaasari putsaukseen vaa.
19.8.2015 17:15
Tietääkö joku käykö spet two PHBG ryyppy dellorton 20mm kaasariin.
Ja että onko mikunilla ja dellortolla eroa kun myyjä sano että on 20mm mikuni kaasari mutta kaasarissa lukee dellorto
19.8.2015 20:10
No siinä tapauksessa myyjä puhui paskaa. Katsot kaasarista mikä malli se on ja ostat sen mukaisen ryypyn, ei sen vaikeempaa.
22.8.2015 13:00
Morjes!
Tulin sellasta kyselee että mitenkäs toi Phpn kaasari kannattaa puhdistaa? Sellanen nopee puhistus vaa. Ja tässä samalla kysyn että mikä on vikana kun Rieju mrx -07 lähtee vasta 2-7 polkasulla käyntiin?
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille
22.8.2015 13:18
Ilmanputsari ja bensaletku irti, löysäät imukaulan puolen kiinnikettä, käännät kaasaria 90 astetta, kaasarin pohja irti ja puhdistusainetta reilusti sinne tänne, etenkin suuttimiin. Jos mopo käynnistyy lämpimänä hyvin niin vikaa ei ole, käytä ryyppyä ja pumppaa kaasua kylmänä käynnistettäessä.
23.8.2015 17:10
Onkos solenoidi kuinka tärkee? Ku siitä lähti irti se toinen johto
Vaikuttaako miten? Dellorto phva 14 siis kyseessä
Vai vedänkö vaa toisenki johdon irti ja jätän sen siihe kylkee kiinni
24.8.2015 0:12
Siis mikä solenoidi? Ethän nyt meinaa sähköryyppyä?
25.8.2015 22:27
Oho siis kyseessä olikin kaasarinlämmitin
Täs samalla voisin kysyy et ku mulla on enoxi xtreme -07 kiinni ja suuttimena on 78 nytte ja tulppa on aina sellane musta ja kuiva ni minkäs kokosta suutinta kannattais kokeilla?
26.8.2015 8:05
Empä oo kyllä kuullu kaasarin lämmittimestäkää, paitsi kaasarin nestekierrosta.