Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.12.2012 20:10

airsalhan se paras vakiopytyn korvaaja mahtaa olla, jos ei tehoja lähdetä hakemaan oikeen mahottomasti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.12.2012 22:12

50cc airsalista oon kuullu ristiriitaisia tietoja, onko tehokkaampi kun vakiopytty vaiko ei. Viilaamallahan sitä tehoa saahaan ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.12.2012 1:36

airsali vissiinkin pikkasen vakiota pirteämpi, ei nyt mitään huimia eroja havaittavissa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.12.2012 14:02

Airsalissa aukot on huimasti millin korkeammat ja huuhtelut suunnattu keskemmäs pyttyä. Myös kannen muotoilu on erilainen. Eli teoriassa astetta korkeaviritteisempi.

Kuitenkin oma perseeni huomasi eron lähinnä keskikierrosten väännössä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.12.2012 0:16

Kestäiskö tuon mun noin 18000 ajettu am6 jotain esim airsalin 70cc pyttyä, 19-21mm kaasaria ja teharia? Siitä ei tarkkaa tietoa onko entinen omistaja joskus vaihtanut kampuran/laakereita alakerrasta, mutta oli yläkerta tossa just levällään eikä tuntunut mitää välyksiä missää ja laakerit tuntuivat hyväkuntoisilta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.12.2012 0:41

Kyllä se varmaan kestää, mutta luultavasi ei kovin kauaa kylläkään. Yleensä jos on ajettu +15tkm niin suositellaan remppaa 70cc:n kanssa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

25.12.2012 1:08

Hyvin se kestää kuhan et kovin raiskaa...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2012 15:02

Ja sitte kun leviää niin alakerta auki ja uutta osaa tilalle ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.12.2012 15:05

Kunhan muistaa että jos vaikka kammen alapäänlaakeri levii, niin se voi hyvin tuhota muutakin, ei vaan kampuraa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.12.2012 16:40

Lieneekö 70cc athena kuinka hyvä pytty? Semmosta ois tulossa tässä ihan lähiaikoina! :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.12.2012 18:18

Koita ja kerro tänne sitte miltä tuntuu :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.12.2012 0:53

Kannattaisko tota 50cc malossi team pyttyä lähtee viilailee? Tossa sitä kattelin ja aika hyvältä näyttää ihan vakiona. Sitten millä noista rautasista tiivisteistä kannattais lähtee kokeilee?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 4:14

No sehän riippuu ihan viritysasteesta kannattaako viilata :roll: Mutta kun nyt pitäisi olla aikapitkälti highendiä niin sanoisin, että pidä ne viilat kaukana, ellet ihan oikeasti ole varma, että viilaa tarvitaan ja taitoa löytyy sen käsittelyyn.
Peltitiivisteillä sääretäämpi huuhtelut kohillee. Jostain etit huuhteluiden ajoituksiin taulukon, jonka mukaan säädät.

Kyllä tuon tason pytylle pitäisi nää jutut olla hanskassa. Ihan mielenkiinosta jos saan kysyä: Mihinkäslaiseen kokoonpanoon tulee?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 17:04

Täytyy ettiä se taulukko sit. Jos sitä vaikka lähtis noista ohjeista kattelee. Muu setti on metran pro race alakauttanen, malossin RHQ kampura polinin laakereilla ja stefoilla, malossin läpät (vl6), malossin kilpasytytys, VHST 26 (manuaalissa luki, että joko PHBN 26 tai VHST 28) Sattu nyt löytyy toi VHST 26 nii laitetaan se.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

30.12.2012 19:04

Se nyt on iha sama mikä kaasari sen pytyn kanssa varmaa 24mm riittäis jo iha hyvi.