Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.6.2014 19:41
mikäköhän on vikana kun männästä pakoaukon kohdalta kynnen kokoinen palapois
8.6.2014 2:17
Osaako joku sanoa kun katkesi kytkinvaijjeri ja ostin uuden samanlaisen niin kytkinvaijjeri ei millään riitä? Vedän sen ihan samaa reittiä mutta kytkin on koko ajan pohjassa? Myös vanhan vaijjerin pituus ei riittäisi jos olisi vielä kunnossa..
10.6.2014 1:44
Paljonkos vakiokannesta uskaltaa ottaa pois parempien puristusten toivossa?
10.6.2014 23:16
Kokemuksia italkit 75cc pytystä? Tai tietoa ylipäänsä, kun virisylinteri sivulla ei ollut mittään tietoa!
11.6.2014 14:25
Tästä on ollut keskustelua muuallakin täällä jo, mutta kumminpäin kampiakselin kytkinpuoleinen stefa nyt KANNATTAA laittaa. Jos laitan jousipuolen kytkimelle päin
ei varmasti mene öljyä kampikammioon, taas toisaalta eihän kytkinpuolella ole painetta joka puskisi öljyä stefan läpi toisin kuin kampikammiossa. Vireinä vielä athena 70cc racing joka tekee enemmän painetta kampikammioon kuin vakio 50cc. Sekoitetaan hommaa vielä sillä että onko stefa suunniteltu pitämään painetta paremmin tällä pienemmällä huulella jota paine puristaa akseliin kiinni
12.6.2014 2:21
jawa123 kirjoitti:Paljonkos vakiokannesta uskaltaa ottaa pois parempien puristusten toivossa?
Osaiskos joku heittää jonkinlaista arviota niin pääsis joku päivä tota ylimäärästä kantta työstämään
lieneekö milli liikaa kun vakiopuristussuhdekin on jo ihan kohtalainen?
12.6.2014 11:14
"Sarjaamme tee-jos-tarpeellista. Lähes aina se on kylläkin kannattavaa. Tehtaalta tullessaan kansi on aivan turhan korkealla, jopa 2 mm kannen ja männän välissä. Sen voi laskea minimissään 0.7 milliin. Tämän hoitaa koneistamo, kunhan ensin mittaat kuinka paljon siitä kannesta pitää ottaa kamaa pois. Helppo mittauskeino on laittaa tulpanreiästä paksua tinalankaa sisään, ja pyöräyttää konetta kerran. Kannattaa alkaa käyttämään hyvää öljyä sekä 98- tai 99-oktaanista bensaa uuden lasketun kannen kanssa parhaan mahdollisen palamisen ja kestävyyden takaamiseksi."
Tollaset ohjeet löysin jostain täältä foorumilta. Toivottavasti antaa etes jotain kuvaa paljonko otat.
12.6.2014 11:22
Tämä onkin tullut luettua jo moneen kertaan
tarkotus oli kysellä, josko jollain olisi kokemusta am6 kannen laskusta ja osaisi antaa jotain lukemia niin ei tarvitsisi alkaa squish välyksiä mittaamaan, mutta kaipa sekin pitää vielä tehdä.
12.6.2014 22:00
Itselläni myös hieman vastaava projekti. Ylimääräinen kansi löytyy ja madaltaa olisi tarkoitus. Squishiksi mittasin 2,1mm, eli millin tai jopa yli voi ottaa helposti. Kannattaa tietenkin mitata vielä oman yksilön mitat.
12.6.2014 22:13
Kiitokset tästä, pitää tossa huomenna mittailla. Rautalangallahan mittaus taitaa hoitua helpoimmin?
12.6.2014 23:03
Tinalangalla. Rautalanka on kauheen kovaa.
14.6.2014 17:14
moro kaikille! nyt tarvis taas vastauksen päivän polttavaan kysymykseen. eli vaihdoin äsken vesi pumpun stefan ja siipirattaan ja kun kävin ajamassa 10 kilometriä nii kurkkasin syyläriin. vesi oli mustaa ja siinä oli sellanen ?kalvo? päällä
onko mulla nyt kansipahvi paskana vai mistä tuo voisi johtua?? ennen ei ole tuota tehnyt
ihmettelen vaan suuresti että olis kansi pahvi koska ennen vesipumppu remonttia ei ole ollu mitään ongelmia.. kone ei kerenny kiehua tuon 10 km aikana ja ajoin verrattain rauhallisesti.
onko mahdollista että uusi siipiratas hankaa johonkin ja siitä irtoaa väriä? vanha siipiratas oli jonku millin kulunu joka siivestä.. kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista!
15.6.2014 1:21
Kaverin detsiin vaihdettiin kytkinlevyt ja -jouset ja sitten kun tota kiksiä jännitettiin niin sitä kultaista pulttia kiristäessä halkesi lohko. En tiedä mikä meni väärin vai oliko siinä jengat paskana mutta täältä löytynyttä ohjetta noudatettiin...
halkeema ei oo kauheen iso niin kannattaako se paikata esim. kemiallisella metallilla tai jollain tiivistemassalla?
15.6.2014 13:23
Laitas kuvaa että mistä se on haljennu ja kuin pahasti.
15.6.2014 22:47
jonetzu kirjoitti:moro kaikille! nyt tarvis taas vastauksen päivän polttavaan kysymykseen. eli vaihdoin äsken vesi pumpun stefan ja siipirattaan ja kun kävin ajamassa 10 kilometriä nii kurkkasin syyläriin. vesi oli mustaa ja siinä oli sellanen ?kalvo? päällä
onko mulla nyt kansipahvi paskana vai mistä tuo voisi johtua?? ennen ei ole tuota tehnyt
ihmettelen vaan suuresti että olis kansi pahvi koska ennen vesipumppu remonttia ei ole ollu mitään ongelmia.. kone ei kerenny kiehua tuon 10 km aikana ja ajoin verrattain rauhallisesti.
onko mahdollista että uusi siipiratas hankaa johonkin ja siitä irtoaa väriä? vanha siipiratas oli jonku millin kulunu joka siivestä.. kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista!
Varmaan hankaa se siipiratas vesipumpun koppaan ja siipirattaasta kuluva muovi värjää nesteen. Mul kävi tälleen kanssa.