Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Suutinkeskustelu

13.8.2013 21:37

Onkos minulla liian iso suutin kun mopo tuntuu röpöttävän ja jos painan ryyppyä niin vauhti oikeastaan hiljenee ja kone käy huonosti.

Re: Suutinkeskustelu

13.8.2013 23:27

Siltähän se vaikuttaa.

Re: Suutinkeskustelu

19.8.2013 20:25

heittäkää joku suutin jolla toimis hyvin kun ei olis oikee varaa suutinsarjaan taikka ostaa monta uutta suutinta, eli vireinä e-nox ja pipercross, tällä hetkellä 90 suutin kiinni, löytyy hyllyssä yks 102, mutta epäilen että liian pieni? Oisko joku 110 hyvä? tiiän että tää on ihan yksilöllistä mutta kuiteski. :D mopo siis DT

Re: Suutinkeskustelu

19.8.2013 23:21

Kokeile nyt huvikseen sillä 102:lla ja katso miten toimii. Sinänsä oikea suutin voi olla yhtä hyvin 105 kuin 115 joten suutinsarja olisi enemmän kuin suositeltava.

Re: Suutinkeskustelu

19.8.2013 23:44

ois kiva joo kokeilla, mutta mopo tulee olemaan osissa maalauksien takia vielä monta viikkoa :| 102 oli sopiva suutin entisellä omistajalla ku hänellä oli vireinä enox ja vakioputsari, mutta tuli vaihettua se piperi niin luulis että tarvii aika reilusti suurempaa suutinta ?:D Ja entäs vielä huomaako paljon eroa kulutuksessa kun suutin vaihettu n.20 nro suurempaan? o.O

Re: Suutinkeskustelu

20.8.2013 0:34

Piperin kanssa suutinta saa suurentaa reilusti, sain aiemmasta viestistä käsityksen että mopo olisi ollut ajossa teharin kanssa ja suuttimena 90. Jos sopiva suutin vakioputsarin kanssa on ollut 102, kokeilisin vaparin kanssa kokoa 120. Siitä sitten alaspäin tarpeen mukaan.

Mutta jos mopon on todettu toimivan vakioputsarin ja teharin kanssa suuttimella 102, eikö helpompaa olisi ajaa noilla säädöillä ja miettiä sitä vapaavirtausputsaria kun rahat ja aika riittävät säätöjen hakuun?

Re: Suutinkeskustelu

20.8.2013 8:03

runko käyny pulverimaalauksessa niin takahäkki istuu aika kovasti kiinni päärungossa, niin ei meinaa oikeen irrota tuo takahäkki, ja tuota vakiolaatikkoa ei saa takas ilman että aukasee häkkiä :D enkä viittis vahingoittaa maalipintaakaan kauheesti. täytyy katella jos vaikka jollain kaverilla sattuis olee suutinsarja lainettavaksi, niin vois sillä sitten ettiä sopiva:)

Re: Suutinkeskustelu

22.8.2013 15:05

Mikähän olis sopiva suutin, jos poistaa moposta reikälevyn sieltä kasarin imuputkesta? Kyseessä on Derbi drd x-treme.

23.8.2013 13:43

Viimeksi muokannut TonykkA päivämäärä 27.8.2013 9:45, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suutinkeskustelu

27.8.2013 0:42

Olisko jollain suuntaan antavaa ehdotusta minkä kokoinen suutin kurittomaan gilera smt racing 2012?

Re: Suutinkeskustelu

27.8.2013 9:47

juhopit kirjoitti:Olisko jollain suuntaan antavaa ehdotusta minkä kokoinen suutin kurittomaan gilera smt racing 2012?


Kokeilemalla selviää, itse aloittaisin 75 ylöspäin :p mutta tietenkin se on aika mopokohtaista, jollain olen kuullut että 100 suutin on sopiva, joillain taas 75...

Re: Suutinkeskustelu

27.8.2013 15:41

Kokeile vaikka 90 molemmin puolin. Joku 75 suutin saattaa olla sopiva 14mm kaasareissa, mutta 17,5mm tarvii jonkun verran isomman suuttimen.

Re: Suutinkeskustelu

1.9.2013 21:21

Mikä kokoinen suutin Yamaha DT 50x 2009 kun vireinä on porattu moric ja tecnigas enox?

Re: Suutinkeskustelu

1.9.2013 21:33

Mopokohtaista, varmaankin joku väliltä 100-110, riippuen onko solenoidi käytössä (jos on niin tarttee normaalia isompaa suutinta)

Re: Suutinkeskustelu

2.9.2013 21:25

Mikä mahtaa olla kaasarin säädöissä/mopossa kun ostin mopon(käytettynä) oli kylmempi ilma ja päääsuutin oli kokoa 95 nii toimi tosi hyvin, sitten kun kelit lämpesi rupesi mopo käymään rikkaalla ja kun hätäinen olin enkä mitään suutinlajitelmaa ostanut kun löytyi 80 kokoa oleva pääsuutin, iskin sen kiinni ja baanalle. Mopo toimi hyvin ja huiput parani sen 3 km/h, mutta sitten loppukesästä kun oli vielä lämmin ja hyvät ilmat niin mopo alkoi rätättämään ja röpöttämään hirveästi 1-3 vaihteella kunnes otti piikin ja lähti kiihtymäään normaalisti. Vieläkin on 80 kymppinen kiinni mutta silllä ei ole nyt merkitystä koska mopo on muutenkin levällään kun sammui yllättäen tienpäälle eikä lähtenyt käymään enää. :D