Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.11.2012 1:46
Mulla on tommonen vm 2009 valkonen derbi drd pro, minkä kokoinen mahtaa olla siinä vakiosuutin ja minkä kokoinen kannattaisi laittaa tilalle?
e. unohtui että moposta otettu kuristus putkesta pois, muuta ei tehty
4.11.2012 2:49
Miqquu kirjoitti:Mopo savuttaa kauheesti, ei tyhjäkäynnillä hirvesti mutta kaasua antaessa tulee savua ihan liikaa, tekee kylmällä että lämpimällä koneella saman..
90 suutin on kiinni, 95/100 olisi sopiva mutta ei taida muuttua ihan pelkästään suuttimen vaiholla tämä :/ Miten tuota öljypumppuu säädetään? Jos kaasukahvaa voi kääntää enemmän niin saako se sit enemmän vai vähemmän öljyä? Mopo ei ole ollut käynnissä 1.5 viikkoon ja nyt kun sain käyntiin niin on alkanu näitä ongelmia löytymään..
Tänään ilmeni myös että jos kaasukahvaa kääntää 3/4 niin kuuluu joku naksahus jostain? Imukaulan luonta tai vastaavasta paikasta enkä oo koskaa ennen tuommosta kuullut, johtuuko mistä?
Jos kuuluu naksaus kaasua antaessa, niin tarkista öljypumpun vaijeri heti. Ite huomasin viime kesänä kerran ajamassa ollessa että kaasua vääntäessä joku naksahtaa niin öljypumpun vaijerin muovikuoren pää oli pompannut pois siitä öljypumpun vieressä olevasta kupista ja vaijeri rispaantunut melkein puoliksi poikki.
5.11.2012 2:47
Mikksu kirjoitti:Jos kuuluu naksaus kaasua antaessa, niin tarkista öljypumpun vaijeri heti. Ite huomasin viime kesänä kerran ajamassa ollessa että kaasua vääntäessä joku naksahtaa niin öljypumpun vaijerin muovikuoren pää oli pompannut pois siitä öljypumpun vieressä olevasta kupista ja vaijeri rispaantunut melkein puoliksi poikki.
Avasin öljypumpunkopan ni sielä se missä vaijeri on kiinni ni ei käänny ihan normaalisti vaa jää paikalleen sitten ku kääntää enemmän niin kääntyy nopeasti ja siitä se naksahus jotenkin kuuluu. Pitää kattoo jos sitä voi kiristää tai vastaavaa kunhan kerkiää enemmän!
Kiitos vastauksesta
5.11.2012 20:25
Eli tarkotatko että se vaijerin metallinen pää jossa se pieni klomppi on joka on kiinni siinä öljypumpun liikkuvassa osassa kääntyy kaasuttaessa ja naksahtaa? Ota se vaikka rti siitä pumpusta ja laita uudestaan takaisin niin että jää kunnolla linkkuun sinne väliin niinkuin kuuluu eikä naksahda. Ja säädä vaijerin kireyttä niin, että viivat on kohdakkain silloin kun ei anna kaasua ja kun kaasu on täysillä. Toivottavasti auttoi
5.11.2012 21:11
Kun en itse tiedä sähköistä paljon mitään, niin aattelin kysyä, että onko mahdollista rosvota tappokatkaisimelta johdot, kiinnittää virtalukko ja heittää vaikka runkoon maihin?
Olisi kätevää saada virtalukko kun ei sitä koskaan tiedä..
Alla havainnolistava kuva:
5.11.2012 22:52
Mikksu kirjoitti:Eli tarkotatko että se vaijerin metallinen pää jossa se pieni klomppi on joka on kiinni siinä öljypumpun liikkuvassa osassa kääntyy kaasuttaessa ja naksahtaa? Ota se vaikka rti siitä pumpusta ja laita uudestaan takaisin niin että jää kunnolla linkkuun sinne väliin niinkuin kuuluu eikä naksahda. Ja säädä vaijerin kireyttä niin, että viivat on kohdakkain silloin kun ei anna kaasua ja kun kaasu on täysillä. Toivottavasti auttoi
Joo juuri sitä tarkotin! Kiitos vastauksesta!
No mut tuossa kesällä kun viimeks säädin sitä niin jos sain sen ylemmän viivan kohalle ni alempi oli ihan päin väärässä kohtaa silloin kun ei siis anna kaasua :/ Pitää katsoa huomenissa sitä uusiks jos kerkiää
Pitäis myyntikuntoon saada että jokunen satanen irtoaisi edes siitä!
6.11.2012 17:07
Heittoveitsi kirjoitti:plaaplaa
Kyllähän tuo mahdollista on, sama se miten se tappokatkasijan johto menee runkoon, vaikka sitten virtalukon kautta.
6.11.2012 18:01
http://www.youtube.com/watch?v=y5BPNV42 ... e=youtu.beMitenhän tuo savuttaa noin paljon? ja huutaaa ihan mukavasti..
Öljyä tulee joka paikasta...
http://i.imgur.com/CX9Q1.jpghttp://i.imgur.com/QfTPy.jpgTässä kaasu on siis täysillä ja se on kohdakkain tuon viivan kanssa
http://i.imgur.com/ZzsBZ.jpgTuossa kaasua ei anneta ja se on ihan perseellää..
http://i.imgur.com/4PeWZ.jpgMitähän tässä nyt pitäisi säätää että alkaisi taas toimimaan? Imuvuodosta kun tuo huutaminen johtuu vai mistä? Savua ainakin tulee ihan liikaa ja sitä tulee ajossakin jonkin verran.. :/ Kyllä se ennen lopetti kun käytti semmosen 20sec mutta nykyää ei lopu mihinkään..
6.11.2012 18:46
Siis tuo pumpun viivat pitää olla silloin kohdakkain kun ei paina kaasua.
6.11.2012 22:46
Huutaako tuo itsestään tohon tahtiin? Siellä voi vuotaa: sylinterin tiivisteet tai magneeton puoleinen stefa. Savutuksen voi aiheuttaa myös rikkinäinen kytkinpuolen stefa, mutta säädä ny ekaksi toi öljypumppu.
6.11.2012 23:10
sasumeil kirjoitti:
Kiitos sitten vaan.
pitää testat huomenissa.
6.11.2012 23:48
Suosittelen myös tulpan kiristämistä.
7.11.2012 1:12
Sul taitaa olla öljypumppu ihan vitturalleen säädetty, ne viivat tosiaa täytyy olla vastakkain kun ei anna kaasua ja saa varmaan aivan liikaa öljyä tyhjäkäynnil. Yleensä ku kytkinpuolen stefa hajoo kone alkaa kusta öljyä ulos, mut voi se joskus polttaakin sitä.
7.11.2012 7:17
Sillon kun se kytarin stefa oikeasti hajoo niin alkaa öljynsyönti. Mulla söi 5km aikana 2,5dl vaihteistoöljyä. Jos se stefa väljäksi menee, niin ei se sillon tietystikkään muuta tee kun puske paineet vaihdelaatikkoon
7.11.2012 15:55
Mikä vois koneessa olla vikana kun ei ota kierroksia?
Kyseessä 110cc samurain kopio.....
Kaveri ehdotti öljyrengasta,koska lähtee kyllä käyntiin mutta sitten vähän ajan päästä sammuu ja tulppa on ihan öljynen