Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.3.2011 16:55
Oisk aika kova
potta päälle, 12v vesipumppu, letkut ja syyläri
17.3.2011 15:45
Mitä muuten jos pytyssä on 3 osanen pako ja pytty on tuo: [urlhttp://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_430/products_id/2356][/url] Vaikutusta tehoihin?
17.3.2011 16:26
Onko valurautapytyissä käytettävä valurauta suomugrafiittia vai pallografiittia?
-keulii-, en ymmärä kysymystäsi. Ei ole asteita, eikä vastaavaa.
17.3.2011 16:38
Varmaaki tarkotti että jos tekee tollasee pyttyy 3 osasen pakoaukon, että onko sillä vaikutusta tehoihi.
Totta sillä varmaa on kunha osaa tehä, eikä pilaa sitä pyttyy. Mutta mitäköhä tehoo taas haetaan?
17.3.2011 22:00
3 osasella paolla varustettun pytyn pakokanavaa saa levitettyä aika ruhtinaalisesti, joten siltä kannalta sitä tehoa luulisi löytyvän. Tosin, jos huuhtelut on mettässä, niin se tietenkin vie tehoja, tai jos joku muu pytyssä on päin jotain.
10.4.2011 18:35
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... aiatas.jpgMitä mieltä ootte jäljestä? Jonkin verran vois vielä siistiä tota itte kanavan pintaa ja reunoja.
Asteita löytyy 197. Levennystä ei niin hirvittävästi tullut, mutta koko kanava sai avarrusta kunnolla.
10.4.2011 21:27
Kyllä se ihan hyvältä mun mielestä näyttää.
11.4.2011 10:18
Eikait tossa mitään erikoisempia.... Vielä kun otat semmosia dremelin hiomarullasydeemeitä ja niillä jurnuutat kanavan kiiltopinnalle niin hyvä on! Sitte vain ankarat testit että selviää paljonko tehot tippu
P.S. Riittääkö huuhteluiden virtaus...? Näyttää aika matalilta mokomat?
11.4.2011 17:29
Jep, pitänee kiillotella se vielä. Harmi kun en tuota ole viilaamattomana käyttäny kiinni, niin ei tosiaankaan saa selville että paljonko tehot tippui
Mutta eiköhän Airsalista nyt sen verran kokemusta muillakin ole, että huipuista saa jo jonkin näköistä osviittaa! Ja jos sitä joskus tuon mopon kanssa dynolle eksyy...
Huuhteluilla on asteita vähän reipas 130, ja "ajoitukset" excelin mukaan virtais johonkin 110000 - 12000rpm. Ei vaan ole taitoja, eikä värkkejä niitä ruveta viilailemaan.
25.4.2011 0:55
Mitä kannattas tehä, ku tuli vahingossa viilattua pako vähä ylimittoihin??
25.4.2011 10:17
Griffsatz kirjoitti:http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224976_196852877022827_100000943487410_471213_1428582_n.jpg
Mitä kannattas tehä, ku tuli vahingossa viilattua pako vähä ylimittoihin??
Mitenkä pahasti ylimittaiseksi? Ei näytä muutenkaan kovin siistiltä. Suosittelen että siistit tuon, ja porautat tarvittavaan ylikokoon, jolloin aukko suhteellisesti pienenee.
25.4.2011 10:51
_Paljon siistimpi tuo on todellisuudessa, ainut tuo vasemman yläkulman lohkeama. n, 7mm jäi ylimittaiseksi ni alko ihmetyttämään että kestääköhän m-renkaat. Neuvokaapas miten tuota sais siistittyä? Kovametalli terällä tein tuon. kivikiekolla ja hiekkapaperirullilla viimeistelin. Kertokaapa mitä tarkoittaa viisteet?
25.4.2011 12:22
Mikä pytty toi on? Pevun plusu vai? Uutta pyttyä kehiin. Ja sen uuden vois jättää vaikkapa viilaamatta jos pako menee vahingossa 7mm ylileveäksi.
25.4.2011 19:44
Toi on pevun pytty ja tarkemmin laskettuna 3mm leveä.
25.4.2011 19:56
Kertokaapa mitä tarkoittaa viisteet?
Viisteet on ne pyöristykset aukkojen reunoilla. Kun männänrengas iskeytyy siihen aukon reunaan, viistoon reunaan iskeytyminen aiheuttaa paljon vähemmän damagea siihen mäntään, mitä suoraan reunaan iskeytyminen, ja siksi viistäminen on tärkeää.
Ja sen uuden vois jättää vaikkapa viilaamatta jos pako menee vahingossa 7mm ylileveäksi.
Huomaa sellainen asia, että Griffsatz myönsi pilanneensa pytyn, ja myönsi että itse kämytti, eikä sepittänyt mitään edellisiä omistajia. Se on jo mielestäni noin yleisesti ottaen hyvä suoritus!