Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.10.2012 22:06
heka96 kirjoitti:Kertokaas viisaammat miten saan showan pumpun purettua kun toinen jousi ei ollut paikoillaan siinä pitkässä pultissa joka on siis keulan sisällä
jos joku osaisi neuvoa kun nyt en jymmärä
oon avannu alhaalta sen pultin ja yläpuolelta kans vaan se liuku putki ei tuu ulos auttakaa nyt joku ennenku rälläköin koko keulan hevon vittuun tuolta
2.10.2012 23:20
Sun pitää lukita se koko liukuputki ruuvipenkkiin. Väliin sanomalehteä, puupalikat tai jotain ettei se naarmuunnu. Sitten painat sitä liukuputkea alaspäin, niin siellä näkyy sokka. Se pitää kammeta sieltä pois, että se liukuputki tulee pois.
Todella vittumainen homma, mutta kun sen kerran tajuaa, niin onnistuu hyvin.
Katso tietopankista "skootterin pumppujen madallus" siinä on toi työvaihe kerrottu hieman selvemmin.
3.10.2012 20:43
juuh sain purettua nytte
8.10.2012 0:56
Moikka.
Ostin tänään tollasen 2006 vuoden Aprilia SR 2006 Factoryn (ruisku).
Huomasin jo ostohetkellä surullisen kuuluisan etuiskarin stefan vuotavan..
Nyt pitäisi varmaan sitten vaihtaa öljyt ja stefasarja ainakin alkuun.
Onko missään käsitelty noiden tolppien purkamista? Saako alakautta purettua vai joutuuko kajoamaan katteisiin? Miten noihin lisätään öljyä, onko johonkin tiettyyn merkkiin asti? Vinkkejä ja neuvoja kaivataan. En ole ikinä moisia purkanut..
Öljyä valunut senverta poijjes, että etujarrulevy öljyinen jne.. Samassa joutunee vaihtamaan palat ja putsailemaankin.
Ja mistä olette ostaneet yleensä osia näihin? Eli mistä saa kohtuu hinnalla hyviä osia.
Kiitokset jo etukäteen asiallisista vastauksista!
16.10.2012 17:02
Mistäs tonne perus paiolin keulaan joka on riejuissa,derbeissä jne lisätään öljyt? Saako sen yläpään muovijutskan auki, vai pitääkö laittaa alapäästä ruuvista mistä ne tulee uloskin?
E.sain jo vastauksen
19.10.2012 15:58
Paljonko menee öljyä paiolin 41mm USD-keulaan joka on esim. tossa DRD Prossa ja miten sitä lisätään? Tarvis huomiseen miittiin saada keula kuntoon :/
25.10.2012 21:11
onko kukaan modannu showan usdetä -10 gileraan.
mukana tulee pumput ja t-palat niin tarvisko muuta esim. laakereita vaihtaa?
26.10.2012 15:07
oisko jollai myynnissä dt:see valmiiks modattuu USD?;) niitä löytyy ain välillä..
tarvetta ois..
31.10.2012 22:01
mitäs öljyä ja kuinka paljon kannattais paiolin keulaan laittaa?`kun tuolla on noita 5/10/15/20w yms ?
9.11.2012 0:43
Onko kukaan väsänny linkkujousitusta mopoon? Miten semmosen toteuttaminen, helpoiten, voisi onnistua? Onko lain puitteissa mahdollista jos muutoskatsastaa?
9.11.2012 14:07
No katsot noista mopoista mallia joissa on valmiina linkkujousitus, vanhanmallin räxässä on yksinkertaisesti toteutettu niin siitä varmaan paras kattoa mallia?
Mutta miksi haluat linkkujousituksen vai muuten vain kysyit?
9.11.2012 14:56
Ihan muuten vaan ajattelin, että miten toimii ja onko semmosen vaihtaminen lain puitteissa edes mahdollista.. En siis itse ole tosiaankaan lähtemässä mitään linkkujousitusta tekemään, mutta kaveri on niin innoissaan nyt "linkkujousituksista" ja että vaihtaa mopoonsa linkkujousituksen, että pakko lyödä vähän faktoja kehiin, ettei se onnistu ihan tosta noin vaan.
9.11.2012 15:56
Semmoisen jos päättää asentaa, sitä ei sitten vain hitsata kiinni ja todeta että se on hyvä, takajousitus menee pitkin vittuja silloin. Tosin veikkaan että kaverisi haluaa linkun "koska se on hieno", joten semmoisessa käytössä se voisi toimia vaikka sen hitsaisi haarukan kylkeen kiinni.
Jos kaverisi taas ymmärtää mekaniikkaa ja osaa laskeskella sen linkun (ja iskarin) vipusuhteita ja muuta erinäistä nippelitietoa, niin ei siinä, suunnittelua, miettimistä ja tekemään.
Miten laki suhtautuu itse viriteltyihin rungon muutoksiin, jaa-a. Jos ne on oikeasti hyvin tehdyt niin eiköhän se katsastussedälle kelpaa. Se kuitenkin 'vain' tukee pyörän takapäätä, eli huono hitsaaja saa aikaan jännitystä ajamiseen.
13.11.2012 19:05
Mitäs USDn muokkaaminen yleensä vaatii, mikäli ei mene suoraan kiinni?
13.11.2012 21:24
Eikös se oo niin että t-palojen vaihto ja ehkä laakereiden vaihto, en mee varmaks sanomaan