Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.5.2011 9:42
Juu tuolta löytyy tarvittava tieto.
4.5.2011 15:51
TOKEMOi kirjoitti:Kiertari ei jumita missää kohas, mut huomasin äske et se jumitus kohta liikkuu, tai silleen et ku se menee sen kohan yli, uus kierros ni se on liikkun vähä eteemmäs
Magneetost ku kokeilee ni liikkuu ihan vähä, et varmaan laakerit menny, pystyyks kuin helpost ite vaihtaa ne? tai et onks jossai jotain ohjeit? (muutaman kerran mankin koneen purkanu jo, ni ei toi varmaan mahoton oo
)
Kiertarin ala pääs on sivuttais löysää aika paljo, mut ei oikeestaa yhtää pystysuunnas! Ja tuntuis et ääni kuuluu kytkimen puolelt...
Ihmettelen vaan, et miten meni tollee yhtäkkii pienes nopeudes
Nyt on kone sit avattu... Ja ois vähä kymyksen tapast, elikkä milläs kytkimen puolelt saa kampurast sen rattaan irti? tarviiko jonkun ulosvetäjän vai millai?
Ja toho jumitus-juttuun, nyt pyörii ihan hyvin ilman mitää jumitust, MUTTA koneen sisält löyty katkennu seeger-rengas tai sit tosi iso prikka
mutta siis kuitenkin oli ihan irtonaisen siellä, ni oisko siintä voinu johtuu toi? rattaitten välii menny, yms...? ja mistä ois voinu lähtä irti? Rattais ei kuitenka oo mitää vikaaa tai jälkii!
Purin kiksinki ja siel oleva seeger oli sillee puoliks jo poikki mut kuiteki kiinni viel siin... et en tiiä mist sit lentäs
8.5.2011 0:00
missä vaiheessa ois hyvä vaihtaa koneeseen laakerit ? nyt on joku 18000-19000 km ajettu eikä mitään ylimäärästä ääntä kuulu ja toimii niinkuin pitää. Nyt jos tän kesän aikana jonkun päälle 5000km ajan niin mitä kaikkee ois hyvä vaihtaa koneeseen ?
9.5.2011 17:15
mistä vois johtuu, kun kuuluu semmonen sirittävä/särisevä ääni koneen lähettyviltä? Kiertokangessa ei oo klappii, ja magneetosta kun kokeilee niin ei heilu mihinkään suuntaan. mäntä on uusi ja C-kokoa.
9.5.2011 17:18
masoeman_ kirjoitti:missä vaiheessa ois hyvä vaihtaa koneeseen laakerit ? nyt on joku 18000-19000 km ajettu eikä mitään ylimäärästä ääntä kuulu ja toimii niinkuin pitää. Nyt jos tän kesän aikana jonkun päälle 5000km ajan niin mitä kaikkee ois hyvä vaihtaa koneeseen ?
Laakerit, stefat, muut tiivisteet ja mäntä. Kampiakselia ei tarvi vaihtaa jos ei oo klappia. Kytkinlevyt vois vaihtaa ja jouset jos nyt tuntuu sille, että ne olisi hyvä vaihtaa.
10.5.2011 15:39
juu kiitoksia mäntää en taida vaihtaa kun on vaihettu siinä 15000 paikkeilla
14.5.2011 12:48
Avasin koneesta kaikki ruuvvit ja kaikki mitä irtoo, mutta en tiiä miten se kytkinkruunun keskellä oleva mutteri irroitetaan? Kun sitä yrittää avata niin se kytkinkruunu liikkuu eikä sitä voi mitenkään lukita ettei se liikkuisi. Onko ideoita tai pitääkö sitä edes avata että lohkot saa auki? Ja sitten voi antaa neuvoja niiden lohkojen avaamiseen.
14.5.2011 13:27
Pulttipyssyllä tarvii avata se kytkinkruunun keskimutteri.
E: juuri niin kuin kossusukka tossa alhaalla totesi...
Viimeksi muokannut mixxer päivämäärä 14.5.2011 15:56, muokattu yhteensä 1 kerran
14.5.2011 13:51
mutta miten saat pidettyy sitä keskiosaa?`Se pyörii se keskiosa siinä!!!"
14.5.2011 14:03
Sitä kytkimen keskiosaa ei järkevästi saa pidettyä ilman erikoistyökalua, ruuvariviritelmillä paskantaa kytkinkruunun helposti. Tarvitset pulttipyssyn. Pulttipyssy ampuu sen mutterin auki, se kytkimen keskiosa ei vain ehdi kiihtyä pyörimiseen mukaan kun mutteri pamautetaan niin nopeasti auki.
18.5.2011 17:18
Moro. En oo varma onko sopiva topikki mutta kokeillaan. Eli, meneekö tämmöinen Derbi Senda R 2003 (putkirunkoinen) kone tohon Derbi drd 2004 runkoon, eli siis palkkirunkoiseen?
18.5.2011 20:10
sama konehan niissä on
18.5.2011 20:14
Lähinnä aattelin että onko koneen kiinnitykset samoissa kohtaa, eli löis kiinni vaan, ei tarvis muutella?
18.5.2011 20:25
no kyllä niitten pitäs olla jos kerta sama kone korjatkoon joku viisaampi jos meni väärin