21.11.2007 18:40
21.11.2007 18:59
Mortuoppi kirjoitti:Fuck the sähköahdin (vaikka oma idea olikin). Liian häsläämiseksi menee, eikä hyötysuhteen nosto-ongelmaan ratkaisua vaan taida olla. Väittelyyn jään pahasti koukkuun, melkein aina, myönnetään, ja jutut lähtee raiteilta.
21.11.2007 19:23
Sarvi-Perkele kirjoitti:Ja onhan mahdollista käyttää ulkopuolista moottoria painamaan ilmaa koneeseen. Esim maailmalla ovat saaneet autopuolella jopa jonkinlaista tulosta puhaltamalla tehokkaalla lehtipuhaltimella ilmaa imusarjaan. Mopoluokassa tämä vaatisi tietysti aikalailla sopivan kokoista moottoria ja puhallinta, mutta esim rc-polttiksista voisi löytyä.
21.11.2007 19:23
21.11.2007 19:35
Sarvi-Perkele kirjoitti:
Oikee ahtaminenhan kyllä onnistuu, sitä en tiedä löytyykö mopoluokkaan sopivan kokoista turboa. Roots ahtimen rakentaminen lienee erittäin näppärälle hepulle mahdollista rakentaa itse. Samoin on mahdollista leikitellä ajatuksella suurempitilavuuksisesta lisäsylinteristä, jota käytetään kompressorina painamaan ilmaa koneeseen.
21.11.2007 19:40
21.11.2007 19:49
Tume34 kirjoitti:Atech: Sarvi taisi puhua lisäsylinterillä ns.huuhtelupumpusta .
21.11.2007 19:55
21.11.2007 19:58
21.11.2007 20:00
En, enpä muuten tuota moottoria olisi ihmetellytkään. Onko tuossa Split-cyclessä sitten mitään uutta?Atech kirjoitti:Hmm, tiesitkö että tiettävästi kaikkein ensimmäinen 2-tahtinen oli tiettävästi tuollainen erillisellä huuhtelumpumpulla varustettu. Ja monikin sen jälkeen.
21.11.2007 20:05
21.11.2007 20:06
1.12.2007 19:51
9.12.2007 22:18
9.12.2007 22:20