Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.8.2013 22:38
Toi että kytki ei irrota kunnolla on am6 aika yleistä. Kaippa siitä kytkinlevyjen uusimisesta jotain hyötyä olisi ja olethan säätänyt kytkintä siitä kahvan viereisestä ruuvista?
27.8.2013 23:10
Eli miten kytkinvipu menee tonne koneeseen niin että kytkin toimii? Auttakaa uushomoa, alkaa jo ärsyttää
korjaukseen johtaneesta vastauksesta vastaajan tilille 3 euroa.
28.8.2013 7:17
Siis pyöräytät sen vaan sinne, eihän siinä mitään muuta?
Laitat esim sen niin, että kytkinvipu osoittaa suoraan pois moottorilta, painat alas ja pyöräytät sinne kaasariin päin sitä.
Eli oletko saanut sitä sinne edes? Vika voi olla muuallakin.
28.8.2013 8:30
Siis kyllä se sinne menee jne. muttei vaikuta mitenkään kytkimeen. Ilman jousta kun kokeilee niin kääntyy kaasarille juuri 45'. Tarviiko siinä iha raakaa voimaa vai pitäiskö vaa mennä?
28.8.2013 17:15
Siis oletko vaijerin yms. kans kokeillu?
Jos pelkästä kytkintapista olet vääntänyt kädellä niin se on jäykkä.
28.8.2013 17:52
Mistä voisi johtua että vakioputkella ei kulje kun ~35km/h alamäkeen ja 17km/h ylämäkeen vakioväleillä, eli 12-52? Niin joo ja mistä johtuu että vettä tulee ns. "hukkaputkesta" änkän alta?
Mopohan on Yamaha DT -03.
28.8.2013 19:09
Se siis liikkuu niin vapaasti että kääntyy vaikka kielellä. Mutta sit yhtäkkiä stoppaa eikä käänny enää yhtään enempää.
28.8.2013 20:13
Jaa-a, missä kohtaa siis stoppaa?
29.8.2013 7:01
Suunnilleen 45 asteessa ku alottaa siitä että se osottaa koneelta pois.
29.8.2013 7:16
Jep eli silloin se vasta alkaa ottamaan eli voimalla vaan väännät, se on jäykkä vääntää.
29.8.2013 10:51
No pitää tänään koittaa
mutta eihän se palautinjousi oikein riitä sinne saakka?
29.8.2013 12:32
Riittää, se venyy niin se palauttaakin.
29.8.2013 18:24
nyt on jo 3 kertaa lohkot avattu, ja laitettu osat kuten räjäytyskuvissa on, MUTTA
heti kun kone oli taas kiinni, kone rungossa, vaihteisto tuntui aluksi toimivan täydellisesti, mutta sitten jotain sieltä irtosi ja nyt ei mene 1 vaihde päälle, vaihdeakseli löysä, kone ei jaksa kiertää, tärisee todella voimakkaasti jos alkaa nostamaan kierroksia.
että apu olis tarpeeseen.. eniten tässä ihmetyttää, että miten ihmeessä se on mahdollista että siellä voi (todennäköisesti) irrota joku vaihteensiirtäjä (tarkoitan siis niitä jotka on kiinni vaihderataspaketti höskässä).
ei enää huvittais yhtään alkaa purkamaan konetta, kun kaikki on taas kiinni...
29.8.2013 21:53
ei omaan silmään kuulosta siltä etta noi kaikki vois johtua samasta asiasta, vaan lähinnä tulee mieleen seuraavaa:
1. vaihteisto kuitenkin kasattu väärin
2. et ole keskittänyt tasapainoakselia, josta tärinä
3. kammen petarit jääneet jännitykseen jonka takia ei jaksa kiertää
29.8.2013 22:00
Oon nyt laittamassa malossin läppärunkoo ja läppiä.
1. Kysymys. Mikä toi musta muovi juttu on?
http://www.racingplanetusa.com/images/g ... &shop_ID=12. Kysymys. Mulla on imukaulas takuupultti joka on tälläinen; ----) . Eli olisko paras tapa saada se pois esim sahaamalla siihen ura talttapäätä varten?