Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.12.2012 14:41
Eiku tehot laskee.. Järkeäkin saa käyttää.
17.12.2012 15:22
Oisko barikitin pytty hyvä terpiin? Vai ostaako mieluummin valurautanen ja näyttää viilaa sille?
17.12.2012 15:45
Riippuu mistä pytystä puhutaan ainaki tosta
http://www.wandamotor.fi/product_info.php?cPath=301_299&products_id=3396 saa viilalla helvetin hyvän pytyn jos nyt oikeessa oon että on 3 osanen pako mutta tota joutuu viilaamaan aika paljon ennen ku alkaa tehoa löytymään.
17.12.2012 21:16
Meinaan siis ihan viiskymppistä
barikit tuo huhupuheiden mukaan 1-2hp lisä tehoa mutta hintakin aika asiallinen 249
valurautasia sais satasen molemmin puolin mutta minkä merkkinen valurauta olis hyvä?
17.12.2012 21:37
Kyllähän noit pyttyjä löytyy 50cc ja niistäkin saa tehoja ulos, mutta ei se valurautanen kestä pidemmän päälle yhtä hyvin kuin pinnoitettu. Airsal on muute sama pytty ku toi barikit mut vaa halvempi.
17.12.2012 23:20
Periaatteessa airsal on sama mutta barikit on paremmmin viimeistelty ja oli niissä jotain muutaki eroa
pilkun nussimista
17.12.2012 23:25
Nyt tarvisin apua, kun olis halvalla tarjolla yks 70cc airsali. Epäilyttää vaan, kun eikös airsalin männässä pitäisi olla kaksi rengasta, tuossa männässä tulee vain yksi. Myydäänkö noihin jossain yksirenkaisiakin mäntiä?
Ja sitten, pikaisen googlettelun jälkeen en löytänyt yhtäkään kauppaa, missä olisi ylipäätään myyty mäntiä 70cc airsaliin, haluaisiko joku linkata jonkun paikan?
18.12.2012 1:29
Yleensä kun airsalin ostaa uutena siinä on yksirenkainen mäntä. Mäntiä myy esim. sparewheel, mc scatter..
18.12.2012 1:29
Perus 70cc Airsalista on Sportti ja Racing versio, Sportti kahella renkaalla ja Racing yhellä. Racing on tehokkaampi ja huoltoväli yhtä pitkä kun laittaa sen ekan yksrenkaisen jälkeen kaksrenkaisen.
Ja kyllä niitä mäntiä löytää yks ja kaksrenkaisena tottakai. Sun täytyy myös olla aivan helvetin paska googlettaa, jos et löydä mäntiä. Nimittäin jopa minä löydän, enkä mitään osaa ettiä
19.12.2012 10:15
Voiko pinnoitettua sylinteriä hoonata, ja onko se tarpeellista jos vaihdan pelkän männänrenkaan?
19.12.2012 14:09
Kevyt hoonaus onnistuu kyllä pinnoitetulle pytylle, mutta se on harvoin tarpeen. Pinnoite on sen verran kova että siihen ei kovin helposti synny naarmuja tai kulumaa joten yleensä pelkkä männänvaihto riittää. Aiotko vaihtaa männänrenkaan ihan varmuuden vuoksi?
19.12.2012 15:15
Käytettynä ostin sylinterin ja männän, männänrenkaan vaihdan kun halvalla saa ja männän kilometreistä ei ihan tarkkaa tietoa. Paljonkos tommosella sylinterillä kehtaa ajaa?
19.12.2012 18:11
Olikos yksrenkaisela männä jotain 6-8tkm vaihtoväli?
Mutta jos se ei tunnu väljältä niin ei sitä rengasta tarvii vaihtaa, jos tuntuu väljältä niin uus mäntä. Kumminkin koko mäntä kuluu, ei vain rengas.
22.12.2012 14:39
Jonkun pitääs päivitää toi Rabasa & AM6 viritysasteet ja lisäilä sinne noita sylintereitä ja mitä "uutuuksia" nyt onkaan markkinoille tullu. Esim. pakouakonsäätimellä varustetut pytyt ynnä muut..
22.12.2012 20:07
Tässä kohta puoliin pitäis vähän remonttia tehä tolle mun mopedille joten sitä kysyisin että minkä sylinterisarjan mun kannattais oikeen hankkia. Tarkotus ei ole saada kovinkaan paljon enempää tehoja ulos kun vakio sylinterillä mutta jonkin verran enempi. Ja siis sylinteri tulisi ihan jokapäiväseen käyttöön eli ei sais kulua liian nopeesti pois. Tuorevoitelu olisi myös ihan kiva pystyä säilyttämään.
Tässä nyt ite olen painotellut athenan 50cc, airsal 50cc ja stage6 50cc välillä. Kaikki näistä siis niitä alumiinisia ja nicasil pinnotettuja pyttyjä.
Niin mikä näistä nyt sitten olisi kannattavin hankinta, muitakin ehotuksia tietenki otetaan vastaan. Kone siis am6.
Itekki törmäsin noihin pakoaukonsäätimellä varustettuihin pyttyihin. Olis kiva kuulla kokemuksia miten ne oikee toimii tai miten eroaa ilman sitä oleviin pyttyihin. Vääntää ainakin alhaammalta.