Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.7.2014 13:11

Nyt pysyy jotenkin tyhjäkäynnillä, mutta kun kaasuttelee niin kaasu jää päälle? Apua kiitos..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

24.7.2014 13:54

No sama tilanne, öljyät vaijerin ja katot ettei se kinnaa mihinkään. Kannattaa kattoa myös että vaijerin kuori on mennyt kokonaan sisään siihen kaasarin kannen reikään. Saattaa auttaa kans jos otat kaasukahvan irti ja pistät ihan pikkasen vaseliinia kaasukahvan kitkapintoihin.
E: Ja tarkistappa piruuttas onko imuvuotoa. Jotain CRC:tä tai muuta aerosolia suihkuttelet imukaulaan ja kaasarin kiinnityskohtaan mopon ollessa käynnissä ja kuuntelet muuttuuko tyhjäkäynti.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.7.2014 17:16

Onko väärän kokonen suutin ku ei paina kaasua ihan pohjaan nii alakaa pätkiin?
ja sitten vielä mistä johtuu että välillä mopo yskäsee ku ei aja kaasupohjassa?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.7.2014 21:33

Oliskohan detsistä puola menny ku ei ajon jälkeen anna uudella tulpallakaan kipinää?Tehny jo kahdesti samalla tavalla.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.8.2014 21:24

Mites mä liittäisin LED-vilkulliset peilit vakiovilkkujen kavereiks? Toimisko hyvin jos vaan kytkee rosvoliittimillä etuvilkkujen johtoihin?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.8.2014 13:20

HM crm derapage rr -09

Miten mittariston Chronon sais nollattua?
Kun painan alas, lähtee sekunttikello käyntii.
Uudestaan painamalla se pysahtyy,
mutta... mites sen voi nollata tai tyhjentaa, lukee vaa full

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.8.2014 15:36

Kellään vinkkejä tohon Skyteamin Monkeyyn. Haluaisin ehkä vähän virittää jotta kulkis vaikka 55-60 tasasella. ( mahdollisemman halvalla ) Olisi myös kiva laittaa sen ulkoasuu vähän. Halpoja ja hyviä vinkkejä! ( kiitän etukäteen jos, joku ja vastaa minun outoon kysymykseeni ) :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

7.8.2014 16:19

Nelarin viritykseen on aina paras isompi pytty. Mankiis kannattaa hankkia ekaks ainakin rajottamaton CDI, napata mahd. kurit putkesta ja kaasarista poies ja pidemmät välit.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.8.2014 21:07

Pitääkö Kevlar-kytkinlevyjä pitää öljyssä, ennenkuin laittaa kiinni? Nopeasti vastauksia! Kiitos!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

9.8.2014 22:48

Puolen minuutin googlettamisella löytyi tämmönen.

"Note - it is generally accepted practice that the new plates should be dipped in oil first. In times of yore, legend had it that the plates should be soaked in oil for 24 hours, though no-one has ever satisfactorily explained why. Currently, the fashion is to just soak them for 15 minutes or so. I didn't bother. As a token gesture, I literally dipped them into the oil tray from point 1 then put them straight in. (the oil was relatively clean and new so I re-used it - had it been old and dirty I would have dipped them in fresh oil, obviously). It worked fine."

Elikkä suomeks sanottuna ei.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.8.2014 1:13

minun mbk boosterissa on todella huono valoteho huonompi kuin kaverin saman vuosimallin boosterissa (01) siis tyhjäkäynnillä on valon teho siedettävä mutta kun antaa kierroksia niin himmenee eikä oikeastaa näe valolla mitään edes pimeässä eli onko jännitteensäädin paskana vai kaikki muut valot pelaa ihan hyvin paitsi takavalokin himmeä mutta entiedä liittyykö tähän mutta siis jarruvalo ja vilkut aivan täydelliset mutta nehän tulevat akusta suoraan?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

11.8.2014 18:47

Laitetaan nyt tännekkin tämä. Tällä kertaa tarttis ehdotuksia minkäs änkän ostais jotta sais noita teharin ääniä sais vaimennettua (Ja myös mahdollisesti madallettua :P ). Tarvis myös änkässä olla välipilli kiinni tms. jotta sen sais kiinni tehariin entinen omistaja näet räkinyt (Juottanut)
välipillin kiinni änkkään ja ei mulla oo tarvikkeitä sen rälläköimiseen. Ongelmana on siis se että aikamoinen fobbamagneetti tuo nykyinen gianellin änkkä josta villat palaneet. Mopona siis toimii Derbi Senda R vm.02 Tehoputken merkistä tai mallista ei tietoakaan , Joten voisiko joku viisaampi kertoa miten sen saisi selville. Jo valmiiksi kiitokset vastanneille.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.8.2014 15:33

Mulla on alla nelarikiinalainen säästösyistä ja tuli jännä ongelma mopoon. Ajoin aika lujaa alamäkeen ja alko kone booaamaan. Pistin ryypyn päälle ja ajoin kolmeaviittä kotio. Pintakaasu toimii hyvin ilman ryyppyä mutta kun yrittää antaa kierroksia booaa ja sammuu. Ryypyllä kone taas käy liian rikkaalla mutta ajettavissa silti.

Annoin koneen seistä pihassa käyden ilman ryyppyä jos jotain ilmenisi ja koneesta alkoi tippumaan jostain kaasarin (tod. ylivuoto) letkusta bensaa maahan kohtalaisella nopeudella. Samalla kokeilin antaa kierroksia ja putken jostain raosta ns. vaahtosi jonkin verran nestettä, varmaan bensaa.

Onko mulla kaasari kokonaan rikki vai onko tää helppoa korjata. Osaan jonkin verran näitä huoltaa mutta apuakin saan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.8.2014 10:22

Semmoinen homma, että kun polkasen raisun käyntiin, niin jos kaasua vääntää vähän reilummin niin sammuu. Pitää sillä lailla pikkuhiljaa nytkyttää, että saa kierroksia. Minulla on siis 83 vuoden raisussa: Dellorto sha 14.14 (suutin 54) ja tehari. Onko mahdollista, että tuo suutin on liian iso?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

16.8.2014 12:02

Booako kun sammuu? Kuullostaisi enemmänkin liian pieneltä suuttimelta.