Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.11.2011 15:37
Onko gileran penkin alla ilmanputsarin reiän kohalla oleva tuutti kuristus? Ja miten vois kuristaa ilmansaantii, että kävis rikkaammalla? Teipillä tuutti puoliks kiinni?
25.11.2011 16:55
Mitä jos laittaisit isomman suuttimen? Ei pitäis mitään teippiviritelmiä alkaa sinne tekemään
25.11.2011 18:57
Teippiä johonkin ettei saa niin paljoo ilmaa, ja kyllä se teippipatentti kestää hyvin jonku aikaa, mutta toki isomman suuttimen vaihtaisin mahdollisimman pian.
25.11.2011 22:09
Joo, isompaa suutinta sinne vaan, ne teipit on paskoja ja epätarkkoja, ja niitä ei tule käyttää muun kaasarin kuin dellorto SHAn kanssa.
25.11.2011 22:42
Tai hätäpatenttina jos ei ole isompaa suutinta niin pääsee hakemaan.
25.11.2011 22:53
Yleensä siinä ajassa kun saa sen mopon siedettäviin säätöihin teipin avulla, on hakenut jo pari kertaakin isompaa suutinta vaikka sillä laihalla käyvällä mopollakin (tai sitten ajellut ne pari päivää vain pakolliset ajot ja venaa että suuttimet tulee postiin). Ei se mopo siitä laihallakäymisestä heti hajoa, jos ajelee rauhaksilleen (usein tätä laihalla käymisen tuhovaikutusta kovasti liioitellaan että se mopo mukamas heti laihalla käydessään tuhoutuisi. Tosin parempi että liiotellaan kun vähätellään), laittaa vähän enempi öljyä sinne tankkiin ja laittaa neulan puolikaasulla suht rikkaalle, eikä ajele kun vain puolikaasulla.
25.11.2011 22:57
No ei multa ainakaan mee kun max 5min ja se teippi on paikallaan. Ja jos nyt hirveän laihalla käy niin en kyllä lähtis ajaa.
25.11.2011 23:45
5 minuutissa saa teipin paikalleen, ja mopo luultavasti käy todella huonosti tai ei ollenkaan. Se teipin hienosäätö siinä aikaa vie. Tietysti voi ajella 25km/h röpöttävällä mopolla.
EI se mopo käy osakaasulla inakaan kovin laihalla, jos laittaa neulan rikkaalle, ja ajelee sillä osakaasulla aika lämää kaasua pohjaan. Kyllä täällä pari jermua veti pösöillään, ja yksi derbillä niin että oli kuri pois putkesta ja liian pieni suutin, eikä mitään kummosta tullut, vaikka mopo booasi koko ajan jos löi kaasun pohjaan. Varmaan jokainen yli 15t kilometriä noin ajoivat. En sitten tiedä mitä hyötyä siitä kurin putkesta pois ottamisesta oli, ehkä se oli sitten punkimpaa ajaa mopolla mistä on kuri pois, mutta käy laihalla...
25.11.2011 23:54
Itellä toiminu ainakin heti ekalla teipin palasella hyvin, arviounu vaan että paljon sitä suunnilleen tarvii ja laittanu. Paljon paremmin on toimunu kun laihalla käydessää. Mutta en jaksa väitellä, omat mielipiteensä kaikilla.
26.11.2011 14:42
Niinno, eikös niitä tehoja saada maksimaalisella ilmabensa seoksella koneessa.
Tässä tapauksessa voi arvata että kun siellä se sormenmentävä reikä on, niin tokihan se saa bensaa sopivasti, mutta sehän on nyt suhteutettuna siihen alhaisempaan ilmamäärään...
Sopivan suuttimen hommaa, niin kyllä niitä vääntöjäkin rupeaa löytymään. Henkilökohtaisesti en ole ymmärtänyt noita teippipatentteja, viimekesänä jouduin kyllä itsekki punoamaan teippiä ja laittamaan sillä vanhan vaahtomuovisuodattimen kiinni kaasariin kun lähti työmatkalla irti kunnon putsari
6.12.2011 12:26
kannattaako ilmanpuhdistin vaihta derbissä jos on tehoputki? ja mihin kannattaa vaihtaa?
6.12.2011 12:28
Eipä oikeestaan kannata. Voi sillä aavistuksen saada tehoa, mutta tulee vaan hirveet imuäänet ja rahaa menee kun joutuu ostaa suuttimiaki lisää ja lisää että saa säätöihin. Isommalla pytyllä sitte kannattavampaa.
6.12.2011 13:35
Mulla tuli kiihtyvyyttä aika huomattavasti lisää, kun tuon piperin laitoin ja kaasuttimeen +10 pääsuutin. Imuäänet just hienot, ainakin itellä
EDIT: Eli siis jos haluat lisää kiihtyvyyttä niin vaihda!
6.12.2011 16:40
Taitaa se tehonlisä tulla vaan korvien väliin...
6.12.2011 16:54
Kylä sitä tehoa tulee, mutta hyvin vähän. Ja tietenkin kuka nyt tykkää imuäänistä, omasta mielestä ne on perseestä. Ja ite kyllä pitäisin vakioputsarin, sen puhtaanapito on paljon helpompaa. Piperiä pitää olla aina pesemässä ja öljyämässä, varsinkin jos ajaa hiekkasilla teillä. Ja sateella on aina mahdollisuus että imasee vetää mukaan.