Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.8.2013 19:42
Mulla oli talvella br8es ja ei mulla osunu mäntään. Hyvin toimi!
15.8.2013 22:53
nyt selvisi pitkän googletuksen jälkeen että hs tulppa on ilmajäähdytteiselle suositeltava airsalin kanssa(ja mulla LC). mutta vielä jäi mietityttämään se että airsalin ohjeissa luki että ''-8 thermal sparking plug on 48mm et 50mm cylinder'' eli kuumempaa kuin vakiosylkän kanssa mutta muualla suositellaan asteen kylmempää kuin vakio isomman sylinterin kanssa?
17.8.2013 10:53
Kannattaa ottaa kylmempi korkeaviritteisemmän sylkän kanssa.
17.8.2013 10:59
Nonii! Sain sen vihdoin irti
tarvitsi vain raakaa voimaa. vedin putkea suoraan alaspäin pako aukosta katsottaen kovasti niin kyllä se lähti.
Nyt putki on maalattu!
17.8.2013 12:25
Pitääkö uusi kampiakseli käydä tasapainottamassa vai voika vaan iskeä kiinni?
Edit: Löysinkin jo vastauksen eli ei tarvitse uutta tasapainottaa.
Mutta kysyisin viellä miten oikeen sais noi lohkot helpoiten erilleen. Tunti tossa nyt yritin niitä irrotella. Etupuolelta irtoo tai tulee semmonen pieni rako mutta taka osasta jämäkästi pysyy kiinni vaikka yrittänyt muutamallakin keinolla irrottaa.
Sitten kuinkas paljon kannattaa sisään ajaa tuo kampiakseli ja laakerit?
Viimeksi muokannut ViTSi päivämäärä 18.8.2013 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
17.8.2013 15:39
Moro. Itellä on 70cc metrakit dt:ssä kiinni ja vähän muutakin viriä. Vakio alakerta on kestänyt nyt noin noin 4500km josta ehkä 1500km tuolla mk pytyllä ynnä muulla ihan hyvin, mutta mitä kokemuksia muilla? Kestääköhän vielä toisetkin 1500km koska nyt on alkanut vähän huolettamaan ettei nyt mikään vaan hajoaisi. Sitä monet on ihmetellyt että miten kestää, mutta niin...
Huippujakin keräilee sen 115km/h
17.8.2013 18:06
Jos kyse on perus Metran HM:stä niin jopa 15tkm pitäisi päästä ilman alakerran availua. Ei se kampura ja laakerit paljoa rasitu tolla pytyllä, kunhan ei käytä mitään kauheen yläkiertosta putkea
20.8.2013 13:36
Terve! kellään tietoa miten paljon pitää minimissään olla mopon kytkin kahvan välys? ohjekirja suosittelee 10mm? miten voi näin paljon olla? kytkin siis vähän luistaa
21.8.2013 0:06
No se välys on normaalisti n.2-4mm..
10mm on kyllä omasta mielestä liikaa. Mut koita laittaa 3mm. Itse tosin säätelen sitä ihan oman mututuntuman mukaan, että mikä tuntuu hyvälle..
21.8.2013 0:35
Ainakin DT:n ohjekirjassa lukee että välyksen tulis olla 10-15mm luokkaa mikä kuulostaa ihan järkevältä. Itellä aina ollu about sentin se välys ja hyvin pelaa kytkin.
(Ja jos kytkin luistaa niin silloin tulisi lisätä sitä välystä toisin kuin ruveta vielä entisestään tiukkaamaan vaijeria.)
21.8.2013 14:14
sillä luistamisella tarkoitin siis sitä kun laitan 1 vaihteen niin mopo lähtee melkein liikkeele ja meinaa sammua
21.8.2013 14:24
Eli siis ei irrota kunnolla. Oothan lämmittäny koneen huolella sekä runkannu kytkintä muutaman kerran ennenuin sen ykkösen pykällät? Lootaöljyjen vaihto saattaa myös auttaa.
21.8.2013 14:55
tekee samaa sekä kuumana että kylmänä.
22.8.2013 23:05
Laita 4mm välys ja koita. Trust me.
23.8.2013 9:23
Ei se kytkinkahvan välyksen säätö mitään auta. Miettikäähän nyt, mitä enemmän siinä kahvassa on välystä, sitä vähemmän kytkinpakka pääsee aukeamaan kytkin pohjassa.
Koita ens alkuun ihan muutaman millin välystä kahvassa, sit öljyjen vaihdolla sen jälkeen. Tietenki voi olla myös kytkinkruunu urilla ja levyt jää sen takia jökkiin